Fotografijo je neimenovani zbiratelj v svojo zasebno zbirko uvrstil za šest in pol milijonov dolarjev. Foto: Peter Lik
Fotografijo je neimenovani zbiratelj v svojo zasebno zbirko uvrstil za šest in pol milijonov dolarjev. Foto: Peter Lik
Peter Lik: Eternal Beauty
"Bistvo vseh mojih fotografij je ujeti moč narave in jo podati na tak način, da lahko v nekom vzbudi strast in ga poveže s sliko." Foto: Peter Lik

Avstralski fotograf Peter Lik je imel na splošno zelo uspešno popoldne: poleg Fantoma je istemu kupcu prodal tudi fotografijo Illusion, za čednega 2,4 milijona dolarjev, in Eternal Moods za 1,1 milijona dolarjev. To tudi pomeni, da Peter Lik trenutno drži kar štiri mesta na lestvici dvajsetih najdražje prodanih fotografij v zgodovini. (Pred tem uspešnim dnem je bil namreč na seznam uvrščen s fotografijo One, ki je bila prodana za milijon dolarjev.)

Fotograf narave
Lik svoje fotografske motive najraje išče v naravi na jugozahodu Združenih držav. Črno-bela fotografija Phantom je nastala v slavnem podzemnem "Antilopinem kanjonu" v Arizoni, ki ga je v milijonih let iz kamna počasi izklesala tekoča voda. "Določene teksture in robovi, ki jih najdemo v naravi, se še posebej lepo podajo črno-beli fotografiji," pravi Lik. "Presenetila me je moč kontrasta med svetlobo in temo, a je zaslužna za nekaj najmočnejših fotografij, kar sem jih kdaj naredil." Peter Lik, ki se s fotografijo ukvarja že več kot trideset let, se posveča predvsem prizorom iz narave, le da jih po navadi fotografira v močnih, kontrastnih barvah.

"Absurdno napihnjena vsota" za ceneno umetnost?
"Bistvo vseh mojih fotografij je ujeti moč narave in jo podati na tak način, da lahko v nekom vzbudi strast in ga poveže s sliko," svoj credo povzema fotograf. Seveda pa obstajajo tudi posamezniki, ki so nad njim oz. tovrstno umetnostjo vse prej kot navdušeni. "V svetu, kjer ima denar zadnjo besedo, bo absurdno napihnjena cena, ki jo je neki tepec plačal za to "umetniško fotografijo", obveljala kot dokaz, da se je fotografija zasidrala kot umetnost," v svoji današnji kritiki za The Guardian piše umetnostni kritik Jonathan Jones. "V resnici pa podrobnejši pogled na Fantoma razkrije točno nasprotno resnico. Ta rekorde podirajoča fotografija ponazarja vse, kar gre lahko narobe, ko fotografi mislijo, da so umetniki. Slika je derivativna, sentimentalna v svoji preračunljivi romantičnosti in posledično zelo neokusna. Videti je kot 'nobel' plakat, ki bi ga lahko v okvirju videli na steni pretenciozne hotelske sobe."