Kolumne
Stavka učiteljev
Ne, učitelji ne stavkamo za odpravo plačnih nesorazmerij. Ta nam itak pripada, kar smo jasno in glasno pokazali. Martin Kačur si samo jemlje svojo pravico. Foto: BoBo
Jožica Frigelj
Jožica Frigelj Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

Martin Kačur in njegova pravica

Kolumna učiteljice razrednega pouka
23. februar 2018 ob 06:54
Ljubljana - MMC RTV SLO

Neverjetno, koliko gneva, žolča, zaničevanja in ponižanj se je v preteklih dneh zlilo na šolnike. Pravzaprav je že nekaj časa "moderno" ocenjevati, soditi, vrednotiti, predvsem pa kritizirati učitelja in njegovo delo po dolgem in počez (no ja, javni sektor nasploh).

Vsi "google strokovnjaki" kar naenkrat obvladajo poučevanje, ker so na spletu našli zapis ameriške učiteljice, ki je odkrila čudežni recept za delo z neukročeno mladežjo ali so prebrali kvaziraziskavo ali na Youtubu pogledali zrežiran video, kjer nasmejani otročki sledijo plešočemu učitelju ...

"Vsi učitelji bi to morali prebrati, videti!" nam svetujejo. Kar naenkrat znajo tudi ocenjevati in presojati ustreznost nalog za ocenjevanje standardov znanja, čeprav niso sedeli pri pouku, niso poslušali razlage, niso utrjevali ..., aja, saj tega pa pravzaprav sploh ne počnemo več: v šoli ni časa (no ja, čas je že, samo to se zdi tako učencem kot staršem bolj izguba časa, saj so razumeli, kaj zdaj še težimo z nekim ponavljanjem), domače naloge pa niso obvezne, zato jih ne bodo delali! Vsi popoldanski "bralci zakonov" za lastno uporabo presojajo (ne)vzgojno delovanje učiteljev, vsi bi po gougle receptih delovali bolje in bi bolj učinkovito razrešili še tako težke situacije v splošno zadovoljstvo vseh vpletenih.

In vsi, ampak zares vsi menijo, da je učiteljev delovni dan dolg od osmih do dvanajstih, da ima učitelj vsake dva meseca teden dni počitnic in poleti prosta vsaj dva meseca. Pa še tiste štiri ure, ko sem v šoli, večinoma delam škodo, saj zamorim otroke s kopico nepomembnih podatkov ali pa jih iz lastnega užitka že kako stigmatiziram, saj stisk svojih učencev ne znam ali pa celo nočem (pre)poznati.

Prav tako je splošno prepričanje, da učiteljevo delo poteka v urejenih razmerah, brez težkih delovnih razmer, ki ne ogrožajo življenja zaposlenih. Učitelji niso odgovorni za svoje napake in zanje ne odgovarjajo s svojim premoženjem, plačilo je redno, dobijo pa tudi regres, božičnico, plačane nadure ... Očitno imamo res sanjsko službo, ki je – hvala bogu – zaradi odličnega šolskega sistema pri nas dostopna vsem in vsakomur. Kaj še čakate?! In mi si jemljemo pravico in si drznemo stavkati za boljše plače?

Prvič – ni za boljše plače, temveč zgolj za tisto, kar nam po zakonu tako in tako pripada. Drugič pa – gre za ustrezno vrednotenje dela. Nenehne primerjave z delavci za tekočim trakom, ki garajo za minimalno plačo, so le še en odraz prej omenjenih vsevednih "gougle izobražencev". Tudi jaz sočustvujem s temi delavci, a vendar so take primerjave nedopustne. Že Kačur je poslušal: "Učitelj pa je manj nego hlapec; po gosposko ne more živeti, po živinsko ne sme! Torej nič!"

In od takrat se v zavesti ljudi ni nič spremenilo? Vsako delo je častno in vsako delo si zasluži človeka dostojno plačilo! Oh, pardon, to je pa čisto gnilega socializma parola! V neoliberalizmu pa (kakšna "fensi" beseda, neoliberalizem, a ne?) bi rajši moledovala: a bi lahko delo učitelja vrednotili vsaj v okviru poklicno izobraženih vodovodnih inštalaterjev, keramičarjev ali avtomehanikov na uradnih servisih, katerih delovna ura trenutno dosega vrednosti med 25 in 30 evri!?

Ne sarkazem, ne kritizerstvo, poniževanja in blatenja pa nam vsem skupaj čisto nič ne koristijo. Še pregovorna slovenceljska zavist ne. Vse skupaj nas le razdvaja, poglablja prepad med nami.

In v času, ko se gremo mi "zob za zob, oko za oko", nas otroci gledajo. Slišijo. Berejo. Dnevno poslušajo, da so delavci predraga delovna sila, da je javni sektor parazit, uničevalec gospodarskega napredka in celo države, da so učitelji nesposobni, krivični, da nič ne delajo, da imajo že tako previsoke plače in (neupravičeno) zahtevajo še več. Vsak dan poslušajo, da je kapital vedno in povsod pomembnejši od ljudi! In se čudimo, ko nas posnemajo? Kako svetohlinsko!!! Pri tem pa – zavedno ali pa tudi ne – širimo ŠOLOFOBIJO. Ki se širi kot virus. Tudi tu je precepljenost globoko pod kritično mejo. Otroci ne marajo šole, ne učijo se radi, nič jih ne zanima. Stres pred ocenjevanjem, ker ocene so pa še vedno pomembne, čeprav se niso potrudili, da bi bilo znanje kakovostno. Tukaj ... ja, tukaj pa naj se izkaže učitelj! Naj motivira nezainteresirano mladež! Kar je popolnoma nemogoče, kaj vam tukaj ni jasno!? Mati bo zahtevala, da učitelji njenemu otroku ne dajejo domače naloge, ker ni obvezna. Kurikul je neživljenjski, neuporaben, brezvezen ... zato ga bojkotiramo na počez! Nihče se ne bi več učil, vsi bi samo še recept, kaj bo v ocenjevanju znanja. In kdaj bo to. Vse je brez zveze, ampak petke pa morajo biti. Celotna družba samo še kritizira, vse je razvrednoteno ...

