Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 42 glasov Ocenite to novico!
Poljska
Javnomnenjske raziskave, ki so napovedovale 10-odstotno prednost stranki Zakon in pravičnost, niso dopuščale veliko prostora za ugibanje, upanje, strah. Državljanska platforma se je vladanja naveličala. Foto: Reuters
Polona Fijavž
Polona Fijavž je RTV-jeva dopisnica iz Berlina. Foto: BoBo

Dodaj v

Poljaki imajo gospodarske in politične stabilnosti dovolj

Kolumna Polone Fijavž
27. oktober 2015 ob 13:22,
zadnji poseg: 27. oktober 2015 ob 14:05
Varšava - MMC RTV SLO

Direktor živalskega vrta, ki je v času komunizma zelo želel ustreči birokratom, je namesto živega slona za živalski vrt kupil napihljivega. Ljudje so z navdušenjem obiskovali živalski vrt in si ogledovali eksotično žival.

Potem pa je zaposlenim nekega dne presedlo in so slona napolnili s plinom. Obiskovalci so bili precej presenečeni, ko se je ta naenkrat dvignil v zrak. Gre za kratko zgodbo Slon, poljskega satirika Slawomirja Mrožka iz leta 1957, ki jo je na dan privlekel Financial Times ob opisu razmer na Poljskem nekoč in danes. Napredek te 38,5-milijonske države od leta 1989, ko se je osvobodila sovjetskega režima, je občudovanja vreden. Živalski vrtovi na Poljskem si že zdavnaj lahko privoščijo več pravih slonov.

Vznemirljiva Varšava
Poljska prestolnica je živahna, ljudje so polni načrtov, upanja, mladi idej in energije. Ozračje je pozitivno, prihodnost je lahko le še boljša. Kot Ljubljana pred desetimi leti. Predvolilnega vzdušja ni bilo čutiti, so pa vsi mladi, s katerimi smo govorili, šli na volitve. "To je naša dolžnost," so veselo razlagali. "Dovolj je arogantne Državljanske platforme, čas je za nekaj novega," je razlagala 22-letna Iga. "Joj, samo upam, da ne bi zmagala stranka Zakon in pravičnost, potem ne bo dobro." "Ah, izbiramo med slabim in slabšim. Po dvojih volitvah jim je zmanjkalo idej, kako reševati probleme," pove fant v zgodnjih tridesetih. "Zelo me je strah, kaj bo, če zmaga stranka Zakon in pravičnost. So fašistični skrajneži in naslednja leta bodo katastrofa. Prepričana sem o tem," razlaga mlada študentka. Sama bo volila RAZEM (Skupaj) mlado stranko, podobno slovenski Združeni levici.

Kako biti uspešen in izgubiti volitve
Javnomnenjske raziskave, ki so napovedovale 10-odstotno prednost stranki Zakon in pravičnost, niso dopuščale veliko prostora za ugibanje, upanje, strah. "Odločila bo volilna neudeležba. Zmagali bodo zaradi nje," nam pove Grzegorz Makowski, sociolog na fundaciji Bartos. Pa ni čisto tako. Državljanska platforma se je vladanja naveličala. Škandal, ko so politiki in poslovneži v ekskluzivni varšavski restavraciji, ob hobotnici, sklepali posle, pogovore pa je nekdo posnel in jih objavil, so bili le odraz vsemogočnega razmišljanja in arogance drugega mandata vladanja gospodarsko uspešni Poljski. Država je imela dovolj gospodarskega kapitala, vanjo se je stekal denar iz evropskih strukturnih skladov, gradile so se ceste, obnavljala železnica, skratka poljska mesta so postajala bolj in bolj podobna tistim na Zahodu.

