Antonio Lauer/Tomislav Gotovac: performans na odprtju razstave v Mali galeriji, 24. september 2009. Foto: Moderna galerija
Antonio Lauer/Tomislav Gotovac: performans na odprtju razstave v Mali galeriji, 24. september 2009. Foto: Moderna galerija

Hrvaški multimedijski in konceptualni umetnik, režiser in igralec Tomislav Gotovac, ki se je leta 2005 preimenoval v Antonia Lauerja, velja za avtorja, ki je s svojimi inovacijami pustil pečat, ki bo vplival na prihodnje generacije umetnikov in filmskih avtorjev, so sporočili iz Moderne galerije.

Tomislav Gotovac se je rodil leta 1937 v Somborju v Srbiji. Med letoma 1955 in 1956 je študiral na Fakulteti za arhitekturo v Zagrebu, od leta 1967 pa režijo na beograjski Akademiji za gledališče, film, radio in televizijo. Leta 1972 je bil politično preganjan zaradi sodelovanja v filmu Lazarja Stojanovića Plastični Jezus, zato do leta 1976 ni mogel diplomirati.

Svojo "anarhofilmsko" kariero je začel v zgodnjih 60. letih prejšnjega stoletja s serijami fotografij, s številnimi performansi in z eksperimentalnimi filmi, kot so trilogija Smer (Stevens-Duke), Krožnica (Jutkevič-Count) in Modri jezdec (Godard-Art). Prvi performans je izvedel že leta 1954 v Mostarju, prvo fotografsko serijo Kazanje časopisa Elle pa leta 1962 v Zagrebu. Istega leta je posnel tudi prvi amaterski film Smrt v Kinoklubu Zagreb.

Umetnikovo delo trenutno na ogled v Moderni galeriji
Razstavljal je na številnih razstavah doma in v tujini, njegovi filmi so bili prikazani na številnih filmskih festivalih, sodeloval je tudi v antologijskih predstavitvah. Njegova umetniška dela so večplastna, v njih se prepletajo tako likovne prakse kot avantgardni, eksperimentalni, igrani in dokumentarni film, performans, body art in konceptualna umetnost, so zapisali v Moderni galeriji, kjer je trenutno na ogled fotografska serija Kazanje časopisa Elle. Delo je del mednarodne zbirke Moderne galerije Arteast 2000+, ki ga je v svoj izbor za letošnji trienale sodobne umetnosti U3 vključil kustos Charles Esche.