In potem se vsi čudimo, da učitelji nimajo več avtoritete. Kačurju so svetovali: "Bodi ponižen, klanjaj se in reci da, četudi ti ponudijo vrv in vislice." Tudi dandanes bi si verjetno želeli pohlevne učitelje in marsikje jih celo zahtevajo (če ne drugače, pa z odvetniki ali anonimnimi prijavami), javni linč se dogaja vsakodnevno in vsepovsod. Le res močni preživijo. Namesto da bi pokazali navdušenje nad novim znanjem, ki ga otroci dnevno pridobijo v šoli, namesto da bi skupaj iskali načine in poti za kakovostno sobivanje ... A dokler je "znanje je vrednota" le splošno uporabna floskula, šolofobija ostaja. Ne le ostaja, celo raste.

NE, učitelji ne stavkamo za odpravo plačnih nesorazmerij. Ta nam tako in tako pripada, kar smo jasno in glasno pokazali. Martin Kačur si samo jemlje svojo pravico. To niti slučajno ni stavka! Prava stavka učiteljev bo, ko nam bo postalo vseeno. Ko nam več ne bo mar. Za nič!


Jožica Frigelj je učiteljica, profesorica razrednega pouka in članica civilne iniciative Kakšno šolo hočemo.

Jožica Frigelj, profesorica
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
mito77
# 23.02.2018 ob 07:17
In potem gre primerjat svojo neto plačno urno postavko z bruto urno postavko obrtnika, v kateri je zajeta amortizacija delovnega prostora in orodja ter vsi davki (ki poberejo več kot 50%). Če kdo, potem učiteljica ne bi smela narediti take butaste napake in biti tako populistična.

Vidim dve veliki težavi pri štrajkih javnega sektorja. Ena je, da gre v resnici za politične igrice kao sindikalnih vodij, ki naivne javnosektoraše zgolj izkoriščajo za svoj šov. (In da se jih precejšen delež pusti tako izkoriščati, tudi nekaj pove.) Druga težava je, da pri takih štrajkih vedno vsi držijo skupaj, čeprav dobro vejo, da imajo v svoji okolici veliko gnilih jabolk, ki si pravic, za katere se pravkar skupaj borijo, ne zaslužijo. Pa nikoli še nisem slišal poziva, naj se da nadrejenim popolno avtonomijo (in seveda pripadajočo odgovornost) za finančno nagrajevanje (in "kznovanje") podrejenih ...
Celt
# 23.02.2018 ob 07:02
Neverjetno, koliko gneva, žolča, zaničevanja in ponižanj se je v preteklih dneh zlilo na šolnike.

Ne ni neverjetno. Gnev je samo posledica tega, da ima 50% ljudi v Sloveniji mesečne dohodke manjše od 620 eur neto (vir FURS 2016). Razumljivo, da je polovica Slovenije jezne na ljudi, ki solidno zaslužijo a bi imeli še več in hkrati živijo na njihovih plečih. Povsem normalno da so jezni.
bonifika123
# 23.02.2018 ob 07:07
Lahko napisete se 100 clankov pa ne bomo spremenili mnenja!!!!
Placani ste veliko prevec in ce vam to "pripada" po zakonu je treba ta zakon spremeniti in denar raje dati medicinskim setram in ostalim ki delajo v 3h izmenah...
apollo11
# 23.02.2018 ob 07:22
Patetično. Vidi se, da gospa živi v svojem svetu in z znano filozofijo večine javnih uslužbencev "pripada nam". In plače so več kot primerne, imejte v mislih, da imate varne službe z zaposlitvami za nedoločen čas in rednimi plačami. Tak privilegij imajo v Sloveniji samo javni uslužbenci. In zdaj bi si še radi na ta privileijh zabetonirali visoke plače. Plača pa naj realni sektor. Malo morgen.

Drugi problem v šolstvo je uravnilovka. Ja obstajajo učitelji, ki so premalo plačani, glede na svoj doprinos. In enako na drugi strani so učitelji, ki so preplačani in so si zagotovili privilegije na račun mlajših. Ampak za SVIZ to ni problem, vsi učitelji so dobri, vsem višje plače. No to pa je seveda no go story.
7up
# 23.02.2018 ob 07:12
Prvič – ni za boljše plače, temveč zgolj za tisto, kar nam po zakonu tako in tako pripada.

Po katerem zakonu konkretno? Upam, da ne po kakšnem internem sindikalnem aktu. Očitno avtorica ni naredila domače naloge, raje se je poslužila googla in govoric.

Ne bom se spuščal v podrobnosti optimalnega nagrajevanje, ker je to precej bolj kompleksna tema, kakor si ta učiteljca misli. Vseeno pa ta zapis veliko pove o avtorici sami in njenem "nedotakljivem" status-u.
Niti besede o tem, kako narediti šolo boljšo za dijake.
Niti besede o nagrajevanju dobrih učitevljev(ki jih je kar nekaj), dodatnem izobraževanju slabših in odpuščanju obupno slabih (ja tudi ogromno psihopatov je v šoli)
Niti besedice o boljši organizacija.
Niti besede o posodobitvi programov.

