Drugo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 32 glasov Ocenite to novico!
Na Festivalu Ljubljana opozarjajo, da zaradi spremembe lastništva in posesti cerkve v poletnem gledališču ali Viteški dvorani izvajanje prireditev ne bo mogoče oziroma bo bistveno omejeno. Foto: BoBo

Dodaj v

Festival Ljubljana: Takšne izjave predstavljajo grob in nedopusten poseg cerkvene institucije v naš neodvisni umetniški program

Na Festivalu Ljubljana se bodo glede Križevniške cerkve obrnili na vrhovno sodišče
26. april 2018 ob 16:38
Ljubljana - MMC RTV SLO

Upravno sodišče je pred kratkim pritrdilo odločitvi ministrstva za kulturo o vrnitvi Križevniške cerkve križnikom - s cerkvijo v kompleksu ljubljanskih Križank zdaj upravlja Festival Ljubljana, kjer so napovedali postopek pred Vrhovnim sodiščem RS.

"Odločitev Upravnega sodišča spoštujemo, vendar se z njo ne strinjamo, saj je po našem mnenju nepravilna in nezakonita," so predstavniki Festivala Ljubljana zapisali v odzivu in najavili, da bodo zato nadaljevali sodni postopek pred vrhovnim sodiščem.

"Izrednega pomena za delovanje Festivala Ljubljana"
Pojasnili so, da je križevniška cerkev izrednega pomena za delovanje Festivala Ljubljana, saj služi za izvajanje kulturnega programa javne službe: "Festivalu Ljubljana bo brez uporabe Križevniške cerkve bistveno okrnjena možnost za opravljanje kulturne dejavnosti, saj cerkve ni mogoče nadomestiti z drugo nepremičnino oziroma bi bila nadomestitev povezana z nesorazmernimi stroški."

Upravno sodišče je glede križevniške cerkve nazadnje zavrnilo pritožbo Mestne občine Ljubljana (Mol) in Festivala Ljubljana ter potrdilo dobro leto stari odločitvi ministrstva za kulturo, da je treba križevniško cerkev po 26 letih denacionalizacijskega postopka vrniti v last in posest križniškemu redu.

Cerkev bi prostore dala v najem
Prior križniške cerkve Janko Štampar je ob naznanitvi odločitve upravnega sodišča za časnik Dnevnik izrazil zadovoljstvo in dejal, da so v prihodnje Festivalu Ljubljana pripravljeni cerkev dajati v najem, "a bomo mi odločali, katere prireditve so lahko v njej. Takšne, ki bi bile naperjene proti Cerkvi, zagotovo ne".

V zavodu pa so ob omenjeni izjavi poudarili, da so bili v 66-letni zgodovini vselej neodvisni in niso dovolili, da bi jim kdor koli krojil umetniški program.

"Izkazalo se je, da so bili naši strahovi upravičeni"
V sporočilu je povzeto, da so se v medijih pojavile izjave Štamparja in še nekaterih drugih, denimo: "Ne bi dovolili, da bi v njej pel kakšen perverznež, na pol homoseksualec, kar se je v Križankah že dogajalo." Takšne izjave po presoji Festivala Ljubljana pomenijo "grob in nedopusten poseg cerkvene institucije v neodvisni umetniški program Ljubljana Festivala in tudi sicer v svobodo umetniškega ustvarjanja. Izhajajoč iz Štamparjeve izjave je prav tako jasno, da si je težko zamisliti sobivanje z nekom, ki ima tako groba in izključujoča stališča, ki mejijo na kršenje posameznikovega dostojanstva."

Dodali so, da so na takšno ravnanje opozarjali skozi celoten upravni postopek, vendar se ministrstvo za kulturo in nato upravno sodišče do tega nista opredelila, "še več, izkazalo se je, da so bili naši strahovi upravičeni", so zapisali in ob tem opomnili, da je ministrstvo za kulturo cerkev že vrnilo Festivalu Ljubljana. Po pritožbi križnikov na upravnem sodišču pa je slednje zadevo vrnilo v ponovno obravnavo ministrstvu za kulturo.

