Muzej še niti ni odprt za javnost, pa je že ostal brez podpore svojega zvezdniškega arhitekta. Foto: David Chipperfield Architects
Muzej še niti ni odprt za javnost, pa je že ostal brez podpore svojega zvezdniškega arhitekta. Foto: David Chipperfield Architects
Spor menda tli že zadnjih 18 mesecev, zdaj pa je izbruhnil tudi v javnosti.
Arhitekt je menda opozoril, da bi se dalo tla popraviti za 300 tisočakov, in celo ponudil, da polovico te vsote krije sam - a so ga naročniki zavrnili.

V Milanu se je vnela prava "vojna okrog tal", kot so jo krstili tamkajšnji mediji. Stopnjevala se je do te točke, da je arhitekt, danes znan predvsem po Neues Museumu v Berlinu in muzeju v Liangžuju na Kitajskem, zahteval, da se njegovo ime umakne s projekta.

Chipperfield namreč trdi, da je "polaganje nekakovostnega kamna" po muzejskih tleh njegovo vizijo spremenilo v "muzej groze", vse skupaj pa se je sfižilo v "pomilovanja vreden konec petnajstih let dela".

Vratolomna hitrica pred Expom
Odprtje novega muzeja, ki je napovedano za 26. aprila, je bilo - kot še toliko drugih projektov v Milanu - tempirano vštric z bliskovito bližajočo se svetovno razstavo Expo. (Tudi sama razstava se spopada s svojim kupom težav, od obtožb korupcije do precej legitimnih strahov, da do dneva odprtja - torej do 1. maja - vsa prizorišča niti ne bodo dokončana.)

A vrnimo se k Chipperfieldovemu muzeju. Arhitekt trdi, da so v pet tisoč kvadratnih metrov tal, ki krasijo njegov muzejski kompleks, vkorporirani tudi spraskani, umazani in nenatančno poravnani deli.

Honorar je le sprejel
Milanski mestni svet mu seveda vrača žogico: kljub vsemu temu ogorčenju je bil arhitekt za svoje usluge mestu dobro plačan, izpostavljajo. "Projekt je stal 60 milijonov evrov, od česar smo 3,6 milijona nakazali Chipperfieldu za njegovo oblikovanje in vodenje projekta," so zapisali v izjavi za javnost.

"To so vsote, primerne za javno institucijo, ki pritičejo pomembnosti projekta, vseeno pa je bilo treba odločitve sprejemati po zdravi pameti in v interesu davkoplačevalcev. Vzorce in obiske kamnoloma, iz katerega smo dobivali material, je nadziralo osebje iz biroja David Chipperfield Architects, ki je odobrilo uporabljeni material."

Arhitekturna diva?
Revija L’Espresso navaja milanskega svetnika za kulturo Filippa Del Corna, ki je menda potožil, da je bilo britanskemu arhitektu tako rekoč nemogoče ugoditi in da se je vedel povsem nerazumno. On pa odgovarja v časopisu Corriere Della Sera: "Mojega dela v Italiji ni motivirala želja po denarju, pač pa želja, da bi delal v osrčju družbe z bogato zgodovino in globokim razumevanjem pomena arhitekture."

Poleg teh škandaloznih tal kompleks, ki ga boste našli v trendovski mestni četrti Tortona, premore še stavbe z dvema, tremi in štirimi nadstropji, ki so povezane z dvorišči in prehodi.