Sodelovanje z Brusljem in Berlinom je bilo odlično. Državljanska platforma, skupaj s Stranko poljskih kmetov, sama sicer ni imela kakšnih posebnih programov, zvišala je upokojitveno starost, strukturnih reform se ni lotevala. "Vse od vstopa v Evropsko unijo je Poljska poslušala nasvete Bruslja. Na Poljskem ni bilo razmisleka o tem, kaj potrebuje Poljska, kaj bi bilo dobro za Poljsko, da bi se gospodarski uspehi nadaljevali," nam na eni strani poljski gospodarski uspeh, s katerim se jim je uspelo izogniti recesiji, na drugi pa pomanjkanje idej odhajajočih oblastnikov, pojasnjuje Christopher Hartwell z Inštituta za ekonomske raziskave CASE v Varšavi. Potem je stranko zapustil njen prvi mož in najbolj prepoznavni obraz Donald Tusk in sprejel mesto predsednika Evropskega sveta. "Še on je šel raje v Bruselj, kot da bi bil na Poljskem," je pred volitvami glas za stranko Zakon in pravičnost pojasnjeval kmet z juga Poljske. A najočitnejši primer naveličanosti in pomanjkanja idej je bila apatična, dolgočasna, neangažirana predsedniška predvolilna kampanja Bronislawa Komorowskega, ki je kandidiral s podporo vladajoče stranke. In izgubil.

Napihljivi slon
Katoliška stranka Zakon in pravičnost, ki stavi na večjo vlogo nacionalnih držav po vzoru Orbanove Madžarske, nasprotuje splavu, beguncem in želi, da bi država imela večji vpliv v pravosodju in v Centralni banki, se je lotila kampanje s konkretnimi predlogi: tuj kapital pa želi obdavčiti. Zakon in pravičnost je z ligo Poljska družina in s Samoobrambo oblikovala vlado leta 2006, v tem času je zavlačevala z ratifikacijo Lizbonske pogodbe in pogovori z Rusijo in leta 2007 zaradi številnih škandalov razpadla. Kako so lahko Poljaki to pozabili? Grzegorz Makowski iz nevladne organizacije Bartol pojasnjuje: "Med osemletno vladavino Državljanske platforme je zrasla nova generacija volivcev, ki jih leta 2007 politika še ni zanimala. Stranka Zakon in pravičnost se v teh letih ni spremenila, Kaczynski iste stvari ponavlja že 20 let. So pa spremenili diskurz. To, kar imajo zapisano v programu, in s tem, s čimer komunicirajo z ljudmi, sta dve popolnoma različni stvari. V stiku z ljudmi se predstavljajo kot liberalni, strpni, pozitivni, kar dokazuje tudi njihovo geslo "Uspelo nam bo". Zelo dobro so pripravljeni, opazili so generacijsko spremembo in vsa njihova gesla nagovarjajo mlade. In tukaj zmagujejo."

S škandali kompromitirani Jaroslaw Kacyznski je vodilni položaj v predvolilni kampanji prepustil mlajši, 52-letni Beati Sydlo, županji manjšega mesteca na jugu Poljske, ki je delovala mehkeje, preudarneje, predvsem pa trdno na tleh in brez bremen preteklosti. Ko se je oglasil, pa je povzročil zgražanje. Za begunce je, denimo, dejal, da se je treba pred njimi ograditi, ker da prinašajo bolezni. Za izjavo se je nato opravičil. Stranka s predvolilnimi obljubami ni skoparila. Obljubila je, da bo znižala upokojitveno starost spet na 60 in 65 let, da bo obdavčila dobiček bank in supermarketov, da bo brezposelnim ponudila denar in olajšala življenje revnejšim in tistim z več otroki. A resnični voditelj bo ostal Kaczynski, menijo naši sogovorniki.