"Najbolj neverjetno in pravno perverzno je, da je ministrstvo, minister Peršak, z istimi argumenti, kot jih je ministrstvo za kulturo uporabilo za vrnitev cerkve Festivalu Ljubljana, zdaj enake argumente uporabilo za vrnitev križevniškemu redu. Težko se je znebiti občutka, da je posredi nerazumljiva politična igra, ki škodo povzroča kulturnemu dogajanju v Ljubljani in posledično z izgubo lokacije zmanjšuje svobodni javni prostor umetniškega ustvarjanja," menijo v zavodu.

Na Festivalu Ljubljana so opomnili še, da zaradi spremembe lastništva in posesti cerkve v poletnem gledališču ali Viteški dvorani izvajanje prireditev ne bo mogoče oziroma bo bistveno omejeno.

N. Š.
Prijavi napako
Komentarji
meblo
# 26.04.2018 ob 16:48
"Ne bi dovolili, da bi v njej pel kakšen perverznež, napol homoseksualec, kar se je v Križankah že dogajalo."

Haha, vedno je zabavno poslušati cerkvene dostojanstevnike pridigati o homoseksualnosti, medtem ko je njihova organizacija sama največje leglo latentnih homoseksualcev.
mihče
# 26.04.2018 ob 17:50
Če nekaj NI tvoje, pač NI tvoje!
carsko
# 26.04.2018 ob 16:51
Kdaj je še blo s strani Cerkve bilo za slišati kaj dobrega?

"Ne bi dovolili, da bi v njej pel kakšen perverznež, napol homoseksualec, kar se je v Križankah že dogajalo." A to je bila mišljeno na izvajalce ali pripadnike Cerkve?
zamudnik
# 26.04.2018 ob 17:53
Kaj je spet Cerkev kriva?
Zakaj bi morala v svojem prostoru, ki ga ima za posvečenega, gostiti kaj, kar se iz nje norčuje ali jo napada?
mr. pp
# 26.04.2018 ob 20:42
cuks, v prvem delu komentarja imaš prav. Prostor je lep in nekaj posebnega... Potem pa si malo mimo brcnil: koncertni prostor bo ostal, gre le za cerkev, ki je del celotnega kompleksa, ne gre za celotne križanke. In pa še to: kje pa si videl, da Cerkev ne zna skrbeti za svoje objekte? Če je kaj obnovljeno in urejeno, so pa to cerkve. Primerjaj jih z gradovi... Ni mi pa jasno, zakaj se FL sploh pritožuje. Menda je jasno, da cerkev pripada Cerkvi, četudi jo oni nujno rabijo. Jaz pa nujno rabim 400 kvadratnih metrov veliko sosedovo hišo. Jo lahko dobim? Ali pa se bom naselil notri, ko bo na morju, potem pa ne bom šel ven. Kar se pa vsebine prireditev tiče: jasno je, da Cerkev ne bo dala v najem prostorov, da bi potem v njih izvajali provokacije... In ja, to se je že dogajalo. Mislim, da je bila organizirana neka "maša" na veliki petek.
pajcevina984
# 26.04.2018 ob 18:44
Festivalu Ljubljana v poduk- saj imate veliko dvorano na prostem v Stožicah pa tam organizirajte koncerte. In prav je, da Cerkev Križanke dobi nazaj, bilo je samo vprašanje časa, kdaj se bo to zgodilo......Križanke so last cerkve in nedopustno si je lastiti nekaj, kar ni tvoje.....In star slovenski pregovor pravi:"Poštenje več velja, kar kup zlata"...............................,pr
egovor, ki ne bo nikoli preživel.
Yanez
# 26.04.2018 ob 18:36
Razmišljanje večine na tem portalu gre v smeri, da tistemu, ki ni brez greha ni potrebno vrniti ukradenega... O Sancta Simplicitas!
To posledično lahko pomeni, če se grobo izrazim, da se brez občutka krivde lažnivcu lahko zlažeš, tatiča lahko okradeš in morilca lahko ubiješ.
To pa je sprevrženo in nevarno razmišljanje samozvanih 'demokratov' zaradi katerega so v naši polpretekli zgodovini že padale glave vse povprek...
braun
# 26.04.2018 ob 17:45
FL ne more upravljati tujega premoženja, še posebno ne cerkvene umetnine kot je križevniška cerkev in kompleks Križank. Zakaj sploh prizadevanja v tej smeri.

