Utrinek s Kulturnega bazarja, ki letos poteka že četrtič. Foto: BoBo
Utrinek s Kulturnega bazarja, ki letos poteka že četrtič. Foto: BoBo
Sodobnega izobraževanja brez kulturnih in etičnih vsebin si ne moremo privoščiti, je prepričan minister Žiga Turk. Foto: BoBo
RTV Slovenija, deček s piščalko
RTV Slovenija kot osrednji nacionalni medij igra pomembno vlogo v vzgoji in kulturnem opismenjevanju mladih. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

V enem samem dnevu se bo v dvoranah Cankarjevega doma zvrstilo več kot 40 glasbenih, gledaliških, plesnih in filmskih predstav in delavnic, predavanj in pogovorov.

Na letošnjem Kulturnem bazarju sta v ospredju dva tematska sklopa. To sta Skozi umetnost o medsebojnih odnosih in Z umetnostjo do trajnostnega razvoja.

Na prireditev, ki letos poteka že četrto leto, se je prijavilo več kot 900 strokovnih delavcev iz vzgojno-izobraževalnih zavodov in kulturnih ustanov ter študenti. Na stojnicah se bo predstavilo več kot 200 kulturnih ustanov in samostojnih kulturnih ustvarjalcev, v prvem in drugem preddverju Cankarjevega doma pa bo potekal bogat spremljevalni program, namenjen širšemu občinstvu.

Kot je dejal minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport Žiga Turk na nedavni novinarski konferenci, Kulturni bazar z žlahtno vsebino povezuje izobraževanje in kulturo. Namen bazarja je predvsem vzgoja mladih, saj si sodobnega izobraževanja brez kulturnih in etičnih vsebin po njegovem prepričanju ne moremo privoščiti.

Kulturni bazar prerašča v tradicionalno osrednjo nacionalno prireditev, ki predstavlja slovensko kulturo strokovni in širši javnosti, je prepričan direktor Zavoda Republike Slovenije za šolstvo Gregor Mohorčič. Zavod za šolstvo je na poseben pomen kulturne vzgoje v šolskem procesu opozoril že leta 2008, saj je na podlagi Nacionalnega programa za kulturo 2008-2011 nekatere njene elemente vključil v učne načrte.

Nataša Bucik s pristojnega ministrstva poudarja, da je bil Kulturni bazar sprva zasnovan kot oblika strokovnega usposabljanja delavcev v vzgojno-izobraževalnih zavodih in kulturnih ustanovah. Širši javnosti je bil ponujen lani.

RTV Slovenija na bazarju z bogatim programom
Kot vsako leto do zdaj se s svojo kulturno-vzgojno ponudbo za otroke in mlade na bazarju predstavlja tudi RTV Slovenija. V osrednjem slovenskem kulturnem hramu so tako prisotni številni sodelavci, ki so za obiskovalce pripravili učne ure, delavnice in strokovna predavanja.

Razigrana poslušanja Igranega programa 3. programa Radia Slovenija – programa Ars so zasnovana kot vodena učna ura z radijsko igro za otroke in z aktivnim sodelovanjem občinstva. Udeležite se jih lahko ob 10.45 v dvorani M2.

Martina Peštaj, medijska psihologinja, zaposlena v Otroškem in mladinskem programu TV Slovenija, bo za strokovne delavce vrtcev in osnovnih šol pripravila predavanje z naslovom Ko gledamo, razmišljamo: televizija in resne teme za pogovore z otroki in mladimi. Kakovostne oddaje so namreč odlično izhodišče za pogovore o temah, ki nam grejo težko z jezika, so pa sestavni del našega vsakdanjega sveta. Predavanje bo ob 12.00 v dvorani M1.

Prav tako ob 12.00 bo v dvorani E5 Učna ura z Multimedijskim centrom RTV Slovenija, na kateri bomo strokovnim delavcem prikazali, kako lahko vsebine na naših spletnih portalih uporabijo pri pouku ali v računalniški učilnici. MMC-jev spletni portal, namenjen otrokom, najdete tukaj.

Program za mlade Prvega programa Radia Slovenija pripravlja radijske novinarske delavnice za osnovnošolce, ki sodelujejo pri izbirnem predmetu Vzgoja za medije. Na delavnicah se učenci seznanijo z novinarskim delom, snemanjem in montažo prispevkov ter sodelujejo pri izvedbi oddaje Hudo! Tokratna novinarska delavnica ob 14.00 v dvorani M2 bo namenjena strokovnim delavcem osnovnih šol.