Nespodobne obljube
Varšavski inštitut za ekonomske raziskave CASE je naredil analizo ekonomskih obljub obeh vodilnih strank. Christopher Hartwell, direktor inštituta, je globoko zajemal sapo: "Neverjeten primer ekonomske nepismenosti. Da gredo zdaj nad banke, ko so bile te edini trdni steber in rešitelj med dolžniško krizo, nima nobenega smisla. Ubijajo gos, ki nese zlata jajca. Tudi obdavčitev supermarketov ni smiselna, saj ti skrbijo, da je poraba velika, kar je zelo pomembno za poljski BDP. Mislim, da ko bodo pogledali stanje javnih financ, bodo 'ugotovili', da je nižanje upokojitvene starosti nevzdržno."

Grzegorz Makowski pravi, da je politična slika na Poljskem zanimiva, saj je stranka Zakon in pravičnost ekonomsko izrazito levo usmerjena – želi večjo vlogo države v gospodarstvu, medtem ko je pri pogledu na svet izrazito konservativna in nazadnjaška. Po drugi strani je Državljanska platforma ekonomsko desna in liberalna. Večina drugih strank tudi, z izjemo dveh levih – Združene levice in Skupaj, ki pa tako ali tako nista prišli v parlament. Christopher Hartwell ekonomsko levičarstvo stranko Zakon in pravičnost vidi drugače: "Oni ne ponujajo gospodarstva pod nadzorom države, ampak gre za nacionalizem. Pri tem pa ne morejo iti daleč, ker jim bo na prste stopila Evropska unija".

Zmaga neuresničljivih obljub
"Ta stranka skrbi za interese navadnih Poljakov, kot sem jaz, zato bom volil za Zakon in pravičnost. Predstavljajo vse vrednote, s katerimi se identificiram," pove poljski zgodovinar Grzegorz Jezewski. Podobno je slišati v rudarskem mestu Ruda Slaska: "Volil bom Zakon in pravičnost. Življenje postaja vse težje. Obstaja skupina bogatih in skupina revnih, zato sem se odločil za Zakon in pravičnost," pove 45 letni rudar Adam Kalabis. "Pričakujem, da se bodo s tem življenjske razmere izboljšale, kajti za rudarje, kmete in delavce je res težko. Le direktorji dobro živijo. Takšna je današnja Poljska." še razloži. "Vsi mi, vsa inteligenca bo volila Državljansko platformo, čeprav ni vse tako, kot bi moralo biti. Ampak kdo ve, kljub temu bi lahko zmagala ta omejena stranka," pove 83-letna upokojena plesalka Krzystina iz Katowic.

A se je izkazalo, da ima 37 odstotkov tistih, ki so šli volit, Državljanske platforme dovolj. Skrbi dobrih 10 odstotkov glasov, namenjenih radikalnima strankama Kukiz 15 in Korwin – drugemu uvrstitev v parlament ni uspela. Tudi Razmu in Združeni levici ne. Mladi, zadovoljni, optimistični in načrtov polni Poljaki so vendarle v manjšini. Ozračje v državi se bo spremenilo predvsem zanje.

Polona Fijavž, RTV Slovenija
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
E24
# 27.10.2015 ob 13:47
Medlost trenutnih oblastnikov v več evropskih državah prav kliče in vabi desne populiste na oblast. In obtožujem vnaprej vse te, ki nam vladajo sedaj, da bodo zaradi svoje nesposobnosti in neodločnosti utrli pot raznim desničarjem.
Lep primer je Orban. Pred letom dni, ga je večina komentatorjev tu na MMC pljuvala in zmerjala s fašistom, danes bi ga volila.
In Orbanov bo kmalu več...
ti-ne
# 27.10.2015 ob 13:46
rudar Adam Kalabis. "Pričakujem, da se bodo s tem življenjske razmere izboljšale, kajti za rudarje, kmete in delavce je res težko. Le direktorji dobro živijo. Takšna je današnja Poljska."