FL bo kot najemnik omogočal sredstva za kvalitetno vzdrževanje kulturne dediščine za katero pa se je slovenska cerkev do sedaj iskazala kot skrben lastnik.
mičok
# 26.04.2018 ob 19:40
Cerkvi je treba vrniti, kar so ji vzeli.To je vsa filozofija, ki jo na festivalu ne razumejo.
MestuInSvetu
# 26.04.2018 ob 17:59
A mi lahko en razloži kaj je "na pol homoseksualec"? A to je tisto, ko ob nedeljah dopoldne z družino sediš v prvi klopi cerkve in si zgleden hetero, potem pa pod večer po raznih portalih iščeš callboye ;)
čak mal noris
# 26.04.2018 ob 19:07
Zanimuvo razmišljanje nekaterih tu gor. Torej: naj ima to v lasti nekdo, ki ni dal za lastnino niti pare, lastnik pa je postal, ker si je drzava, oz. tedanji sistem to prilastil. Opravičilo: "cerkev je to tako ali tako "nakradla". Ne rečem, da marsikaj ni, ampak toliko in v tako kratkem času, kot so to storili komunisti...., to pa ni uspelo še nikomur.
Sedaj pa: če bo nekdo to vzel v najem, bo sam odločal o tem, kdo bo "kulturno" nastopal. Če pa lastniku karkoli ne bo po volji, bo najemnika zamenjal. Tako enostavno je to.
Diliges
# 26.04.2018 ob 17:09
Tudi sosedova garaža je izjemnega pomena za nemoteno parkiranje mojega avta. Ker je sam nisem imel ali je nisem bil sposoben kupiti, sem mu jo zaplenil. Pojma nimam, zakaj zdaj misli, da lahko on odloča, kdo bo v njej parkiral....
Kiklop
# 26.04.2018 ob 19:01
FL je sicer lahko družbeno koristna institucija, ki pa naj (prosim, iz higieničnih razlogov) ne uporablja za apologijo svojega obstoja nekakšne psevdo socialistične argumente in interpretacije tuje lastnine. Če pa se zgodi, da bo država nekega lepega dne spet razlastninila RKC pa brž nazaj v Križevniško cerkev spoštovani g. Brlek. Do takrat pa bodite nekoliko bolj spoštljivi. Po mojem mnenju vam ne bo nihče branil organizirati koncertov kalsičnih mojstrov v spodobni zasedbi. Gotovo pa križevniška cerkev ni prostor za kak rave party ali kaj podobnega. Kaj tukaj ni ajsno? Kakšno svetohlinjenje...
Patru pa tudi svetujem, da naj malo pazi, kaj mu leti ven iz glave. Ni na vašarskem sejmu ampak v kulturni prestolnici.
STRIKE
# 26.04.2018 ob 18:04
MestuInSvetu
A mi lahko en razloži kaj je "na pol homoseksualec"? A to je tisto, ko ob nedeljah dopoldne z družino sediš v prvi klopi cerkve in si zgleden hetero, potem pa pod večer po raznih portalih iščeš callboye ;)

Verjetno biseksualec, le da so oni 2000 let nazaj!
Lakshmi
# 27.04.2018 ob 09:55
Vedno znova me fascinira sposobnost novinarjev MMC-ja, da dajo člankom najbolj možne pristranske naslove. Če bi resnično bili neodvisen, "not fake news", medij, bi se naslov glasil npr. "Spor med FL in križniki glede križevniške cerkve", "Vrhovno sodišče bo odločalo o usodi križevniške cerkve" ali kaj na to vižo. Očitno se ne morejo (ali ne smejo) upreti skušnjavi, da vsak naslov obrnejo v posmeh desnice ali RKC in s tem sprovocirajo religiofobe, ki že tako ali tako dobijo anafilaktični šok, ko zaslišijo C od Cerkve, s tem pa spodbujajo nestrpnost in sovraštvo do drugače mislečih in verujočih - sistem, ki deluje že od komunistične revolucije naprej. Strinjam se, da so izjave patra (v kolikor so resnične) neprimerne, to pa nikakor ne pomeni, da redu kot takemu cerkev ne pripada ali da jim je ni potrebno vrniti. Sramota za novinarsko srenjo in pravno državo.
čak mal noris
# 26.04.2018 ob 20:44
@cuks