Nekateri imajo očitno občutek, da so otroci tam zaradi njih,...
kacjipastir
# 23.02.2018 ob 07:18
Sam globoko spoštujem delo učiteljev, je pa dejstvo, da je prava umetnost najti pravično plačilo javne uprave glede na zaslužke ljudi v gospodarstvu. Tako mislim, čeprav moja žena dela v šolstvu. Primerjava z avtomehanikom pa tudi ni na mestu, predlagam, da poizkusite s svojo delavnico, pa boste videli, da je tistih 35 eur vse prej kot mehanikovih.
Kar se pa tiče balasta v učnem programu, ga je pa grozljivo veliko. Živ primer sem sam, 8 let slovenščina 5, na maturi sem jo pisal 7/8, pa imam težave z osnovami, kot je postavljanjem vejice. Vem, katerega leta se je Cankar preselil v Cukrarno, o pomenu njegove literature in zakaj predstavlja vrhunec tistega časa, pa spet skoraj nič. Tudi sami lahko rešite test matematike ali drugega predmeta in boste videli, kako malo osnov je ostalo v glavi, če se primerja z učnim programom, pa praktično nič.
megster
# 23.02.2018 ob 07:22
Na plakat na prvi sliki odgovarjam: SPREJMEM!!!

Koliko nas je učiteljev, ki nikoli od blizu nismo videli možnosti zaposlitve, pa smo spisali preko 100 prijav na delo! Ne vem v čem je fora ponudbe in povpraševanja. Vlada bi lahko namesto kolektivne pogodbe potalala kolektivno odpoved!! Ker nas je zadaj več kot dovolj, ki bomo z veseljem sprejeli delo učiteljev. In delali bolj vestno, zagnano in spoštljivo!!

Ker pač nekateri nimamo vez, bomo za zmeraj ostali svetlobna leta od zaposlitve na šolah! Bi videl, koliko učiteljev bi se preseravalo na shodih, če bi se zavedali, da jih realno lahko zamenja nekdo že jutri!
divinedante
# 23.02.2018 ob 07:33
"Odstopim razredništvo za 2,12€" ???

Lahko odstopiš celo službo, če ti kaj ne paše .. jo bo z veseljem zasedel kdo drug!
Acta Sanctorum
# 23.02.2018 ob 07:42
Samo to bom rekel. Rad bi videl koliko teh učiteljev, ki sedaj kričijo dajte nam kar nam pripada, nismo za višje plače, delamo v slabih pogojih, gre se nam tudi za kvaliteto šolstva, sočustvujemo z tistimi, ki imajo plačo nižjo od minimalne itd., bi prišlo na vsesplošno stavko za dvig plač tistim, ki komaj preživijo. Vsak gleda samo za svojo rit. In sprevržno je to, da si upa stavkat nekdo, ki ima 1000+ evrov plače, poučuje pa otroke, ki prihajajo z družin, kjer imata oba starša minimalno plačo (ali pa še to ne). A strojnega inženirja z magistrsko izobrazbo, ki dela za 800 evrov, se tudi ne da primerjat z učiteljem? Zaradi mene lahko stavkate v nedogled, ampak če sem jaz na tej vladi, vam plačo še znižam 10 %, za vsak dan stavke. Za usklajevanje plač imate sindikate, država pa vas plačuje zato, da imajo otroci zagotovljeno varstvo in poučevanje. Ker je v prvi vrsti to njihova pravica, veliko pred vašo pravico stavkati in dvigom plač! In potem si upate hinavsko izrabljat otroke za argument v stavkah.
Ko omenjate urnike, pa pozabljate, da smo vsi hodili v osnovne šole in vemo kako poteka tam delovni dan!
johc
# 23.02.2018 ob 07:28
če si učitelji ne bi želeli take lagodnosti in malega dela bi šli študirat medicino, farmacijo, elektrotehniko, strojništvo ipd. tam bi delali pol več in imeli bi priliko zaslužiti pol več ali pa manj kot učitelji TO JE PAČ ZASEBNI SEKTOR , pa dopust izbirati po svojih željah SEVEDA bilo bi ga POL MANJ! nekateri primerjajo zdravnike in učitelje neprimerljivo pedagoški faks naredi skoraj vsak, ki se vpiše medicino le najboljši iz gimnazij...v razredu, kjer jih pol piše nezadostno je najbrž krivda učitelja, pri zdravniku, če je še tako slab jih najbrž pol ne umre ali dodatno zboli...
Banban
# 23.02.2018 ob 07:06
Gougle?! Sedi. Cvek.

Dokazujete, da vam je vseeno ze zelo zelo dolgo.
nvk
# 23.02.2018 ob 07:39
NE, učitelji ne stavkamo za odpravo plačnih nesorazmerij. Ta nam tako in tako pripada, kar smo jasno in glasno pokazali.

Kaj vam pripada? Place se tudi nizajo, dobrodosli v realnost. Lahko vas pa se zacnemi odpuscati, mladih uciteljev brez sluzb je dovolj.
Valentin57
# 23.02.2018 ob 07:31
Neverjetno, koliko gneva, žolča, zaničevanja in ponižanj se je v preteklih dneh zlilo na šolnike.
Gnev vam je prislužil predvsem Štrukelj s svojo retoriko.
ErazemP
# 23.02.2018 ob 08:00
Kot nekdanji poklicni športnik, sicer pa diplomant ljubljanske Pedagoške fakultete, bi se ob tale zapis rad javno obregnil.

Nikoli nisem postal učitelj, po "karieri" sem odšel v tujino in v privatni sektor, nekaj let kasneje sem se vrnil in imam lastno mikro podjetje. Da učiteljica ne zna napisati niti "google", ki ga poimenuje "gougle" je alarmantno v neskladju s tem, da naj bi se učitelj razvijal. Profesorica razrednega pouka živi v oblakih, ne uporablja niti googla, bi bila pa sodobna učiteljica.

Preverimo dejstva. Vsakdo se lahko zaposledi v privatnem sektorju ter odpre svoje podjetje. Iz tega vidika je jasno, da bi sposobni učitelji s slabo plačo lahko delali tudi kaj drugega. Tudi jaz kot poklicni pedagog delam kaj drugega, saj bi rad zaslužil malo več. Dejstva so dvomesečne počitnice, slab pregled nad delom učiteljev, vsiljevanje piflarije. S tem sem imel na fakulteti 20 let nazaj težave. Ves sistem je prilagojen piflanju in ne razumevanju, programi se premalo spreminjajo glede na sodobne prakse in razvoj. Snov s katero se na osnovni šoli spoprijema moj otrok je povedana skoraj enako kot je bila meni in ga ne sili h kreativnemu razmišljanju.

