Miha Vipotnik, Videogram 4, 1979 - z razstave Večmedijske prakse in produkcijska prizorišča, ki je na ogled v MSUM-ju. Foto: MSUM
Miha Vipotnik, Videogram 4, 1979 - z razstave Večmedijske prakse in produkcijska prizorišča, ki je na ogled v MSUM-ju. Foto: MSUM

Tokratna monotematska oddaja je nekaj posebnega, saj ne nastaja kot refleksija aktualnega kulturnega dogajanja, ampak je nastala kot njen del. Na neki način je namreč prizorišče razstave Osemdeseta – večmedijske prakse in produkcijska prizorišča, ki so jo pretekli teden odprli v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova. Oddaja, ki jo podpisuje avtorica Saša Šavel Burkart, režijo pa Jaka Šuligoj, je zato daljša, z njo pa bomo lahko prvič po 34 letih videli posnetke kronik Video Bienala CD, ki so bili ves ta čas na U-matikih v arhivu Cankarjevega doma.

Oddaja med drugim osvetljuje vlogo, ki jo je imel edinstveni festival Video bienale, ki je potekal v Cankarjevem domu. Umetniki so razgradili sliko televizije in jo uporabljali kot orodje za nov umetniški izraz, v ljubljanski alternativni sceni pa so želeli delati svojo televizijo, ki bi bila drugačna od državne televizije, takratnega ideološkega aparata države.

Razmišljanje o povezavi med alternativno sceno, umetnostjo in televizijo v osemdesetih, ko je prišlo do radikalnega zlitja avdiovizije, kot je nismo bili vajeni, in možnosti kombinacije različnih izraznih sredstev od eksperimentalnega filma, performansa in popularne kulture je bila popotnica k zasnovi tokratne oddaje, ki si jo lahko ogledate nekaj čez 23.00 na 1. programu Televizije Slovenija.

Osemdeseta – od disko kluba do televizije
Osemdeseta – od disko kluba do televizije