Levo fotografija Mapplethorpa, desno Rodinov L'Homme qui marche (Hodeči mož). Foto: Reuters
Levo fotografija Mapplethorpa, desno Rodinov L'Homme qui marche (Hodeči mož). Foto: Reuters
Robert Mapplethorpe: Lydia Cheng, 1985. Dela ameriškega fotografa so bila ob 20. obletnici njegove smrti na ogled v Moderni galeriji v Ljubljani. Foto: Narodna galerija z dovoljenjem Fundacije Roberta Mapplethorpa

Rodin je eden največjih francoskih umetnikov 19. stoletja in začetka 20. stoletja, ki velja za pionirja modernega kiparstva v 2. polovici 19. stoletja, dva izmed njegovih kipov pa sta Mislec in Poljub. Na drugi strani je ameriški fotograf (1946-1989), eden najpomembnejših konceptualnih fotografov svoje generacije, ki je zaslovel v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja. V ospredju njegovega dela so bili moški akti, pri čemer je bila večina modelov njegovih ljubimcev. Njegovo delo je zaradi eksplicitne spolnosti pogosto označeno kot kontroverzno.

"Skupaj smo jih postavili, ker sta bila oba strastna do človeškega telesa," je dejala kuratorka razstave Helene Pinet. "Oba sta telo izražala, eden na fotografijah, drugi skozi kipe, in tako sta dejansko razvila skupni jezik". Podobnost oblik njunih del je nezgrešljiva in osupljiva. Tako je odmeve Rodinovega L'Homme qui marche (Hodeči mož), ki nima ne rok ne glave, jasno videti v Mapplethorpovi študiji z imenom Michael Reed, v kateri predstavlja hodečega moškega, pri čemer so roke in glava zatemnjeni.

Med njunimi deli podobnosti, a tudi velike razlike
Pinetova je ob tem pojasnila, da ni znano, da bi Mapplethorpe kdaj koli govoril o Rodinu, a je bil, upoštevaje njegovo klasično izobrazbo in dejstvo, da je bil eden njegovi dobrih prijateljev kurator v newyorškem metropolitanskem muzeju, gotovo seznanjen z deli francoskega kiparja. Čeprav je podobnost oziroma odnos med njima jasno viden, sta si umetnika zelo različna. "Mapplethorpe je fotograf, ki je obseden s simetrijo, geometrijo, absolutno vse ima rad pod nadzorom, od luči, v njegovih delih ni nikakršne improvizacije," pravi kuratorka. Na drugi strani pa je Rodin glede tega popolno nasprotje, pri njem je takoj opaziti čutnost in veliko improvizacije.

Njune podobnosti in razlike so obiskovalcu predstavljene tudi s samo postavitvijo njunih del, ki stojijo drugo ob drugem.

Razstava, ki jo sestavlja 50 Rodinovih kipov in 112 fotografij, je na ogled do 21. septembra, hkrati pa je v Grand Palais na ogled tudi velika retrospektiva Mapplethorpovih del.