Jože Snoj podpisuje tudi številne eseje ter več del za otroke in mladino. Med njegova pomembnejša esejistična dela sodijo Simbolizem Josipa Murna, Handkejev paradoks, Med besedo in Bogom ter Ubijanje zemlje. Foto: BoBo
Jože Snoj podpisuje tudi številne eseje ter več del za otroke in mladino. Med njegova pomembnejša esejistična dela sodijo Simbolizem Josipa Murna, Handkejev paradoks, Med besedo in Bogom ter Ubijanje zemlje. Foto: BoBo
Matjaž Vipotnik
Matjaž Vipotnik je kot grafični oblikovalec postavljal oblikovalske mejnike, odpiral nova sporočilna in likovna polja ter vnašal človeško toplino v komunikacijski prostor, je še zapisano v utemeljitvi nagrade. Foto: RTV SLO
Portret Matjaža Vipotnika
Portret Jožeta Snoja

grafični oblikovalec Matjaž Vipotnik.

Snoj je s svojim obsežnim pripovednim, pesniškim in esejističnim opusom tako v tematsko-idejnem kot v estetskem pogledu bistveno zaznamoval ter obogatil slovensko književnost zadnjih petih desetletij.

Snoj se upira nasilju ideologij
V svojem literarnem opusu ustvarja večplastno podobo nemirnega 20. stoletja v luči razmerja med posameznikom, svetom in zgodovino. Estetska in etična vprašanja povezuje v neločljivo celoto, pri čemer se z umetniško govorico upira nasilju ideologij in teptanju človečnosti ter priklicuje izvorno skrivnost življenja, piše v utemeljitvi nagrade.

V prihodnjih dneh si boste intervjuja z Jožetom Snojem in Matjažem Vipotnikom lahko prebrali na MMC-ju.

Jože Snoj (1934) je leta 1960 diplomiral iz slavistike in primerjalne književnosti na ljubljanski filozofski fakulteti. Od 1961 do 1971 je bil novinar v kulturni redakciji Dela, od 1971 do 1993 pa urednik pri Državni založbi Slovenije. Za svoje delo je prejel več nagrad, med njimi nagrado Prešernovega sklada, Rožančevo nagrado, Jenkovo nagrado in dvakrat Levstikovo nagrado.

Snovalec podobe slovenske kulture
Ustvarjalni opus Matjaža Vipotnika temelji na oblikovanju vidnih sporočil s področja kulture, poleg tega je najvidnejši predstavnik tistih, ki so ponesli glas o kakovostnem slovenskem oblikovanju v svet. Vipotnik je, kot je zapisano v utemeljitvi, nezamenljivo ter prelomno zaznamoval razvoj slovenskega in nekdanjega jugoslovanskega grafičnega oblikovanja od 70. let preteklega stoletja do danes.

Ustvaril je obsežen opus plakatov za kulturne dogodke in gledališke predstave, gledališke scenografije, knjige ter knjižne zbirke. Oblikoval je tudi celostne grafične podobe za kulturne ustanove in gospodarske organizacije. Njegovo oblikovanje odlikujejo kakovost, ustvarjalna inovativnost, sporočilna moč ter svojstven, zelo živ in kultiviran likovni jezik.

Matjaž Vipotnik (1944) je študiral na Akademiji Brera v Milanu, vzporedno je obiskoval tečaj na katedri za grafično oblikovanje milanske Visoke šole za industrijsko oblikovanje Castelo Sforzo. V Ljubljani je deloval v studiu MSSV, nato v Studiu Vipotnik. Za svoje delo je prejel vrsto nagrad, med njimi nagrado Prešernovega sklada in skupinsko Prešernovo nagrado za izvedbo predstave ob 100. letnici Ivana Cankarja.

Portret Matjaža Vipotnika
Portret Jožeta Snoja