:::::::::::::::::::
Takšna je današnja Evropa in še slabše bo za delavce!
pašeresje
# 27.10.2015 ob 13:53
Poljaki imajo gospodarske in politične stabilnosti dovolj

zveni kot naslov mnenjskega članka
NoriPlanet
# 27.10.2015 ob 14:04
Nesposobna in prevarantska bruseljska politika že povzroča prve posledice, ki se kažejo v jačanju in prodoru evroskeptičnih strank na oblast v mnogih evropskih državah. Poleg Poljakov bodo skrajno desno zavili tudi Nemci in Francozi.
V kolikor Bruselj ne bo začel delati v korist Evrope in se odlepil od diktature ZDA, bo z EU kmalu konec.
goldrake
# 27.10.2015 ob 13:54
"našim" ekonomskim liberalistom in podpornikom zasužnjevanja držav gre pošteno v nos rezultat volitev na poljskem. ne morejo in ne morejo se sprijaznit. v prihodnosti lahko pričakujemo ogromno propagandnih člankov na to temo....
AltForNorge
# 27.10.2015 ob 13:58
Poljska prestolnica je živahna, ljudje so polni načrtov, upanja, mladi idej in energije. Vzdušje je pozitivno, prihodnost je lahko le še boljša.
MYX8
# 27.10.2015 ob 13:46
Ljudje več ne vedo koga bi volili oz. izbirajo po ključu kdo je manj slab in očitno tako ne samo v Sloveniji. Sicer pa kako se že reče? Če bi volitve kaj spremenile bi bile prepovedane.
Peter F.
# 27.10.2015 ob 14:14
A problem je sedaj ker so izvolili konzervativno stranko? In sedaj bo konec sveta?
Mislim da smo Slovenci zadnji, ki bi lahko ocenjevali rezultate volitev drugih, saj sami od razpada Demosa volimo samo populistične ex-komunistie in Janšo. Medtem pa Poljska prosperira in je ena najuspešnejših držav v EU, vsekakor pa ob Češki najuspešnejša država bivšega komunističnega bloka.
Follow Me
# 27.10.2015 ob 13:45
Tudi mi smo napredovali, da še podarjene kamele podarimo naprej.
Lovec
# 27.10.2015 ob 14:45
Zakaj tako poročanje iz Poljske? Zato ker ne boste verjeli v parlament ni prišla niti ena stranka Levice.

Naš režim predvsem pa medije to grozno skrbi.
AltForNorge
# 27.10.2015 ob 14:03
Če bi Slovenci v povprečju vsako leto volili drugače kot mislijo bi nam šlo bolje. Sedaj pa ogledalo pred sabo in razmišljat.
el CARTEL
# 27.10.2015 ob 13:45
Obstaja skupina bogatih in skupina revnih,

kako simptomatično za kapitalizem.
dokazano je namreč,d a bogati imajo vedno več.
VxMxPx
# 27.10.2015 ob 14:52
Torej imate dejansko težave s tem kako deluje demokracija? Demokracija dokler so ljudje za naše. Svoboda govora dokler ljudje govorijo kot mi. Kakšna burleska je to vse skupaj.
juk
# 27.10.2015 ob 13:58
Hehe kako našim levičarjem gre v nos tale izzid. Ne razumejo pa da je želja ljudstva edino kar šteje. Večina evrope se obrača ekstremno v desno, Slovenija pa ekstremno v levi k ZL.
Robiland
# 27.10.2015 ob 17:22
Haha, kaksno propagandno trobilo je ta clanek. Mi zato placujemo JAVNI RTV SERVIS?
brain2k
# 27.10.2015 ob 14:10
Bo kr vredu tkole, bo kr vredu, Poljaki vedo kaj je dobro za njih....
melanholik
# 27.10.2015 ob 13:53
Mladi, zadovoljni, optimistični in načrtov polni Poljaki so vendarle v manjšini. Vzdušje v državi se bo spremenilo predvsem zanje.