Dejansko je učiteljski poklic precenjen. V teoriji in praksi se vsako leto razlaga isto, nekih bistvenih sprememb ni. Učitelj lahko torej 35 let vsako leto dela skoraj isto, medicinci in dobršen del javnega ter privatnega sektorja, se morajo vsak dan, teden in leto izpopolnjevati v skladu z razvojem. Učitelji pa delate male korekturice.

Bistveno je, da učitelji sami tega ne spremenite, niti se ne zavedate, da javni sektor vzema denar privatnemu. Dvig plač v javnem sektorju mora temeljiti na odstotku dobrega delovanja privatnega sektorja.V kolikor je rast recimo 5%, je fino, da večino tega za razvoj ostane v gospodarstvu in v podjetjih, recimo 1% več pa gre lahko v plače javnega. Vaše plače potemtakem rastejo v skladu z blaginjo. Zahtevati dvig plač in ob tem še vrnitev v predkrizni čas je veliko več kot je gospodarstvo državo dvignilo. Zavestno uničevanje gospodarstva, ki vas živi je to.

Kar trenutno počnete med drugim šolniki je, da to rušite, ker vas Štrukelj bombandira s fiksnimi idejami. Država si denar izposoja zaradi javnega in ne privatnega sektorja in vi bi očitno radi, da se to zgodi še enkrat, dolgove pa prenašamo še na naslednje generacije otrok. Plače v javnem sektorju so se povečala za nekaj manj kot 8% v izven kriznem času, to je skoraj enako kot je bilo odvzeto po ZUJFu. Kar je moralno sporno je, da se učitelji borite zgolj za plače, ne borite se za nujno reformo šolstva in znanja, ne opozarjate na težave pri vzgoji in izobraževanju. Kdaj je kak učitelj stavkal zaradi česar koli drugega kot plač? Kdaj je učitelj stavkal, ker otrok, čez dva meseca ni vedel več kaj se je naučil, kar je sistemska anomalija? Kdaj je učitelj ocenjeval iznajdljivost, kreativnost in logično razmišljanje? Še vedno vse deluje na sistemu piflarije, dve leti po koncu šolanja pa tričetrt ljudi ne zna niti osnov, recimo pitagorovega izreka.

Šolski sistem je zgrešen na več nivojih in Štrukelj ter učitelji niti za ped tega ne premikate. Nobeni rezultati določenih učiteljev po določenih šolah niso javni, pri čemer delno izvzemam rezultate mature. Otroci so vse manj pismeni, najbolje pa jo odnesejo pridni, nekonfliktni in tihi učenci, ki se v fazi razmišljanja v popolnosti podredijo učiteljem/profesorjem.

Sarkazem ni potreben. Vzemati denar iz tam, kjer se generira, da se ga bo zgeneriralo manj je katastrofa. Javni sektor je zakuhal krizo in sedaj - pred volitvami - učitelji pod taktirko politično motiviranega Štruklja stavkate. Razumem, da on ruši vlado in se po besedah Koprivnikarja niti ne pogaja, da ste pa učitelji take prestrašene ovce kot ste pa mi je nerazumljivo. Ne razumem kako se vodja sindikata s svojimi zahtevami vred niti ne pogaja in že napoveduje nove zaostreno stavko. Da ste padli pod njegovo agendo osebnih interesov in postavljanje novih kvazi liderjev levice je žalostno. Od izobražencev kakršni naj bi moji kolegi učitelji in profesorji bili ni ne duha ne sluha. Ste bolj slepe kure v političnih interesih izseljevalskega Štruklja.

Sprašujem s čim se imate v zadnjih 10. letih pohvaliti učitelji. Kje ste sistem spremenili na bolje, kaj ste popravili in je boljše za otroke in za starše? Za katere reforme boljšega razumevanja šolstva se borite? Neumne primerjave z nekom, ki dela za 20 - 30 evrov na uro so pač neumne. Pa postanite še vi to in delajte to, saj veste koliko vredno je vaše delo. Verjetno pa tega ne znate, čeprav so v tovrstnih poslih večinoma v šoli manj uspešni učenci, ki za razliko od vas uporabljajo svojo logiko in glavo. Brez njih še do šol ne znate priti, ker crknjenega avta z vsem svojim teoretičnim "znanjem" ne znate popraviti.

Bistvo je, da se morate vi boriti za boljše pogoje otrok, boljše programe, kjer se bodo razvijali tako na lovorikah zaspani učitelji kot učenci. Pa malce logike od kod in zakaj so vaše plače take kot so uporabite in kdo je kriv, da si je država za vaše plače morala denar sposojati. V kolikor bi vi otroke pripravili na življenje bi le-ti svoje potenciale izkoristili, država bi bila v blagostanju vaše plače pa ne bi bile nikakršen problem. Žal temu ni tako. Tale slovnično "gouglovsko" hendikepiran zapis je samo še dokaz več kako ničesar ne razumete in v kakšnem stanju je naše šolstvo.
čik
# 23.02.2018 ob 07:31
prijateljica bi rada službo v osnovni šoli za ta denar in jo ne dobi.večkrat delala kot učiteljica razrednega pouka (nadomeščanja) in je bila zelo zadovoljna glede plače in sistema
severnik
# 23.02.2018 ob 07:21
a bi lahko delo učitelja vrednotili vsaj v okviru poklicno izobraženih vodovodnih inštalaterjev, keramičarjev ali avtomehanikov na uradnih servisih, katerih delovna ura trenutno dosega vrednosti med 25 in 30 evri!?

Tole so pa mimo pihnili.

