Jules Bianchi je v formuli ena začel tekmovati leta 2013. Foto: EPA
Jules Bianchi je v formuli ena začel tekmovati leta 2013. Foto: EPA
Bi se Bianchijevi nesreči lahko izognili?

V športu si nihče ne želi monotonije. OK, razen navijačev tistega športnika ali ekipe, ki že lep čas dominira v svojem športu. Prevlada zbija zanimanje pri preostalih navijačih, prav tako pa pri nevtralnih gledalcih, ki si želijo, da se nekaj dogaja.

V formuli ena je morda najlepši primer predstavljala prevlada Ferrarija na začetku prejšnjega desetletja. Michael Schumacher je nizal zmage in naslove, navijači poskočnega konjička so odpirali šampanjce, lep delež nevtralnih navijačev pa je ugašal televizijske sprejemnike. Jasno je, da si odgovorni za ta šport želijo visoke gledanosti (in s tem dobičkov), zato so ves čas spreminjali pravila. Čim več prehitevanja, čim več akcije je hitro postal moto nove formule ena. Koliko je bilo to uspešno, je spet drugo vprašanje. A dejstvo je, da si ljudje želimo vedno dogajanja in sprememb.

Že pred časom sem pisal, kako se nam pogosti zdi, da je bilo včasih v formuli ena vse boljše. Med številnimi argumenti, ki poveličujejo preteklost, je tudi ta, da so bili dirkači včasih res "pravi" dirkači, ki so si upali tekmovati v težkih razmerah in niso bili le lutke za volani, ki pritiskajo na gumbe. Kakšni so dirkači danes? Mehkužneži, ki se bojijo voziti v dežnem pršiču in kot otroci negodujejo, da nič ne vidijo pred seboj ...

Takšne in podobne zapise je mogoče zaslediti med vsako deževno dirko. Ironija usode je hotela, da se je v Suzuki huje poškodoval Jules Bianchi. In že v naslednji sekundi so isti ljudje začeli razpredati o varnosti. Kako je ta pomanjkljiva. Seveda. Formula ena je avtomobilski šport, kjer bolidi vozijo tudi z več kot 300 kilometri na uro. In razumljivo je, da se nesreče dogajajo.

Ne želim razpravljati o varnosti in drugačnih varnostnih ukrepih, ki bi lahko preprečile to nesrečo. To je naloga pristojnih služb. Želim le povedati, da dobro premislite, ko boste naslednjič želeli reči, da so vozniki formule ena mehkužneži. Ali pa da je vodstvo tekmovanja v smučarskih poletih paranoično, ker ob rahli sapici prekinja tekmo poletov.

Nesreče so del življenja. In del vrhunskega športa. Senna, Lauda, Mazoch in Hamidulin so le nekateri od športnikov, ki so bili vpleteni v nesreče. Cena je različna, nekateri so jo plačali z življenjem, drugi s koncem kariere. Svoj odtis pustijo tudi v športnikovi podzavesti. Nesreče so del njihovega posla. Njihove službe. Tveganje dobro poznajo. In ravno zato niso mehkužneži.

Bi se Bianchijevi nesreči lahko izognili?