Instalacija Posebni red, otvoritev bo 29. 11. ob 19.00 v Salonu uporabnih umetnosti.
Instalacija Posebni red, otvoritev bo 29. 11. ob 19.00 v Salonu uporabnih umetnosti. "Posebni red lahko zamrzne čas in omogoči pozornost strastem, ki nas ženejo," so zapisali ob instalaciji, ki bo na ogled do 15. 12. Pred nami razgrinja subjektivno estetiko kot niz poznanih objektov v intimnem razmerju. Koncept in izvedba: Polona Poklukar in Borut Wenzel, produkcija: Salon uporabnih umetnosti in Kooperativa projektnih ustvarjalcev Peron. Foto:
Festival Performa v organizaciji Mladinskega kulturnega centra Maribor že od začetkov daje poseben poudarek multimedijskim in eksperimentalnim, praviloma neinstitucionalnim umetniškim projektom, ki preizkušajo meje žanrov in iščejo nove izraznosti. V preteklih letih se je z odrov vrnil v galerije, na ulico, v neinstitucionalne prostore. Ponuja performanse, videoprojekcije, video in performans predavanja, ulične performanse, koncerte, reartikulacije znanih performansov in pogovore z ustvarjalci.

"V preteklih letih smo se skupaj z ustvarjalci in občinstvom spraševali, kdo je performer in kdo je gledalec, ter skušali artikulirati meje med javnim in zasebnim. Letos smo se odločili v fokus postaviti fetiše v sodobni družbi - čaščenje in slepo oboževanje predmetnih, znakovnih, informacijskih in finančnih dobrin, ki so v zahodni družbi že zmagale nad subjektom," je povedala koordinatorica festivala Petra Kolmančič.
Na letošnjem, 18. festivalu bodo Aleksandra Saška Gruden, Nataša Berk, Mario Grubišić, Janja Rakuš, Borut Wenzel, Polona Poklukar, Maja Smrekar, Nika Oblak, Primož Novak, Ana Pečar in številni drugi v obliki performansov, umetniških intervencij, razstav, videa in instalacij prikazali svoje videnje fetišizma in poskušali odgovoriti na vprašanje, kaj so sodobni fetiši in kakšno mesto zasedajo v družbi, na televizijski okrogli mizi pa bodo osrednjo temo letošnje Performe pod drobnogled vzeli skupaj s povabljenimi strokovnjaki.
Del Performe tudi video kakofonija in "performans" predavanja
Performa se bo že peto leto zapored začela s sekcijo Video: performa v galeriji Media Nox. Selektorica letošnje sekcije Video: performa je Jasmina Založnik, ki je pod skupnim naslovom (Pre)gibati zbrala štiri videodela, dve videoinstalaciji in en performans, "ki tvorijo kakofonijo jezikov, podob, estetik, pristopov, čutnega, inteligibilnega ...". Že tretje leto se bo nadaljevala tudi serija "performans" predavanj, ki je letos izjemoma doživela premiero že septembra pod okriljem trienala sodobnih umetnosti U3 v Ljubljani. Na povabilo Mihe Horvata (son:DA) in Katarine Stegnar se bodo predstavili umetniki z različnih področij umetniškega ustvarjanja, ki bodo s pomočjo umetniškega žanra, v katerem ustvarjajo, reinterpretirali dela drug drugega.
Neuradno se je Performa začela že prejšnji teden z ulično plakatno akcijo in intervencijo mariborske umetnice Nataše Berk z naslovom Plan B. Vzporedno pa teče festival Drugajanje, ki poskuša mariborskim dijakom približati sodobno gledališče in ples.
Drugajanje predstavlja dijakom sodobne scenske umetnosti
Drugajanje je skupen projekt ljubljanskega zavoda Bunker in mariborske II. gimnazije, ki bo letos že 12. leto mariborskim dijakom približeval sodobno gledališče in ples. Producentka festivala Katarina Slukan je povedala, da so tudi letos pripravili izbor predstav, ki z zelo raznolikimi pristopi secira naše intimne in kolektivne resnice. V solominiaturkah Vie Negative trije avtorji - Vito Weis, Zala Ana Štiglic in Rok Kravanja - skozi svoje osebne zgodbe razvijajo lasten performativni jezik. Predstavili se bodo še Mare Bulc in Oliver Frljić ter islandski kolektiv Kviss Bumm Bang, del festivala pa bodo tudi delavnice in pogovor z Miho Blažicem - N'Tokom.
Ravnatelj mariborske II. gimnazije Ivo Lorenčič je ob tem dodal, da festival nadaljuje pomembno poslanstvo seznanjanja mladih s predstavami, ki jih sicer redkeje spremljajo, odpira jim novo področje umetnosti, ki zahteva drugačen pristop kulturnega doživljanja in dopušča veliko možnost lastne interpretacije. Kot je še dodal, je prav zato v današnjem času instantkulture in vsiljevanja kulturnih vzorcev, naravnanih v konzumiranje cenenosti, vloga njihovega festivala toliko večja.