Brezplačne delavnice se bodo začele 1. decembra, namenjene bodo vsem štirim letnikom srednje šole. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Brezplačne delavnice se bodo začele 1. decembra, namenjene bodo vsem štirim letnikom srednje šole. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
KHM
V projektu, ki ga vodi ljubljanska Narodna galerija, sodelujejo še partnerji Umetnostnozgodovinski muzej na Dunaju, Galerija Matice srbske iz Novega Sada ter španski inštitut za socialno podjetništvo. Foto: EPA
Narodna galerija
V Narodni galeriji te dni gostijo partnerje projekta, s katerimi pripravljajo različne modele za njegovo izvedbo. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Zakaj so se selili, kaj so umetniki pustili za seboj, kako so se spremenili in kako bi se vedli v podobni situaciji? To je nekaj vprašanj, s katerimi se bodo ukvarjali mladi obiskovalci Narodne galerije v sklopu delavnic, ki jih slovensko razstavišče pripravlja v sodelovanju z Umetnostnozgodovinskim muzejem na Dunaju, Galerijo Matice srbske iz Novega Sada ter španskim inštitutom za socialno podjetništvo.

Narodna galerija se je s priznanimi ustanovami povezala v sklopu evropskega projekta Prisluhni mi, v katerem želijo mladim približati starejšo umetnost. Eno od temeljnih vprašanj, s katerim se ukvarja projekt, ki bo temeljil predvsem na delavnicah, je tudi, kako tradicionalne muzeje spremeniti v sodobne. Brezplačne delavnice bodo v svojih prostorih prirejali vsi partnerji projekta, začele se bodo 1. decembra in potekale do konca oktobra prihodnje leto.

Ena od delavnic bo, kot omenjeno, namenjena spoznavanju zgodovine selitve in premisleku o odnosu med domom in tujino, predvsem pa bodo udeleženci prek umetnosti poskusili razumeti preteklost in sodobnost. To bo drugi del delavnice, prvi bo namenjen gradnji na metodologijah BrickMe (verzija Lego resne igre). Gre za igrizacijo, odprti pogovor o umetnosti in metodo design thinking. Dijaki bodo s kockami sestavili dogodek iz svojega življenja. Čeprav bodo vsi uporabljali enake kocke, bo vsak model videti drugače. Med raziskovanjem podobnosti in razlik bodo modele fizično povezovali med sabo. Tako bo vsak pogled postal del prepletene mreže. Dijaki se bodo vživeli v namišljeno situacijo in poskušali skupaj rešiti izziv, ki jim ga bodo zastavili mentorji.

Spodbujanje iznajdljivosti in spoznavanje kulturne dediščine
Delavnica je namenjena spodbujanju veščin, kot so iznajdljivost, kritično razmišljanje, reševanje problemov, delo v skupini, zdrava tekmovalnost, sporazumevanje, učenje o učenju, medkulturnost, prevzemanje pobude, podjetnost, kulturna ozaveščenost in izražanje v maternem jeziku. Cilji so tudi vzgoja za mir in nenasilje, spoznavanje kulturne dediščine preko vodenega ogleda razstave ter razumevanje zgodovinskih selitev ob izbranih slikah in preko življenja umetnikov.

V Narodni galeriji želijo s projektom pritegniti čim več dijakov, računajo, da se jih bo delavnic udeležilo 2.000 oziroma vsaj 100 skupin. Temeljile bodo na učni pripravi, ki jo bodo profesorjem posredovali za pripravo in predhodno motivacijo skupaj z multimedijsko predstavitvijo. Skupine bodo vodili usposobljeni mentorji - vodniki in animatorji po Narodni galeriji ter kustosinja pedagoginja in kustos Narodne galerije.