Drugo
(4)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 5 glasov Ocenite to novico!
Črni
Sliko Črni pravokotnik, rdeči kvadrat so prvotno datirali v 1915, leto, ko je Kazimir Malevič naslikal ikonično delo abstraktne umetnosti Črni kvadrat. Foto: Wikiart
Kazimir Malevič
Ponaredki Malevičevih del se, kot velja za abstrakcijo na splošno, precej pogosto pojavljajo na umetniškem trgu. Foto: EPA
Kazimir Malevič: Avtoportret iz leta 1917.
Kazimir Malevič: Avtoportret iz leta 1917. Foto: EPA

Dodaj v

Tega ni naslikal Malevič, saj je bil vsaj 15 let mrtev

V Düsseldorfu razkrinkali ponarejeno sliko ruskega modernista
13. november 2017 ob 19:16
Düsseldorf - MMC RTV SLO

Nekateri avantgardni umetniki so na začetku 20. stoletja radi "postarali" kakšno svoje platno in nanj zapisali leto ali dve starejšo datacijo, da bi bili tako bolj prelomni in napredni od svojih slikarskih kolegov, a lažna letnica na doslej Maleviču pripisani sliki iz düsseldorfske javne zbirke je bila očitno slikarjev dodatek.

Kot je pokazala analiza, je delo nastalo po 1950, ko je bil torej slavni umetnik mrtev že 15 let. Po novih ugotovitvah je slika z naslovom Črni pravokotnik, rdeči kvadrat, za katero so verjeli, da je delo vodilnega predstavnika ruskega suprematizma Kazimirja Maleviča, v resnici ponaredek. Sliko je leta 2014 javni zbirki Severnega Porenja - Westfalije v Düsseldorfu podarila zasebna Fundacija dr. Heralda Hacka. Pred tem je bila več let kot posojeno delo razstavljena v Muzeju Wilhelma Hacka v Ludwigshafnu.


Ponaredku je treba reči ponaredek

Da slika ni mogla nastati pred sredino 20. stoletja, so pokazale analize barve in platna, so sporočili iz zbirke. "Gre za velikodušno darilo, podarjeno v čisti vesti ob tedaj razpoložljivem vedenju," je po poročanju portala Art Newspaper dejala direktorica zbirke Susanne Gaensheimer. "Rezultat študije nas je pretresel. A ne glede na to, da je neprijetno, je ponaredek treba označiti kot tak."

Predhodnica trenutne direktorice Marion Ackermann je še v času svojega mandata (trenutno vodi zbirko v Dresdnu) naročila dve analizi dela, da bi preverili avtentičnost dela, saj se ponarejeni Maleviči na trgu razmeroma pogosto pojavijo. Prva analiza je pokazala, da je platno najverjetneje iz obdobja od 1972 do 1975, nadaljnje preiskave pa so pokazale, da slika ni mogla nastati pred letom 1955. Nesignirano delo se v dokumentaciji prvič pojavi v Malevičevi monografiji iz leta 1975.


Starost risb težje preverljiva

Ker je bila Malevičeva slika del obsežnejše donacije, so na analizo poslali tudi 40 Maleviču pripisanih risb. Vendar pa je, kot pojasnjujejo v zbirki, z razpoložljivimi metodami pri tovrstnih delih mnogo težje določiti čas nastanka.

Ruski slikar poljskega rodu Kazimir Severinovič Malevič (1878–1935) je bil začetnik suprematističnega umetniškega gibanja. Slikar je poglavitni del svojega opusa ustvaril med letoma 1913 in 1918, pozneje pa se je posvetil predvsem pisanju introspektivnih besedil o oblikah in suprematizmu.

V tridesetih letih se je vrnil k figuraliki in bolj realistično zasnovanim delom, kakršna je slikal pred ustvarjanjem suprematisičnih del. Potem ko je leta 1933 zbolel za rakom, so njegova dela postala še bolj tradicionalna, nastajali so portreti, polni grenkega izzvenevanja. Umrl je leta 1935, star 57 let.

M. K.
Prijavi napako
Komentarji
sagoza
# 13.11.2017 ob 21:58
"Žal ta smer ni bila prepoznana kot inovacija"

da se popravim, kot inovacija je že bila priznana samo ne kot inovacija z visoko umetniško vrednostjo :)
sagoza
# 13.11.2017 ob 21:53
Malevič vedno znova in navdušuje. zanimiva je primerjava ustvarjalne poti dveh ruskih velikanov, Maleviča in Kandinskega. prvi je bolj znan kot konceptualni inovator, čeprav je začel pri impresionstih, prav tako kot Kandinski, ki pa je znan kot eksperimentalni inovator. Čeprav je Kandiski bistveno bolj znan in priznan umetnik kot Malevič, pa je slednji definitivno večji inovator kot Kandinski, saj si je slednji "izposodil" njegov izum in ga nadgradil v svojega.

Naj objasnim svojo tezo (verjamem da ni samo moja). Malevičeva umetnost je eksplodirala leta 1912-1914 (tu ne mislim komercialo ali priznano iz strani takratne kritike, če umetnost čutiš vidiš kdaj je podprta z vrhucem kreativne energije), ko je ustvaril izjemen kubizem, primerliv z Picassovim (brez dvoma je Malevič bil izjemen talent). To so bila njegova najbolj kreativna leta navdihnjena z poglobleno konceptualno raziskavo. V teh dveh letih je iznašel ključ ki je odprl vrata supermatizmu, saj je leta 1914 kot iz topa iztreli svoje najbolj prepoznano delo Black Square! Fak, kakšna jajca je imel! to pa zato ker ko ti zasveti ti je jasno da je to to. Ustavril je novo smer ki je bila v bistvu nadgradnja Picassovega kubizma!