In kdo jim brani, da dajo odpoved. Naj odprejo svojo šolo ali pa naj bodo inštruktorji na domu. Bomo videli kako jim bo fino, ko bodo lahko zaračunali 40 € stranki, če jo bodo imeli.
SamoRes
# 23.02.2018 ob 07:39
Prava stavka učiteljev bo, ko nam bo postalo vseeno. Ko nam več ne bo mar. Za nič

Vseeno je tudi delavcu, ki gara za 600e, oddelat pa mora normo.
Vseeno ali ne, če ne boste opravljali dela, boste šli lahko iskat boljše razmere kam drugam. Mladih čaka stotine na vaše mesti.
Še enkrat, učiteljevo delo ni vredno niti trohice več kot kakšno drugo. Delajte za kar ste plačani in plačani ste dobro.
mixi01
# 23.02.2018 ob 07:20
Kar mene osebno moti pri stavki je, da ni bilo konkretnih zahtev za bolj kvalitetno manj birokratsko šolstvo, sej tudi ljudje na ministrstvu so povečini iz istega ozadja, niso strojniki, električarji itd.
Seveda politična konotacija stavke in vsi šolniki so glede tega tiho, glede na to kako njihov sindikat pelje zadeve se lahko le njemu zahvalijo za stanje kakšno je.
Mogoče kak javna izjava iniciative katere članica je, glede na način in vsebino stavkovnega dneva.
Verjetno vse tiho je bilo in nam ostalim, vse to pove, da jim je večin že dolgo čisto vseeno, z njo na čelu.
Acta Sanctorum
# 23.02.2018 ob 07:54
@Thierrylll,
Argumenti zakaj ima prav bi prišli prav, ne zgolj jamranje čez nivo komentiranja. Tak nivo je verjetno tudi posledica, njenega arogantnega in vzvišenega odnosa. Postavlja se dejansko nad vse delavce in o njih govori, "če si mi učitelji zaslužimo tako nizke plače, kako si lahko nek mehanik zasluži 35 € na uro". In če na tak način pove to javno, dajmo se vprašat kaj si v resnici ona misli!
Demosten18
# 23.02.2018 ob 08:03
Pe še nekaj...avtorica piše, da niti niso stavkali za odpravo plačnih nesorazmerij, ker jim to bojda itak pripada...NIČ vam ne pripada in trditi nekaj takega, potem pa jokati, ko 90% realnega sektorja udari po vas je povsem zgrešeno.

V državi, kjer je povprečna plača 1000 EUR neto (pa to povprečje zvišuje PREDVSEM javni sektor) in, ker je 50% ljudi na plači 650 EUR neto (vir FURS, 2016) je namreč malo zgrešeno kričati za višje plače, ki naj bi vam kar avtomatsko pripadale...tudi v Srbiji, kjer je povprečna plača par 100 EUR JS ne zahteva 1000 EUR. Ker to pač ni realno, tako kot v Sloveniji ni realno, da imate 30% višje plače kot realni sektor in zahtevate še več. Lahko pa pogledamo dejanske podatke o povprečni plači v JS in RS pa bomo videli.

Plače v JS bi MORALE biti vezane na povprečno plačo v R. Sloveniji, seveda z ustrezno obtežitvijo. In glede na to, da je povprečna plača trenutno 1060 EUR neto menim, da imate še celo malce previsoke.
Demosten18
# 23.02.2018 ob 07:48
1. Napise se "Google". V danasnjih casih menim, da bi vsak profesor moral poznati vsaj osnove angleskega jezika
2. Ne vem zakaj poudarjate slave razmere in ne vem se kaj, ce se vam gre prvenstveno za place. Med stavkovnimi zahtevami nisem zasledil izboljsanja tega o cemer pisete...zakaj pa ne zahtevate tega?
3. Kot nas je zapisalo ze mnogo...nak da sindikat podatke o vasih placah, skupaj z dodatki, o povprečni in najvisji, pa da vas vidimi, ce je res tako hudo.
kurkuma
# 23.02.2018 ob 08:13
Zdaj sem pa zmedena, glede same namere kolumne te "gougle profesorice".

Če je bil namen, da si ljudje ustvarijo še slabše mnenje, potem je bil ta namen dosežen.

Na ves glas ste med stavko izpostavljali, da VIŠJA plača naredi poklic spoštovan in da to zahtevate. S tem pravzaprav zaničujete vse poklice, ki nikoli ne bodo niti približno tako plačani kot so že sedaj vaši, pa vendar si zaslužijo spoštovanje - tako kot vsi.

Mimogrede, sama bi raje uporabila "gugl" ali kar Google.
čik
# 23.02.2018 ob 08:13
zdej bodo padali minusi.šolniki so prišili na delovno mesto pijejo kavico in berejo komentarje :)
friks
# 23.02.2018 ob 08:04
Jao, profesorica.

Gougle? Resno?
Demosten18
# 23.02.2018 ob 07:59
Tole mislim da je že tretja kolumna nekoga iz JS, ki tarna o svojem položaju. Javno sprašujem RTV Slovenija kdaj bo, kot JAVNI SERVIS omogočil objavo kolumne tudi nekoga iz realnega sektorja, delavca, ki dela v Revozu na tri izmene za minimalca, ali pa nekega inženirja strojništva, ki dela za 800 EUR neto.