Aha,. mladi, optimistični in načrtov polni Poljaki bi morali voliti neoliberalne hlapce. Classy. V resnici je program Boleka, pardon, Kaczynskega, precej bolj konkreten kot tista probruseljska hladna juha. Ljudje (in to predvsem mladi!) so pač siti ponavljanja floskul, da ni alternative in se ne da nič naredit. In po svoje mi je celo bolj všeč, da se obrnejo h kao desnici kot kao levici, ker tista kao skrajna levica zna lepo govorit, ob prvem konkretnem trku pa se podela v hlače (Syriza anyone?). Desni nacionalisti pa so pripravljeni svoje pozicije do neke mere celo branit in se s kom spustit v spor.
la.sonrisa
# 27.10.2015 ob 15:58
ko bo pa rtv imela dovolj novinarjev, ki vsiljujejo svoje mnenje, boste pa vi, Polona, brez službe. že pri onem jokanju od sreče med poročanjem o prihodu beguncev v nemčijo mi je šlo na bruhanje, tako da tole zdaj samo privabi smeh na usta.

res da je to kolumna, ampak naslov je milo rečeno nespameten (da ne rečem kaj hujšega), ker ni človeka na svetu, pa naj bo poljak al ne, ki bi mu bilo dovolj gospodarske rasti. Če pa je to samo interpretacija ene novinarke, pa je treba to nekako nakazati, npr z vprašajem na koncu stavka, ne pa da se to da kot trditev. pa kaj sploh učijo na FDVju? jao.
Peter F.
# 27.10.2015 ob 14:21
Še malo, pa bodo komentarji onemogočeni, ker se ne strinjamo s stališči avtorja in politiko RTV-ja.
veteraninsin
# 27.10.2015 ob 14:21
Škoda, da dopisnica ni več časa posvetila Kaczynskemu in njegovemu bratu dvojčku, žal pokojnemu. Ponesrečil se je na poti v katynski gozd, polagat venec ....

Obeh bratov, takrat premierju in predsedniku Poljske, si mednarodne komercialne banke niso upale posojati denarja kot npr. nam, pa Grkom, pa ostalim PiIGS državam, ker sta bila preveč nepredvidljiva. Odštekana. Konfliktna.....in od tam naprej Poljska ni postala balon in lahka tarča finančnim trgom. Ne le,d aje zmagovalna stranka homofobna, tudi s poipulizmom pretirava in obljublja nemogoče. Obdavčutev tujih bank in supermarketov ?
Če se bo to odločil Kaczynski, bodo začele letat po medijih namigovanja, da je gay, boste videli...
Kemik
# 27.10.2015 ob 14:15
Poljska je en lep dokaz, da gospodarska rast kot sama ne pomeni uspešnosti države, ampak je precej važneje, kako se denar tako pri gospodarski rasti kot recesiji porazdeli med državljane. Lahko je človeško gledano tako precej bolj uspešna ena država sicer ne s takšno rastjo in sploh ne takšnim BDP, če zna kolikor toliko enakomerno porazdeliti denar med ljudi in ne ustvarja takšnih ekscesov, kot jih ustvarja današnji ekstremni neoliberalni kapitalizem, ki pelje v pogubo na vseh ravneh. Z drugimi besedami, ljudje pač države niso videli kot uspešne in dobre ob gospodarski rasti, pri čemer sami niso imeli nič od tega, ampak se je na račun tega obogatila le določena elita, ki je že pred tem imela denarja več kot preveč.

Tudi glede politične stabilnosti bi se lahko povedalo marsikaj. Če se ima na eni strani tako zelo bogate ljudi, na drugi pa izjemno revne, ki komaj preživljajo iz meseca v mesec, obenem pa še tako visoko brezposelnost, da se mora toliko mladega (in tudi starega) izobraženega kadra izseljevati v Nemčijo, VB in podobne države, se tu ne more govoriti o politični stabilnosti. Tako da po moje ogromno ljudi države ni videlo tako stabilne, kot se jo želi prikazovati. Prav tako pa se seveda ne more vnaprej trditi, da bo nova politika tudi destabilizirala državo. To bomo še videli, ampak se mi zdi, da vsaj napovedani ukrepi še bolj stabilizirajo državo. Kmalu bo jasnega marsikaj, koliko bo nova politika tudi te obljube dejansko držala.
GORILA
# 27.10.2015 ob 14:04
@juk

ko bi le imeli v sloveniji skrajno desnico, ki bi skrajševala delovno dobo, obdavčila banke,...
gozdjedom
# 27.10.2015 ob 22:49
Omg....
Draga gospa Polona Fijavž.....

