Na poznosrednjeveškem delu je upodobljen mrtev Kristus, odet v mrtvaški prt, obdan z Marijo, Janezom Evangelistom in dvema angeloma. Foto: Louvre
Na poznosrednjeveškem delu je upodobljen mrtev Kristus, odet v mrtvaški prt, obdan z Marijo, Janezom Evangelistom in dvema angeloma. Foto: Louvre
Jean Malouel - tondo
Pri sliki, ki jo že hrani Louvre, gre pravzaprav za podobno ikonografijo. Tudi tukaj gre za motiviko Pieta, vendar pa mrtvega Kristusa v rokah drži Bog Oče. Foto: Wikipedia

Leta 1985 je od župnišča kar celotno vsebino sobe, ki je bila na prodaj, kupil neki trgovec s starinami, med prebijanjem skozi številne predmete, pa je njegovo pozornost pritegnil ornamentiran okvir iz 18. stoletja. Vendar ni bil okvir tisti, ki je skrival pravo vrednost, ampak slika, ki jo je obdajal. V shrambi cerkvice tega majhnega kraja se je skrivalo redko delo srednjeveškega mojstra Jeana Malouela (okoli 1365-1415), ki je bil dvorni slikar burgundskega vojvode Filipa Drznega.
Delo je zdaj za 7,8 milijona evrov odkupil pariški muzej Louvre, ki se je za Pieta z Janezom in dvema angeloma zanimal že leta 1999, vendar je bil zaradi dvoma o z nakupom preje previden. Francoski zakon iz leta 1905 je namreč prenesel lastništvo cerkvene posesti na krajevne oblasti in ker je v trenutku odkritja slika pripadala cerkvi, bi lahko pri Vic-le-Comte zahtevalo lastništvo zase. Po številnih posvetih s pravniki so se v muzeju dogovorili s trgovcem, da gre 2,3 milijona od 7,8 milijona evrov kupne cene mestu, ki pa bi se s tem lastništvu v celoti odpovedalo. Po navedbah La Tribune de l'Art je nakup pariškega muzeja finančno podrla družba Axa.
Slika, za katero se je izplačalo zagrebsti
Čeprav je bil flamski mojster Malouel slikar na burgundskem dvoru, je ohranjenost njegovega opusa izredno skromna, med pomembnejšimi deli je, na primer, delo Devica z otrokom, obdana z angeli v Berlinu -, zato je najdba toliko dragocenejša. Strokovnjaki si niso enotni glede nedvomnih atribucij Malouelovih slik. Najbolj splošno sprejeta je verjetno Pietà tondo, ki jo prav tako hranijo v Louvru in naj bi bila prva zgodnjerenesančna 'tondo', čeprav je treba biti ob takšnih oznakah previden, saj kaže Malouelovo slikarstvo značilnosti tedaj po vsej Evropi cvetočega mednarodnega mehkega sloga.
Ob tem ne preseneča ocena vodje muzejskega oddelka za slikarstvo Vincenta Pomarèdeja, ki je za Le Figaro novo sliko označil za eno najpomembnejših novih pridobitev muzeja zadnjih 50 let.