Torej, dragi RTV Slovenija, prosim za odgovor.
Altair
# 23.02.2018 ob 07:53
cenim pogum učiteljjce, ki se je z imenom in priimkom šla izpostavit na tem portalu. Sam prispevek pa ne pove nič pametnega, le da učitelji držijo skupaj. Namreč, kar nekaj navedb je, kaj si širša slovenska javnost misli o učiteljskem poklicu (iz konteksta se da nekako uganiti da se avtorica s tem mnenjem sicer ne strinja). A nikjer ni odločne negacije tega javnega mnenja, še manj pa podkrepitve take negacije.
Pod črto, vsebine ni, je samo jamranje.
In to jamranje označujem kot protest proti državi, saj vemo da se premier zavzema da bi ne jamrali.
Še enkrat pa bravo za pogum!
Mommy_Kitty
# 23.02.2018 ob 08:08
Poznam ogromno učiteljev v mojem okolju ki so brez dela, in bi z veseljem šli poučevat za vaše denarje, tako da spoštovani učitelji lahko pustite službe in greste v privatni sektor po boljši zaslužek, za vaše delo je vsaj 10 učiteljev, ki čakajo v vrsti. Da pa sploh ne omenjam kakšne učne rezultate dosegate v povprečju, pa ne zato, ker so otroci neumni ampak zato, ker ne znate poučevat drugače si ne predstavljam, da lahko negdo, ki na eni šoli s težavo prejema zadostno potem na drugi šoli dobiva štirice in celo petice za povsem isto snov.

Ko pa že omenjate Avtomehanike in druge obrtnike pa pomislite mali, saj če ste dovolj šolani da lahko poučujete nebi smel biti problem z mišljenjem, no ta obrtnik more iz teh 35€ plačat elektriko, vodo, stavbno zemljišče, delavce, kurjavo potem še kakšen najem stavbe, amortizacijo strojev, orodja in opreme, davke in socialne prispevke, no ko pa to seštejemo pa vidimo da tehle 35€ ni več tako velik znesek.
webman
# 23.02.2018 ob 09:58
Hvala za izčrpen članek, ki povzema točno to, zaradi česar vaše stavke ne podpiram! Dejansko je kvečjemu spodbudil odpor, saj se skozi celotno besedilo predvsem opazi večvrednostni kompleks.

Že mogoče, da je profesor pred sto in več leti nosil v glavi in na papirju višjo izobrazbo, vendar danes ne predstavljate takšen cvet, kot ga sami vidite. Marsikdo v gospodarstvu ima višjo izobrazbo, kar je seveda nepomembno, saj si svojo plačo ne ustvariš z izobrazbo, temveč z delom. In edino tu ste cvet delovne sile, saj vaših urnikov ne prekosi nihče.
Prizadet
# 23.02.2018 ob 10:03
Veliko nas ima (pre)slabe izkušnje z vami. Kvaliteta znanja je padla. Vidimo, ko na razgovore dobimo napol pismene mlade. Ko v prošnjah dobimo zamenjand k in g, s in z predloge. Ko nam prijatelji potožijo, da morajo jemati inštruktorje za otroke, ker učiteljice ne vidijo očitnih težav pri otrocih. Ker se povprečnost meri s tem kako oceno zna učenec dobiti in ne s tem kaj zares zna. Ko po 12 letih učenja slovenščine še vedno ne znam(o) uporabljati vejice. Ker se nas uči, da je matematika težek predmet, ker je učiteljicam težek. Ker se disciplinira z ocenami.. Lahko bi našteval cel dan.

Štrajkate za večje plače in ne za boljše učne procese.
Štrajkate v predvolilnem času - izsiljujete ali pa imate politično agendo.
Žolč ste si sami na glavo zlili.
bistri08
# 23.02.2018 ob 09:58
V gospodarstvu delavcem tudi pripada marsikaj, pa ne dobijo. Tisti ki vprašajo, pa odletijo.
Kronos
# 23.02.2018 ob 09:25
g. Frigelj. Običajno ne komentiram prispevkov, tokrat pa me je zbodla slika ob vašem prispevku.
Najprej razčistimo "odstopim razredništvo za 2,12€" - to je čista laž.
Razrednik od 2. do 8. razreda ima iz tega razloga 1 uro manjšo tedensko obveznost, v 1. in 9, razredu pa ima 2 uri manjšo tedensko obveznost poučevanja. Tedenska obveznost znaša med 21 in 22 ur. Torej, učitelj v 39. plačnem razredu ki ima bruto plačo 1954€ (brez dodatka za minulo delo) dobi iz naslova razredništva 109,31€ ali pa 218,62€ bruto + 2,12 iz transparenta.
Pišete, da ne stavkate zaradi nesorazmerij, niti zaradi plače? Zakaj pa potem?
Ugleda z lažmi, kot je omenjeni transparent ne boste pridobili, pač pa obratno. V veliki meri pa gre zamera vašemu štrajku to, ker slepo sledite populističnim izpadom sindikalistov, ki vam bodo mogoče izborili višje plače, ugleda pa nikakorr ne.
Umivalnik
# 23.02.2018 ob 08:51
Bratova partnerica je učiteljica likovne vzgoje na gimnaziji. Plačane ima vse nadure, vedno je zadnja pokonci in prva doma.
ErazemP
# 23.02.2018 ob 08:26
@Celt,

ti ljudje, ki solidno zaslužijo a bi imeli še več in hkrati živijo na tujih plečih (kot vsak, tudi prodajalka namreč živi na plečih kupca, pa električar, pa gasilec) so tam zato, a bi tem 50% ljudi v Sloveniji pomagali (no, njihovemu podmladku), da lahko doseže višje plačana delovna mesta. Najslabše, kar lahko naredimo je, da učiteljski poklic tako razvrednotimo (pa ne govorim tukaj le o plačah, temveč tudi delovnih pogojih in dostojanstvu), da ga bo opravljal res samo tisti, ki druge izbire nima in z ravno toliko truda, kolikor je njegov doprinos cenjen - NIČ! Ker potem smo pa v dreku, ko bo znal pisat in brat samo tisti otrok, ki ga bodo to imeli sposobnost, čas in voljo naučiti starši (pa ta jezik vse pogosteje ne bo slovenščina), da o splošni izobrazbi in znanjih potrebnih za pridobitev višje izobrazbe ne govorimo. Včasih slišim, da ljudje javkajo, kako samo bogati lahko študirajo. Kaj bo pa potem, kaj mislite?