Hehehe, "ker je lepo", a ne? In zato ti ne bi vračal nečesa, kar ni tvoje? In ker, po tvoje, seveda, niso, pazi to- "sposobni" upravljati s svojimi objekti, bi ti malo "kompenziral". Ejejej, socializem je že zdavnaj odsviral svoje, le da ti tega še ni nihče povedal.
Vprašanje na temo tvojega posploševanja: bi ti hromemu odvzel voziček in ga "kompenziral" z bergljami, češ: "saj tako ali tako "dokazuje", da ne zna hodit!?
PikiMiki
# 26.04.2018 ob 19:38
@MestuInSvetu
Na pol homoseksualec vsaj v glazbi je tisti, ki samo razmišlja če bi se prijavil na EMO. XD
NzA
# 26.04.2018 ob 16:48
Kaj je to srednji vek? j+++++a cerkev, leglo korupcije, zvon 2 ni bil dosti? To sploh ni vaša lastnina, to je bilo zgrajeno s sredstvi lokalnih prebivalcev, vrnite to raje njim.
Nemo
# 26.04.2018 ob 20:27
Naj gredo predstavniki FL npr. v Savdsko Arabijo in tam izvajajo kake performanse. Potem pa naj se tožarijo, da jim ne pustijo početi, kar bi si zahoteli.
pace
# 26.04.2018 ob 19:26
Ta Festival Ljubljana pa je res prava slika plenilske mentalitete prisvajati si tujo lastnino. Pa še lažejo:
"Takšne izjave predstavljajo grob in nedopusten poseg cerkvene institucije v naš neodvisni umetniški program",
ker s tem, da lastnik skrbi, da se v sakralnem objektu vrši kultura, primerna temu objektu, jim prav nič ne onemogoča, da izvajajo svoje programe kot jih pač imajo, vendar ne neprimernih v sakralnem objektu, ki je po svoji namembnosti namenjen samo kulturi, ki nas približuje božjemu, najvišjemu dobremu, plemenitemu.
dharma
# 26.04.2018 ob 18:02
Zato je Nietzsche tako zelo sovražil kler. Ker je v krščanstvu videl čisti platonizem. Umetnost za Platona namreč nima vstopa v polis, ker izkrivlja resnico in kvari mladino. Ti boš meni govoril, kaj naj pišem, slikam, ustvarjam, mislim. Sigurno ja. S tem, da sam kradeš, nečistuješ, se posvečaš v veliki večini tuzemeljskim stvarem in končno ustvarjaš razliko, čeprav neprestano govoriš, da smo pred Bogom vsi enaki. Nujno potrebujemo novo razsvetljstvo. Nujno. Da počisti, enkrat za vselej, z vsem radikalizmom. In Lex "Rex", da bo jasno na čigavi zemlji stoji tisti kup kamenja sredi jezera na Bledu. Pa, da si ne bi slučajno kakšen kvazi levi liberalec delal utvar, da se njega to ne tiče.
heavyd
# 26.04.2018 ob 23:04
Kaj se gremo v Sloveniji je že čisto absurd. A zdej pa ker bodo baje neke bajne kulturniške vsebine trpele (ker ne bojo mogle biti ravno v Križankah) pa dajmo ne vrniti zakonitemu nasledniku kar je je vzel komunistični režim. (!?!!)
čak mal noris
# 26.04.2018 ob 20:31
@Lev Trotsky

V tem primeru gre "pesmica" nekako takole;
"Sovražniki uma" - "prijatelji pravice in resnice - lastnine"!
"Sovražniki" sovražnikov uma - užaloščeni NEKDANJI uporabniki nečesa, kar ni NIKOLI bilo njihovo, bi pa to seveda protipravno - zadržali. Za takšne obstaja preprost izraz - lopovi.
ggalini
# 26.04.2018 ob 20:27
Če ima človek vsaj malo pameti, mu je jasno, da cerkev pripada Cerkvi. Tisti pametnjakoviči, ki pišejo, da naj cerkrv pokaže račun, da je vse nakradla in podobne abotnosti pa naj nam vsem zaupajo en sam objekta, ki naj bi ga cerkev ukradla in kako se je to zgodilo.
Kristalno je jasno, kdo je kradel veleposestnikom, tovarnarjem, cerkvi in meščanom ... .
čak mal noris
# 26.04.2018 ob 20:07
@g1n3k

