'Kambiča delo na akademski ravni ni oviralo, da bi sočasno ne skrbel tudi za popularizacijo vede. Objavil je več ciklov bogato ilustriranih člankov v tedanji mladinski publicistiki (Pionir, Mladina), ki na prvi pogled le na poljuden način pletejo vezi med fotografsko preteklostjo in mladimi bralci, pogosto pa prvič v slovenskem prostoru odpirajo kakšno temo, opozarjajo na novo ime, neznan posnetek, prinašajo dejstva, na katera je naletel pri skrbnem arhivskem delu,' je lani ob Kambičevi 90-letnici med drugim izpostavil Primož Lampič. Foto: Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo
'Kambiča delo na akademski ravni ni oviralo, da bi sočasno ne skrbel tudi za popularizacijo vede. Objavil je več ciklov bogato ilustriranih člankov v tedanji mladinski publicistiki (Pionir, Mladina), ki na prvi pogled le na poljuden način pletejo vezi med fotografsko preteklostjo in mladimi bralci, pogosto pa prvič v slovenskem prostoru odpirajo kakšno temo, opozarjajo na novo ime, neznan posnetek, prinašajo dejstva, na katera je naletel pri skrbnem arhivskem delu,' je lani ob Kambičevi 90-letnici med drugim izpostavil Primož Lampič. Foto: Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo
Vse to je film!
Nagrajena je bila tudi kustosinja razstave 'Vse to je film!', ki je predstavila v raznovrstnih filmskih diskurzih ponavadi najbolj spregledano obliko filmskega izraza, eksperimentalni film, in sicer na področju nekdanje Jugoslavije. Foto: Moderna galerija
Nagrajenci Izidorja Cankarja

V Moderni galeriji je Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo podelilo stanovske nagrade in priznanje za izjemne dosežke. Kambič, ki je ob prevzemu nagrade priznal, da je "presenečen, čeprav je na to čakal 90 let", je spregovoril o svojih profesorjih in kolegih, s katerimi je "krasno shajal". Poudaril je, da ima, kdor se ukvarja z umetnostjo in zgodovino, "več od življenja".

"Detektiv" na lovu za podatki
Delo na področju umetnostne zgodovine je kot detektivka, v kateri ne ujameš tatu ali razbojnika, temveč kakšen krasen podatek, je pristavil prejemnik nagrade. V približno 200 člankih, pod katere se je podpisal, je stkal gosto štiridimenzionalno mrežo podatkov in povezav v zgodovini fotografskega medija, je zapisano v utemeljitvi nagrade.

Kambič se je z zgodovino fotografije začel ukvarjati v 60. letih prejšnjega stoletja, leta 1974 pa je končal magistrski študij umetnostne zgodovine z nalogo, ki velja za pionirsko delo v zgodovini fotografije v Sloveniji. Delo je uvedlo periodizacijo gradiva, neznana imena in "imažerijo" novega medija.

Komisija, ki ji je predsedoval umetnostni zgodovinar in likovni kritik Stane Bernik, je izbrala še prejemnike priznanj in častnega priznanja, poimenovanega po pisatelju, umetnostnem zgodovinarju, kritiku in prevajalcu Izidorju Cankarju (1886-1958).

Na svojih področjih so blesteli
Mlada raziskovalka Mija Oter Gorenčič je prejela priznanje za monografijo Samostanska stavbna plastika 12. in 13. stoletja v Sloveniji, v kateri je skrbno pripravila korpus ohranjenih spomenikov samostanske stavbne plastike z vzornim znanstvenim aparatom.

Kustosinja Bojana Piškur je priznanje prejela za zasnovo, organizacijo in izvedbo razstave z naslovom Vse to je film! o eksperimentalnem film v Jugoslaviji med letoma 1951 in 1991 v Moderni Galeriji.

Muzejska svetnica Breda Ilich Klančnik in sekretar na direktoratu za kulturno dediščino Gojko Zupan sta nagrado prejela za celostno predstavitev slikarja Zorana Mušiča s poudarkom na Mušičevem letu 2009.

Častno priznanje pa je prejela profesorica Milena Kožuh za dolgoletno pedagoško delo in popularizacijo likovne umetnosti. Predavala je na ljubljanski Šubičevi gimnaziji, po upokojitvi pa na univerzi za tretje življenjsko obdobje.

Nagrajenci Izidorja Cankarja