Žal ta smer ni bila prepoznana kot inovacija zato je tudi bila hitro za precej časa pozabljena, a ne od Kandiskega. Kandinski je v tem času Malevičevega "razsvetljenja" imel abstraktno slikarstvo že v malem prstu, in prav tako kot Malevič oral ledino. A njegova najbol prepoznava dela, se začnejo z letom 1923 ko je naslikal Kompozicijo VIII, ki se je radikalno ločila od njegovega predhodnega dela in bila praktično čez noč ustvarjena in še dandanes brez nobenih sledi od kje naj bi izvirala, za razliko od Maleviča ki je puščal sledove razvoja ki je vodil do prelomne točke. Leta 1922 je Kandinski dobil povabilo za delo v Bauhausu in se posledično bolj posvetil raziskavam konstrukcij, in glej ga zlomka, kdo mu je takrat prišel prav, ja Malevič in njegov supermatizem, idealno! Prav tako kot je Malevič odkril supermatizem z raziskovanjem Picassovega kubizma je Kandiski odkril ključ do svojih najboljših stvaritev z pomočjo Malevičevega supermatizma, ampak ne na tako genjalen način kot Malevič! Torej sta tako Malevič kot Kandiski iznašla svoj originalen sistem, ki ima izvor v Picassovem sistemu kubizma. Medtem ko je Malevič razočaran pustil supermatizem, ga je Kandiski nadgrajeval in ga uspel združiti z svojo predhodno abstrakcijo na izjemen način, ki je lepo viden v sliki Yellow-Red-Blue iz leta 1925.

Composition VIII - 1923
http://www.wassilykandinsky.net/images/w
orks/50.jpg

Yellow-Red-Blue - 1925
http://www.wassilykandinsky.net/images/w
orks/52.jpg

Uh, in vi današnji instant umetnosti pravite umetnost, in @ennui, ne boš verjel, to sem odkril v petih minutah googlanja ;)
virus99
# 14.11.2017 ob 08:38
Nič nisi povedal razen kupa pohval, superlativov in zgodovinske faktologije, sagoza. Vse skupaj so grafična oblikovanja in raziskovanja kompozicij, nič več. Kakšna genijalnost neki, daj zbudi se iz dogem modernizma.
sagoza
# 14.11.2017 ob 18:18
" Vse skupaj so grafična oblikovanja in raziskovanja kompozicij, nič več."

eh virus99, ti pa si še bolj kritičen od mene :), ali pa samo imaš zelo velik ego, kar ni eno in isto, saj eno in drugo ločujejo komajda razpoznavne nijanse.

hotel sem samo osvetliti nekaj kar je z lahkoto spregledano, tudi iz strani zgodovinarjev umetnosti (to pa zato ker jih večina o umetnosti nima pojma, sploh ameriški, kar je povsem logično in jim ni za zameriti, saj umetnosti ne ustvarjajo. Maleviču se še vedno godi krivica, njegovo mesto je ob Cezannu, saj je Malevičeva inovacija imela prav takšen vpliv na razvoj umetnosti kot Cezannova. Rotho je svoja "okna" začel slikati 35 let po Maleviču( ne trdim da se je neposredno inspiriral z Malevičem, tako kot se je Kandinski, posredno pa že). Kako velik vpliv je imel Rohko na Ameriško umetnost in kako velik upliv ima Ameriška umetnost danes v svetu umetnoti ni potrebno izgubljati besed. Kako velik vpliv je imel supermatizem na Bauhaus je tudi dovolj očitno, in kakšen vpliv je šele imel Bauhaus na industrijski design! Ettore Sottsass je bil eden najpomebnejših nosilcev Italjanskega designa (Oliveti je bil začetnik svetovnega modernega industrijskega designa in Ettore je bil tam vodja designa), ta pa je z Nemškim in Skandinavskim designom v 60-70-80ih tvoril udarno trojko modernega svetovnega designa. Vsi trije imajo korenine v Bauhausu!

Verjetno v svojem žepu nosiš iPhone, a ne vem če se zavedaš da se deloma za ta tehnološki produkt zahvališ tudi Maleviču :). Ko je Dieter Rams za Braun oblikoval ikonične produkte, Apple sploh ni obstajal, in prav njegov design je Jonathan Ive skoraj dobesedno prekopiral, in prav on je danes ta ki ga imajo za največjega designerja vseh časov :). O tej ironiji sem pisal, čeprav Kandiskiega občudujem od kar sem ga prvič videl in ga še zdaleč ne mečem v isti koš kot Ivea.

pa še napotek imam za tebe, ko ocenjuješ neko delo, se moraš vrniti v čas ko je delo nastalo, se vživeti v situacijo umetnika ki sedi za platnom, ko se sprašuje, kaj naj danes naslikam, in ob enem pomisliti na to, da takrat ni bilo še googla. Šele tako lahko dojameš kako težko je narediti preboj, četudi gre za čren kvadrat na platnu, ki so ga pred Malevičem naslikali drugi umetniki več miljon krat.
Kazalo