Vrnit, POvrnit vse za nazaj ( služili z TUJO lastnino ), le zakaj bi jim dali kakršen koli odpustek.
Potem pa izvolite ti in tebi podobni iti pred Križanke in vreščati kake "ponarodele" agitpropovske parole, mi pa bomo ob strani ležeče na tleh od smeha, spremljali vašo zvočno agresijo.
Srečno!!!
Sklonjen
# 26.04.2018 ob 18:25
Pa kaj še ... festival se je vselil v tuje gnezdo kjer parazitira že ves čas. .. skrajni čas je, da se to konča. Najamejo naj prostore, kakor jih moramo vsi drugi ... in plačajo naj za nazaj!
gitano
# 26.04.2018 ob 17:37
Greg
# 26.04.2018 ob 17:12
Prijavi neprimerno vsebino
Pač v čem je problem njjihova lastnina je, oni lahko odločajo! Pika!
---------------------
Njihovo je samo tisto kar bodo odnesli s sabo, ko bodo zapustili ta svet in nič več.
The Ghost P.
# 27.04.2018 ob 09:12
Če je bilo lahko do revolucije od Cerkve, ne vem zakaj ne bi bilo tudi zdaj. In če je njihovo, sami odločajo, kaj se bo notri dogajalo.
Sussudio
# 26.04.2018 ob 17:16
Ma ok no kaj za vraga ima iskat festival ljubljana v cerkvenem objektu ki je med drugim v denacionalizacijskem postopku...
Če v Nemčiji ravnali tako kot v Sloveniji bi si še danes država in "kulturniki" lastili premoženje judov...
Greg
# 26.04.2018 ob 17:12
Pač v čem je problem njjihova lastnina je, oni lahko odločajo! Pika!
HOR
# 26.04.2018 ob 17:05
Še ena lastnina odtujena iz Slovenije v tujo državi Sveti sedež...
Sklonjen
# 27.04.2018 ob 19:19
@menitisi
Tuje korporacije (RKC iz vatikana) si lastninijo najboljše posesti.


Saj lahko ti odkartaš denar, bodo pa tvoje ... nekaterih vas res ne razumem!
MestuInSvetu
# 26.04.2018 ob 22:21
A mi lahko en razloži kaj je "na pol homoseksualec"? A to je tisto, ko ob nedeljah dopoldne z družino sediš v prvi klopi cerkve in si zgleden hetero, potem pa pod večer po raznih portalih iščeš callboye ;)
@STRIKE # 26.04.2018 ob 18:04
Zgoraj nisem cikal na biseksualce, hotel sem reči, da gre za prikrite geje, ogrnjene v plašč cerkvene nedolžnosti...
@PikiMiki # 26.04.2018 ob 19:38
Hudo dobra! Crkujem od pritajenega smeha (da ne vržem pokonci otrok).
kokimagic
# 26.04.2018 ob 22:13
@slOv3nc

Naštej in obrazloži nakradeno! Ker ne boš, si samo laznjivc.
Haso
# 26.04.2018 ob 18:20
Gre za to, da morajo v cerkvi kot posvečenem kraju potekati kulturne prireditve. Vemo, da so sicer v križankah že potekale perverzne prireditve oziroma orgije in to v cerkev ne sodi. Seveda te orgije s kulturo ali umetnostjo niao inele nobene zveze. Gre bolj za izraz primitivizma mestne oblasti, ki med drugim v središču mesta dovoljuje skrajno zvočno agresivne dogodke, kakor je bil pred kratkim marihuana marš. Nimam nič proti marihuani, imam pa proti zvočni agresiji, ki ogroža fizično im mentalno zdravje
galoper
# 27.04.2018 ob 11:01
Cerkveni objekti so po navadi glavni kulturni cilji turističnih obiskov. Statističnih podatkov v tem smislu ni, pač pa ljudje delajo za turizem, država posredno pobira davke in ljudje so zadovoljni. Tudi v tujih državah, v času vladavine komunizma, so vsaj zvoniki in strehe cerkva bili objekti foto posnetkov za naslovne strani prospektov, s katerimi so privabljali turiste. Kdo je imel korist od tega? Cerkev?
stewie
# 27.04.2018 ob 10:04
STRIKE
# 26.04.2018 ob 18:04
MestuInSvetu
A mi lahko en razloži kaj je "na pol homoseksualec"? A to je tisto, ko ob nedeljah dopoldne z družino sediš v prvi klopi cerkve in si zgleden hetero, potem pa pod večer po raznih portalih iščeš callboye ;)
Verjetno biseksualec, le da so oni 2000 let nazaj!


