Izročilo pravi, da je sveta Lucija v zahvalo za čudežno ozdravitev svoje matere imetje razdajala revežem. Ko je bila naznanjena kot kristjanka, ni hotela javno zanikati sovje vere, pač pa je svojo usodo zaupala Kristusu. Odločeno je bilo, da naj  jo zvlečejo v bordel - a je po čudežu nihče ni mogel premakniti z mesta, na katerem je stala. Umrla je šele, ko so jo z nožem zarezali v vrat. Kjer se je zgrudila, danes stoji cerkev  Santa Lucia al Sepolcro. Foto: Wikipedia
Izročilo pravi, da je sveta Lucija v zahvalo za čudežno ozdravitev svoje matere imetje razdajala revežem. Ko je bila naznanjena kot kristjanka, ni hotela javno zanikati sovje vere, pač pa je svojo usodo zaupala Kristusu. Odločeno je bilo, da naj jo zvlečejo v bordel - a je po čudežu nihče ni mogel premakniti z mesta, na katerem je stala. Umrla je šele, ko so jo z nožem zarezali v vrat. Kjer se je zgrudila, danes stoji cerkev Santa Lucia al Sepolcro. Foto: Wikipedia

Platno Pokop svete Lucije je baročni mojster naslikal dve leti pred svojo smrtjo, ki ga je dohitela leta 1610, v preteklosti pa se je zaradi različnih restavratorskih posegov že večkrat preselilo. Zdaj sta zaradi njega v sporu dve cerkvi v pristaniškem mestu Sirakuze. Prva je bazilika Santa Lucia al Sepolcro, prvotni dom slavne slike.

A tu je še cerkev Santa Lucia alla Badia na priključenem otočku Ortigia. Oni imajo sliko trenutno v rokah - in jo nameravajo tudi obdržati. V vse bolj razgretem sporu si svojo stran izbirajo vsi od umetnostnih zgodovinarjev in politikov pa do domačinov in turističnih vodičev, poroča časopis La Repubblica.

Caravaggio je navsezadnje eno izmed ključnih imen umetnostne zgodovine (študija iz leta 2010 je pokazala, da mu je posvečenih še celo več izdaj kot samemu Michelangelu). Rivalski cerkvi si zato na vse pretege prizadevata obdržati sliko, ki jo je umetnik naslikal po prihadu na Sicilijo, kamor ga je zaneslo z Malte. (Zaradi svoje prepirljive nravi in viharnega življenja je bil možak, čigar pravo ime je bilo Michelangelo Merisi, kar nekajkrat primoran spremeniti domače okolje; v različnih obdobjih je ustvarjal v Rimu, Neaplju, na Siciliji in na Malti.)

Velika umetnina magnet za turiste
Mestna četrt Ortigia, posejana s palačami in cerkvami v baročnem slogu, je v zadnjih letih doživela svoevrsten preporod - na leto jo obišče več sto tisoč turistov; od tega jih približno tri tisoč na dan obišče prav cerkev Santa Lucia alla Badia, da bi si ogledali Caravaggiovo sliko.

Zdaj hoče svoj delež pozornosti tudi štab Sante Lucie al Sepolcro. Predstavnik Zveze vernikov Santa Lucia al Sepolcro je za Siracusa News komentiral, da se zavzemajo za vrnitev slike "v pravi dom", kar bi pripomoglo k preporodu soseske - kot se je to zgodilo v Ortigii. Tja so sliko preselili leta 2010, ko je bilo razpadajočo baziliko treba začeti obnavljati. Zdaj je regionalna svetnica za kulturo zbrala že na tisoče podpisov, ki zahtevajo vrnitev slike na prejšnje mesto. Tudi zato, ker naj bi s svojim gostovanjem v Santa Lucii alla Badia po krivici odtegoval pozornost od druge dragocene slike v isti cerkvi.

Svoj glas je oddala tudi Narodna direktiva turističnih vodnikov: pravijo, naj slika ostane v Ortigii, češ da bo v nasprotnem primeru ostala izpuščena iz turističnih ogledov.

Restavratorji merijo vlago
Seveda pa bodo zadnjo besedo dobili strokovnjaki iz regionalnega restavratorskega centra v Palermu. Po neuradnih podatkih so njihova zadnja testiranja pokazala, da so razmere v baziliki nezadostne, da bi sliko lahko vrnili tja. V njenem začasnem domu, ki prav tako ni popoln, je vsaj manj škodljive vlage. Slika je bila sicer že prej - po zaslugi kilave restavracije leta 1979 - vse prej kot v vrhunskem stanju.