odgovor: Otroci so vsako leto bolj katastrofalni v pisanju, branju in razumevanju. Rodilnik in dvojina jim delata težave. O vzgoji niti ne bi. Splošna izobrazba je na psu. Vse to kar ti pišeš s tem kar zahtevajo učitelji nima nobene povezave. Otroci so pač na pol pismeni in večina učiteljev potreb teh otrok ne razume, niti jih noče razumeti. Očitno tudi za to, ker ne vejo niti, da so otroci pol dneva na "gouglu" in igrica. Reformirali pa sebe ne bi. Sem za dvig, ko bo to realno in ko bodo učitelji povečini dobri, razgledani in pedagogi. Smo včasu ultra učenja na pamet, kjer mi lastni otrok ne zna povedati vrednosti slovenskega literata, zna pa na pamet njegovo pesem. V tem je marsikaj narobe.
kurkuma
# 23.02.2018 ob 08:23
@qwertz
i]luknjo ergo tudi javni sektor (ki se je ob tem tudi marsičemu odpovedall n. pr ZUJF).. kaj ti tukaj ni jasno?

t.i. ZUJF je bil sprejet v sklopu fiskalnega pravila, ki na kratko pomeni sprejetje ukrepov, da država ne zapravi več, kot proizvede. To ni pomoč javnega sektorja, to je edino pametno za vzdržne finance.
friks
# 23.02.2018 ob 08:19
Sem mislil, da bo naštete predsodke argumentirano zavrnila, pa nič od tega. Mogoče bi bila dobrodošla celo kakšna študija, ki dokazuje nadpovprečno kvaliteto slovenskega šolstva?

V bistvu gre le za nek užaljen odziv na kritike in prikrito grožnjo, da jim bo postalo vseeno.

Glede na lastne izkušnje lahko povem, da sem s profesorico mojega sina zelo zadovoljen. Ima red, sistematičnost in pravi odnos do učencev in dela. Ampak splošni sistem je pa vsekakor slab. Počitnic je gotovo preveč. Že tako so september (vsaj prva polovica), december in junij precej mrtvi meseci pol pa še vse počitnice vmes, obiski knjižnic, gasilskih domov, pa kino, mal šole v naravi...
Saj vse to mora biti, ampak časa za pravi napredek tako zmanjkuje. Potem se pa čudimo, kako naša konkurenčnost nazaduje.

Učitelji pa ja. Poznam jih precej in nobenemu ni nič hudega.
kralj matjaž
# 23.02.2018 ob 08:11
V neoliberalizmu pa

Bi imeli zasebne šole, ljudje bi obdržali svojo celotno plačo in vi bi računali šolnino za šolanje otrok. Če bi delali na tasebni šoli, bi vaše delo bilo ocenjeno, delali bi 8h na dan in vaše stranke, starši bi zahtevali rezultate. Če bi delali slabo, pa bi se kar hitro znašli na cesti. No glede na vašo ideološko opranost, bi se to hitro zgodilo.

Kako lahko javni uslužbenec, ki ima zagotovljen monopolni položaj v družbi, govori, da živimo v nekem neoliberalizmu, karkoli že to je. A se je tem ljudem že zmešalo ali kaj?
SamoRes
# 23.02.2018 ob 08:10
KLIPAN
# 23.02.2018 ob 07:21
Proti učiteljem je seveda desna struja, ker znanje pač ni njihova močna stran.

Sem zaprisežen levičar in spoštujem delo učitelja, tako kot delo hišnika in čistilke, ni pa nobenega razloga da beremo javna pisma kako se nekdo, ki nikakor nima slabe plače sedaj čuti še užaljenega, če mu kdo kaj reče. Učitelj si mora spoštovanje priborit sam, z dobrim delom.
Kaj če smetarji odložijo delo, ker njihovega dela nihče ne ceni? Kaj če čistilka? Sistem se sesuje.
Bondjanez
# 23.02.2018 ob 07:35
He,he... A bo rekord v komentarjih. Mene predvsem skrbi kvaliteta uciteljev. Ker visja inteligenca pac ne hodi na pedagosko. Pol pa se ko slisim,kako otrokom trpajo liberalizem v glavo me je pa sploh cudno. Ker Sami ima v solah 100% podporo.
SamoRes
# 23.02.2018 ob 07:32
Ne tarnajte, in ne, vaše delo ni nič več vredno kot hišnikovo ali čistilkino, nekaj dobite več na račun izobrazbe, niste pa nobena izjema, delavec kot delavec.
In zakon po katerem boste v službi 8 ur bi moral biti že v veljavi.
Jan35
# 23.02.2018 ob 07:19
In vsi, ampak zares vsi menijo, da je učiteljev delovni dan dolg od osmih do dvanajstih, da ima učitelj vsake dva meseca teden dni počitnic in poleti prosta vsaj dva meseca.

Ja a ni res? Dobro, delovni dan mogoče v povprečju ne do dvanajstih, recimo kakšno uro več, mogoče. Sem pričakoval, da bo to v nadaljevanju članka s kakšnim konkretnim argumentom ovrženo pa nič.
frgo
# 23.02.2018 ob 07:18
V bistvu je vseeno kaj in koliko delajo in kako jim je hudo. Bistvo je, da jih je preveč in da za vsakim v vrsti stoji 500 drugih, ki si želijo njihovega dela.

Po zakonu ponudbe in povpraševanja je edino možno plačilo minimalec in pika.
bistri08
# 23.02.2018 ob 09:56
Ok. Učitelji menijo, da so za isto delo od nastopa svoje službe, letos plačani premalo.

Počitnice vsake 2 meseca, zagotovljena redna plača, konec službe ob 13h, urejeno delovno okolje, izobraževanje, izleti, regres in druge bonitete jim ne predstavljajo več motiva za delo. Kam smo prišli !!