Veš, katere tipe pa označujemo za biseksualne osebe?
Take, ki so nonstop v dilemi "bi-seksu-al-ne?" :)
hizli tren
# 27.04.2018 ob 06:50
festival ljubljana - organizacija oz. dogodek, ki se financira iz javnih sredstev.
Ko pa pride do dogodkov pa zaprejo polovico javnega trga (kongresni trg) ali pa kar celo ulico (zoisova ul.) in seveda nabijejo drage vstopnice za elito.
Želim vam da se vam zgodi to kar vi počnete nam.
Adijo
HOR
# 27.04.2018 ob 05:05
@Haso
# 26.04.2018 ob 18:20
"...Nimam nič proti marihuani, imam pa proti zvočni agresiji, ki ogroža fizično im mentalno zdravje..."

...
Ja, saj zato pa je potrebno, tam kjer je preglasno, zvonjenje cerkva utišati, ne pa, da se ponekod sprenevedavo izgovarjajo, da to pa ni hrup...
duke
# 26.04.2018 ob 21:17
@cuks

Kva ti hodš po Evropi redno poslušat? Pleh muzke?
gospod iskreni
# 26.04.2018 ob 21:10
Vaje bodo umetniki se vedno lahko imeli not. Drugega pa itak ni bilo. To je kreganje v brezveze.
tito50
# 26.04.2018 ob 20:44
Če bi sedaj napisal kar mislim bi bil kazensko preganjan
etore
# 26.04.2018 ob 20:41
ggalini

Največja kraja Cerkve ni objekt, največja kraja je subjekt, v podobi Jezusa in njegovih naukov. Pohlep, napuh, laž, prevara, genocid, nimajo mesta v njegovem nauku, najdemo pa jih v sami Cerkvi in njeni zgodovini!
vaški stražar
# 26.04.2018 ob 19:49
Raje se v zemljo pogreznite uzurpatorji na tuji lastnini kot pa da se tako nesramno odzivate na izjave zakonitih lastnikov, ki imajo vso pravico odločati, kaj se bo in kaj ne bo dogajalo v njegovih prostorih.
pietetnik
# 26.04.2018 ob 18:07
Festival Ljubljana se je vedno znašel. Tudi, ko so se sosedje pritoževali nad njenimi prereditvami pozno v noč...

Ideja, da bi v Savskem naselju naredili v času komunizma prireditvene prostore FL je super. Zdaj tam niso dobili ničesar.
zamudnik
# 26.04.2018 ob 17:58
Kašna izjava predstavnika institucije, kjer imajo v svojih vrstah največ perverznežev in pedofilov!

Kdo ti je pa to povedal?
ksljbles
# 30.04.2018 ob 18:13
Dovolj komunizma!
jan15
# 27.04.2018 ob 10:05
Raje se v zemljo pogreznite uzurpatorji na tuji lastnini kot pa da se tako nesramno odzivate na izjave zakonitih lastnikov, ki imajo vso pravico odločati, kaj se bo in kaj ne bo dogajalo v njegovih prostorih

Kratko povedano.
fah-q
# 26.04.2018 ob 23:01
načeloma je lastnik lastnik...ampak če lastnik zagoni miljardo ki je ne povrne se mu pač pobere premoženje....
Volkspolizei987
# 26.04.2018 ob 19:34
Cesarju kar je cesarjevega, Bogu kar je božjega
Kazalo