"Jaroslaw Kacyznski", "Beati Sydlo", "Krzystina iz Katowic' - a res??
Imamo na Poljskem ime Krystyna, Krzystine nimamo ;-)
In: "Jarosław Kaczyński" & "Beati Szydlo"

Lep pozdrav iz Krakova!
AltForNorge
# 27.10.2015 ob 14:38
Uspešnost države je TO. Pa upam, da mi admin dovoli ta komentar, lepo prosim.
gozdjedom
# 28.10.2015 ob 02:26
Hmmmm in še ena stvar... Ali veste, gospa, česar imamo res dovolj? PO (Državljanske Platforme) in člankov kot ta ki si ga napisala zgoraj......
aristotel
# 27.10.2015 ob 17:24
Mladi in optimisticni Poljaki gredo delat v UK.
NoriPlanet
# 27.10.2015 ob 16:18
Slovenija je klinično izgubljen primer. Kdorkoli da je na oblasti, bo škodljiv. Problem je v mafijski pravosodni in gospodarski zakonodaji.
pacifik12
# 27.10.2015 ob 15:35
Dej novinarji ne sanjajte, Poljska ima izredno visoko nezaposlenost kljub temu da ogromen del prebivalstva je in še vedno zapušča državo v gromozanskem številu. Poljska ima komaj 1% nižjo brezposelnost kot Slovenija in državo zapušča procentualno dosti več ljudi kot Slovencev.

Imajo neko gospodarsko rast, večinoma v industriji in pač si ne morejo privoščit dvigovat plač in standrda življenja ker se pač tovarn na Poljskem ne bo več splačalo imet. Ta rast bdp na Poljskem danes pa je itak anemična, z 1-2% rastjo ne bodo ujelo Nemčije niti v 50ih letih.
Spricar12
# 27.10.2015 ob 15:22
Spet slovenska vzvišenost, pa Poljaki bodo spet vozili Lade in kupovali pri sosedih, bla bla bla...

medtem so nas pa slednji (pa tudi Čehi, Slovaki, Madžari), torej vsi, ki se jim tako radi posmehujemo prehiteli po desni in po levi. V sosednje države pa hodimo mi, točit bencin...
generusus
# 27.10.2015 ob 14:08
"... iz dežja pod kap, verjetno pa še dosti slabše."

Hmmm... Ti pa verjetno ne poznaš dogodkov na Poljskem. Poljska je pod osemletno desnosredinsko vlado komaj kaj čutila gospodarsko krizo, za razliko od naših razmer, ko so od medijev zmanipulirani volivci trikrat zapovrstjo izvolili povsem nekompetentne leve vlade, kar je povzročilo najglobjo gospodarsko nazadovanje (- 8 %) Slovenije izmed praktično vseh EU držav. V bistvu nas prehitevajo vse bivše komunisitčne države, vključno s Poljsko.
zamudnik
# 27.10.2015 ob 23:54
Skrbi dobrih 10 odstotkov glasov, namenjenih radikalnima strankama Kukiz 15 in Korwin

Koga to skrbi?
Zakaj se poroča tako enostransko? Mislim, da so za osebne sodbe primernejši drugi, od strank ustanovljeni mediji.
Whitetrasher
# 27.10.2015 ob 16:32
Nevem zakaj se sploh kregate o levo-dasnih smernicah in se istovetite z poljaki.
V sloveniji nimamo nič od tega-naša samooklicana levica in desnica sta dve glavi iste tatinske združbe.
Nobenih idealov-samo "posel".
NoriPlanet
# 27.10.2015 ob 14:31
...mogoče res. Še posebej bodo prosperirali, ko bo naša ljuba Angelca nemško industrijo potegnila iz nesodelujočih držav!