Edino kar je hudo učiteljem, so nevzgojeni otroci. Tukaj pa imajo vso mojo podporo. Nekateri starši svoje razvajene in nevzgojene otroke pripeljejo v šolo in potem bodisi pričakujejo da jih bodo v šoli zrihtali ali še huje - menijo da tudi v šoli lahko kažejo svojo razvajenost in da bodo ostali to tolerirali. Tukaj bi jaz dovolil učiteljem več strogosti, kajti skregano je s pametjo, da se mora učiteljica zagovarjati, če je mulcu dala počepe za kazen.

Raziskave EU in v svetu kažejo na to, da imamo učiteljev preveč.

Rezime - slovenija neporihtana država, ki ji ni uspelo postaviti se ob bok sodobnim demokracijam.
mattyy
# 23.02.2018 ob 09:32
Bogi otroci, da jih učijo takšni učitelji, ki nimajo razjasnjene osnovne pojme. Primerjat avtomehanika s šolstvom in še posebej povdarjat, koliko zasluži avtomehanik je nesramno in nevedno. 25-30 evrov zasluži ja ampak ta "profesorca" je želela pozabit, da si ta avtomehanik more kupit vso opremo, plača prispevke in davke(da ona lahko dobi plačo), vse stroške itd.. Žalostno, da takšni ljudje sploh dobijo svoj članek na nacionalnem spletnem portalu. Potem pa se še čudijo, da jih ljudje gledajo zaničevalno. Privatizirat šolstvo pa da jih vidimo koliko učencev bo imela ta "profesorca" v svojem razredu.
Demosten18
# 23.02.2018 ob 08:54
@qwertz

morali bi, ja...pa sindikati v gospodarstvu niso tako močni in zlizani s politiko, delodajalci imajo moč, da ti dejansko pokažejo vrata, stavka je neplačana in zato si marsikdo, ki ima 700 EUR neto ter otroke na ulico pač ne upa.
Javni sektor pa si, ker so nedotakljivi. Pa tega nihče od njih nikoli ne omeni. Poznam primere, kjer ljudje od strahu pred izgubo službe (določen čas) dobesedno ne morejo spati. Da ne govorim o kreditih za stanovanje, ki jih pač ne morejo dobiti. In o plači, ki bi morala priti 15ga, pa je 24ga še ni na računu. Da, dragi javni sektor, tudi to je realnost realnega sektorja, zato se ne čudite, če vas ne podpira v tem, ko ste najprej tiho, potem pa tik pred volitvami začnete izsiljevati s stavko in držite državo v šahu.
In ko takole kot ta profesorica vidite zgolj in samo sebe, vaše pravice in sami postavljate kaj vam itak pripada. Živite v svojem svetu udobja in želite še več, niste pa toliko, da bi pogledali na drugo stran kjer 50% Slovencev dejansko živi v bedi - to kar pravzaprav očitate njim...

Če ne gre drugače pa poglejte otroke, ki jih učite...poglejte kako so oblečeni, kako so večkrat lačni, kako nimajo niti za učbenike. To so otroci delavcev, ki služijo veliko manj kot vi, vi jim pa očitate, da vas ne razumejo in ne podpirajo in, da so slepi...obup
Demosten18
# 23.02.2018 ob 08:41
Zanimivo je pogledat +/- pri komentarjih...tudi tisti, ki povsem realno odgovarjajo na tole kolumno dobijo minus samo zato, ker pač niso podprli tele profesorice. Očitno zaposleni v JS klikajo na minus vsakemu, ki se ne strinja z njimi.

primer je pobuda, da RTV Slovenija kot javni servis omogoči tudi objavo kolumne nekomu, ki dela v privatnem sektorju, navadnemu delavcu ali pa inženirju z 800 EUR plače.Ne vem zakaj minusi
friks
# 23.02.2018 ob 08:36
Sam žal iz te kolumne nisem uspel razbrati, zakaj potem učitelji stavkajo?
ErazemP
# 23.02.2018 ob 08:33
navedek Dejneseri: Neverjetno je koliko ljudi je nezmozno videt razumet pomen dela ljudi, ki njihovim otrokom brisejo riti, jih brzdajo po hodnikih, jih ucijo kolkrtolk spodobnega izrazanja itd.
In potem ucitlje se zmorejo prepoznat kot parazite in vir njihovih slabih plac...

odgovor: Neverjetno je koliko ljudi je nezmožno videti in razumeti pomen dela ljdui, ki naših otrok ne naučijo dvojine, ne stopijo na plano "bullyju", ki terorizira otroke, ne razumejo potreb drugačnih otrok in forsirajo učenje na pamet in ne razumevanja. Nivo spodobnega izražanja je verjetno na najnižji točki, kar se navsezadnje vidi vsakodnevno na televiziji, tudi javni. Vodja sindikata, stari maček, recimo polkrat ne uporabi rodilnika, marveč napačni tožilnik, ne zna niti pravilno seštevati, rad pa na Vegovi srednji malce popametuje tudi o stanju politike in terorizira bodoče električarje.
Umivalnik
# 23.02.2018 ob 08:18
Moja soseda je vzgojiteljica. Vsako jutro pije kavico do 9h, vsak dan je doma pred 13. Bolniška laufa vsaj enkrat tedensko. 200€ za takega je preveč.
Valentin57
# 23.02.2018 ob 07:35
Pa še to:
NE, učitelji ne stavkamo za odpravo plačnih nesorazmerij. Ta nam tako in tako pripada, kar smo jasno in glasno pokazali.
Vi ste pokazali na plačna "nesorazmerja", mi pa vaših argumentov ne sprejmemo. Naštejte jih, da bomo vedeli kaj nas še čaka.
Valentin57
# 23.02.2018 ob 09:38
@Apneni
Če nisem razrednik potem, tisto uro zapolni druga pedagoška obveznost (poučevanje).

Tudi če nisi razrednik, bi lahko tisto vejico prav postavil.
Gost
link
So knjige za otroke dovolj strašne?
2
4. marec 2018 ob 13:05 Tipično vprašanje za neizkušenega očka ali mamico je, ali je določena pravljica primerna za njegovega ali njenega otroka.
Več novic ...
Kazalo