Meni so tudi všeč Motorhead (in to je subjektivno), mi je pa jasno, da je njihova muzika trivialna lajna (in to je objektivno). Všeč mi je tudi Mozart (in to je subjektivno), mi je pa jasno, da je njegova muzika kompleksna (in to je objektivno). Skratka, okus je subjektiven, nanaša pa se na (ne)sprejemanje nečesa, kar je kot objekt (muzika) zunaj subjektivnega. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Meni so tudi všeč Motorhead (in to je subjektivno), mi je pa jasno, da je njihova muzika trivialna lajna (in to je objektivno). Všeč mi je tudi Mozart (in to je subjektivno), mi je pa jasno, da je njegova muzika kompleksna (in to je objektivno). Skratka, okus je subjektiven, nanaša pa se na (ne)sprejemanje nečesa, kar je kot objekt (muzika) zunaj subjektivnega. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

"V umetnosti smo vsi feni, razlika je le v tem, da so feni Motorheadov dovolj kulturni, da vedo, da je to le njihovo mnenje, feni Mozarta pa so tako arogantni, da dejansko mislijo, da je njihov okus, objektivno gledano, najboljši."
Dr. Gregor Tomc, FDV, Pogledi
Res je, da nas ne ločijo od Slovaške. In zato smo si krivi predvsem sami. Ne znamo se tržiti, ne znamo se postaviti. Ne znamo se pohvaliti. Slabo mislimo o sebi. O tem je veliko pisal Miha Mazzini v svojih kolumnah za Siol.
Ni res, kar trdi Tomc v prvem in zadnjih dveh stavkih prvega citata. V vizualnih umetnostih imamo po drugi svetovni vojni kakih 15 do 20 ustvarjalcev, ki so na svetovni ravni: Mušič, Stupica, Pregelj, Kos, Mihelič, Kregar, Slak med mrtvimi. Med živimi Bernard, Prančič, Kapus, Gorenec, Jeraj, Jakše, Šušnik, Begić, Brdar, Meden, Irwin, Gvardjančič, Gnamuš, Maraž, Stančič, Vipotnik. Med najmlajšimi Praznik, Brborovićeva, Batista. In še bi jih našli. Tomc teh umetnikov najbrž niti ne pozna. Ali pa jih pozna, pa se mu ne zdijo nič posebnega? Hja, to morda pomeni samo to, da ne zna gledati.
Osebno mislim, da je število izjemnih ustvarjalcev, ki jih premoremo, izjemno visoko. Hej, samo dva milijona nas je! In če še niste dovolj razburjeni: mislim, da imamo v Sloveniji od druge svetovne vojne več vrhunskih vizualnih umetnikov kot Amerika (ali pa tudi tam najboljše skrivajo.)
Drugi citat spomni na tisto, kar tule spodaj nabijajo moji stalni komentatorji, kulturologi nasploh in socialni konstrukcionisti.
Tomc meša subjektivno z objektivnim. Meni so tudi všeč Motorhead (in to je subjektivno), mi je pa jasno, da je njihova muzika trivialna lajna (in to je objektivno). Všeč mi je tudi Mozart (in to je subjektivno), mi je pa jasno, da je njegova muzika kompleksna (in to je objektivno). Skratka, okus je subjektiven, nanaša pa se na (ne)sprejemanje nečesa, kar je kot objekt (muzika) zunaj subjektivnega. Ko strokovnjaki za muziko zagovarjajo Mozarta, ne zagovarjajo svojega okusa (tako se to zdi nepoučenim), pač pa preprosto dejstvo, da je Mozartova muzika kompleksna, kot visoka matematika na primer. In Motorhead? Linearna matematika za osmi razred.
V pogovoru v Pogledih je še veliko zmede, posploševanja, govorjenja kar počez in na pamet. Več o tem kdaj drugič.