Kaj sploh čaka.
Čimprej naj to stori.
Kot da evropske države niso same sposobne ustvarjati svojega gospodarstva.
Ravno ta servilnost do Nemčije nas je pripeljala v bedo in odvisnost od kreditov.
Nemčija ne seli svojih podjetij po drugih državah zaradi tega ker nam želi dobro, ampak ravno nasprotno. Cilj vsega tega je ubijanje tuje konkurence, popolna gospodarska prevlada in prevzemanje celotnega evropskega trga.
Temu je potrebno čimprej narediti konec.
the law1
# 27.10.2015 ob 14:24
@Peter F.

Še malo, pa bodo komentarji onemogočeni, ker se ne strinjamo s stališči avtorja in politiko RTV-ja.

Moj komentar na to temo je bil izbrisa, ker sem recimo temu podvomil v neoporečnost te novinarke. Dejstvo pa je, da s takšnim naslovom kot je spodaj se takoj vidi kam pes taco moli.

Poljaki imajo gospodarske in politične stabilnosti dovolj
Crveni
# 27.10.2015 ob 14:09
Svet brez levih strank bi bil lepši!
el CARTEL
# 27.10.2015 ob 13:49
Poljaki vi kar volite RAZEM, pa boste spet kamlu lahko voziil le ruske Lade in hodili po nakupe v sosednje države.

ali pa prodajte svojo državo nemcem, britancem in američanom.

na primeru indije, alžirije, maroka in ostalih kolonij namreč vemo,da kolonije enormno prosperirajo, s svetlobno hitrostjo
haha
melanholik
# 27.10.2015 ob 17:22
Kot drugo tisto ni mediana plač ampak mediana prihodkov, kar zajema

all income from work, private income from investment and property, transfers between households and all social transfers received in cash including old-age pensions

Dlakocepljenje. Kvečjemu bi lahko rekel, da podatek Evropske komisije bolje ponazarja realno stanje v družbi, kot pa če bi izolirano gledal le plače.
KLIPAN
# 27.10.2015 ob 15:04
Katoliška desna stranka bo obdavčila multinacionalke in banke??!!
He, he, he.........
veteraninsin
# 27.10.2015 ob 14:24
@Peter F; se je za vprašat', res, zakaj imamo NEKAJ levih strank, ki so se na oblasti izmenjavale in eno ! samo desno. DEMOS-a ne štejem, ker je imel pač zgodovinsko poslanstvo in bil obsojen na največ en mandat. Mimogrede: večina vas tule štehje SMC za levo, pa v resnici niha nekje na sredini, včasih celo bolj na desno.
Poljaki imajo še eno prednost: velikost ! trga in zelo močno POlonio ( Poljaki izven Poljske). Čehi ? Oni so pa itak najbolj tehnično izobraženi Slovani z dolgo tradicijo, ki so jo prekinili 1945
revolution_SLO
# 29.10.2015 ob 18:35
Zanima me, če kateri od teh ekonomskih veleumov zna razložiti tole nenehno opevanje razcveta Poljske ob tem pa kako se je več kot polovico mladih odselilo v Veliko Britanijo po boljše življenje?
Poljska je morda res zacvetela v smislu majhnega procenta za koruptivno elito, ostali pa so šli s trebuhom za kruhom, kdor pozna situacijo iz prve roke tem člankom ne bo kar tako nasedal dragi moji novinarji.
fah-q
# 28.10.2015 ob 11:53
Naše novinarje dejansko skrbi ker je poljska "levica" izpadla iz parlamenta?? Hvala bogu...to bi moral bit stalni dogodek, da stranka, ki počne neumnosti leti ven...Pri nas imamo kar nekaj strank, ki bi jih že davno moralo to doletet...(SD, SDS, DESUS)

