Slika je bila kot del zbirke Pollokove hiše ves čas na ogled javnosti - pa čeprav nihče ni vedel, da gre za originalno Rubensovo delo. Foto:
Slika je bila kot del zbirke Pollokove hiše ves čas na ogled javnosti - pa čeprav nihče ni vedel, da gre za originalno Rubensovo delo. Foto:
Pollok House
Portret je najverjetneje kupil sir William Stirling Maxwell, vnet zbiratelj umetnin in lastnik Pollokove hiše v 19. stoletju. Foto: National Trust for Scotland

V Glasgowu so odkrili portret prvega vojvode Buckinghamskega Georgea Villiersa, katerega avtor je znameniti flamski slikar iz 17. stoletja Peter Paul Rubens.

Večkrat preslikani portret vojvode Buckinghamskega je prepoznal strokovnjak Bendor Grosvenor iz BBC-jeve televizijske serije Britain's Lost Masterpieces (Britanske izgubljene umetnine), overil pa ga je direktor Rubenshuis v Antwerpnu v Belgiji Ben van Beneden. Slika je po njegovih besedah "dragocen dodatek k Rubensovemu opusu, ki pokaže, kako je umetnik pristopal k žanru".

"Priložnost, da odkrijemo portret tako ključne britanske zgodovinske osebnosti od enega največjih avtorjev vseh časov, je navdušujoča," je ob tem dejal Grosvenor.

Portret vojvode v jopiču s čipkami in širokim pasom okoli ramen je nastal okrog leta 1625. Vojvoda je bil kontroverzna osebnost jakobinskega obdobja angleške in škotske zgodovine. Izhajal je namreč iz nižjega plemstva in prišel na visok položaj na dvoru kralja Jakoba I. Angleškega, s katerim naj bi imel po nekaterih prepričanjih tudi ljubezenski odnos, nekateri zgodovinarji trdijo, da sta imela samo tesen platonični odnos - vseeno pa je zanimiv podatek, da so obnovitvena dela v palači Apethorpe, eni kraljevih najljubših rezidenc, razkrila skriven hodnik, ki je povezoval spalnici obeh mož.

Villiers je bil ubit v atentatu leta 1628, ko je bil star 35 let, tri leta po smrti kralja Jakoba.

Razlog za pozno overitev portreta so preslikave in plast umazanije, zaradi katerih so portret sprva označili za veliko pozneje nastalo kopijo izvirnika. Strokovnjaki so zdaj na podlagi analize lesa ugotovili, da leseni okvir izvira iz leta 1620 ter da je oblikovan v slogu flamskega slikarja. S portreta so nato odstranili sloj preslikav in mu vrnili prvotno podobo.

Portret je najverjetneje kupil sir William Stirling Maxwell, vnet zbiratelj umetnin in lastnik Pollokove hiše v 19. stoletju. Mimogrede, to je že drugo odkritje originalnega Rubensa letos. Strokovnjaki sanktpeterburškega muzeja Ermitaž so junija potrdili, da je ogromno platno, ki so ga kupili že pred petimi leti, v resnici Rubensovo Kristusovo vstajenje; sliko je v 18. stoletju kupila Katarina Velika.