"Če ne maraš koles, si v Ljubljani obsojen na avtobus. Z avtom pač ne gre, sploh zdaj ne, ko so center zaprli. Parkirnina je draga." Foto: BoBo
"Tu imamo zdaj na postajah GPS ekrane in fensi nove avtobuse (take res veliiike). Pa nekaj novih prog. Konceptualno je pa vse še zmeraj tako kot pred 40 leti." Foto: BoBo

Monty Python.

Že spet sem ravno zamudil svojo petko v Šiški. Kar pomeni, da bom stal na mrazu naslednjih štirinajst minut. V povprečju je moja pot na RTV videti takole: sedem minut peš od doma do postaje, čakanje na avtobus deset minut. Potem pride neka dvojna zložena pošast (»Si se načakal, ampak zdej je pa vsaj orenk avtobus prišel, a ne!«). Se peljem deset minut tistih pet postaj (pozor, za teh pet postaj sem pred tem hodil in čakal, kot da hočem v Vladivostok) in potem še tri minute peš do Televizije. V mestu, ki ga je za eno londonsko ulico, je tole popolnoma bedasto. In v Londonu nikoli ne čakam več kot tri minute na neki prevoz!

Obstaja samo še eno mesto v razvitem svetu, ki ima slabši javni prevoz od Ljubljane: Los Angeles. Po 17 milijonov velikem kolosu se rolajo v glavnem samo avtobusi. Imajo tudi neki metro, ampak tisto ni nič resnega. Avtobusi tam vozijo, kot se komu zdi. Za GPS še niso slišali. Če si v Los Angelesu turist, si izgubljen.

Kaj pa v Ljubljani? Tu imamo zdaj na postajah GPS ekrane in fensi nove avtobuse (take res veliiike). Pa nekaj novih prog. Konceptualno je pa vse še zmeraj tako kot pred 40 leti. Če ne maraš koles, si v Ljubljani obsojen na avtobus. Z avtom pač ne gre, sploh zdaj ne, ko so center zaprli. Parkirnina je draga.

Rešitve? Pred leti so nekateri sanjarili o podzemni železnici. Mesto je za kaj takega premajhno, gradnja bi bila (pre)draga. Poleg tega je vprašanje, kaj bi s podzemno sploh pridobili. Cestna železnica? Nekaj podobnega.

In konkreten predlog? Popolna sprememba dosedanjega koncepta. Ukinemo to, kar imamo zdaj. Po novem po mestu vozijo samo minibusi za deset, petnajst ali dvajset ljudi. Postavimo postajališča na gosto, da človek nima nikoli več kot 100 metrov do prve postaje. Ti minibusi imajo postajališča in vozijo tudi po manjših ulicah … med bloki, če hočete. Tudi časovno vozijo na gosto. Ste bili prepozni? Nič hudega, na naslednjega boste čakali največ tri minute. Ekologija? Minibusi vozijo na elektriko ali plin itd.

Začetek takega koncepta bi spremljala obsežna informacijska in reklamna kampanja: vsak bi dobil na dom manjšo zloženko s podatki o novem sistemu mestnega prevoza. Po mestu bi obesili džambo plakate. Bi po vsem tem še kdo rinil z avtom v mesto?

Tak koncept bi bilo mogoče uvesti relativno hitro. Kaj pravite? In fantje v LPP-ju, ki se že leta pritožujete, da imate izgubo, kaj pravite vi? Iz leta v leto samo klestite. To je spirala, ki vodi v stečaj. Kaj ko bi začeli razmišljati čisto drugače.