Tudi vsak, ki je kdaj slišal Kukiza govort (no, razumel, ne sam slišal) bi ga težko označil za ekstremista. Korwin Mikke je že malo bolj ekstremen, pa še vedno zame manj kot stranke, ki so nas prodale bankam in interesom kapitala...
Violet33
# 27.10.2015 ob 22:52
Jaaa hehe :)
Violet33
# 27.10.2015 ob 21:24
@melanholik
Ti si napisal "Boleka, pardon Kaczynskega"
"Bolek" je bil Wałęsa če ti si ne vedel... ;)
maxmaxlj
# 27.10.2015 ob 20:09
No, in ravno Slovenka se je lotila Poljakov jih učit kaj naj volijo.
joketr
# 27.10.2015 ob 19:28
Levica pa v jok ...
gozdar1
# 27.10.2015 ob 16:57
Obdavčitev supermarketov, nižanje upokojitvene starosti,.. same desne ideje.
melanholik
# 27.10.2015 ob 16:44
No, sem ga pa jaz. Ta ni tako spodbuden:
http://ec.europa.eu/eurostat/web/gdp-and-beyond/quality-of-life/median-income
are
# 27.10.2015 ob 16:32
@the law1 Tako Estoniji kot tudi Češki in Slovaški povprečje dvigujejo plače v glavnih mestih. Praga je eno izmed najbogatejših mest v Evropi. Pražani imajo velike plače. Izven mest je pa žalostno in niti blizu stopnji razvoja podeželja kot v Sloveniji.
melanholik
# 27.10.2015 ob 16:26
the law1

# 27.10.2015 ob 16:00
Prijavi neprimerno vsebino @ti-ne

Estonska realnost:
1x Bentley
1x Rolls Royce
2x Porsche
5x Mercedes
20 000x Lada in odpadni avtomobili iz Nemčije

No, za tebe je seveda važno v duhu uravnilovke oz. vsi enaki v revščini, da so vsi na 20.009 Ladah in odpadnih avtomobilov iz Nemčije.

Estonija je že skoraj na naši povprečni neto plači oz. pri njih je povprečna plača v času krize rasla za cca. 5% na leto. V roku 2 let nas prehitijo po povprečni neto plači. Poleg tega je brezposelnosti samo 6,5% in javni dolg je samo 10,6% BDP

Daj še mediano izbrskaj.
melanholik
# 27.10.2015 ob 15:31
Sicer je to malo off topic, ampak glede na to, da se ta debata pojavlja tukaj, naj odgovorim predhodnemu komentarju: to o Portugalski ni čisto res. Na Portugalskem se je zgodilo to, kar se je zgodilo že v mnogih drugih državah s proporcionalnim volilnim sistemom: na volitvah ni bilo absolutnega zmagovalca. In tako je največ glasov dobila desnosredinska stranka, ki pa zaenkrat ne more dobiti večine za vlado. Največja levosredinska stranka je dobila manj, vendar se je začela pogajat z levico o sestavi koalicije, ki bi imela večino. In kot je v takih situacijah običajno, je presoja o tem, kdo naj dobi mandat za sestavo vlade, padla na predsednika republike. In ta se je odločil za desno sredino, ki ima torej prvo možnost. Ampak to ne pomeni še ničesar, ker mora vlado naposled izvoliti parlament. In če bo dogovor med levo sredino in levico res tako trden, to ne bo mogoče in drugo možnost bo morala dobiti leva sredina.
Polona Fijavž
link
Ko želi Nemčija omejiti priseljevanje, Slovenija postavi ograjo
13. november 2015 ob 11:37 V Uradu kanclerke so prejšnji teden hvalili odlično sodelovanje s Slovenijo pri ravnanju z begunci. Da se Merklova in Cerar redno slišita in usklajujeta, so povedali. To je bilo v ponedeljek.
Več novic ...
Kazalo