Režiser Bajrić je velik navdušenec nad Tarantinom - skladno z aktualnim Tarantinovim izdelkom Django brez okovov je v enem izmed filmov iz serije Šuplje priče zaživel 'kavboj' Djemo. Foto: Slowlywood
Režiser Bajrić je velik navdušenec nad Tarantinom - skladno z aktualnim Tarantinovim izdelkom Django brez okovov je v enem izmed filmov iz serije Šuplje priče zaživel 'kavboj' Djemo. Foto: Slowlywood
Johnny Depp je sicer prišel v Slovenijo, da bi snemal z ekipo Slowlywooda, a denarja za taksi z letališča ni bilo ... Skoraj predobra zgodba, da bi bila resnična? Foto: Slowlywood
Slowlywoodovci se kljub pomanjkanju ali kar odsotnosti finančnih sredstev za snemanje trudijo posneti tehnično, scenaristično in igralsko kakovostne kratke filme. Foto: Slowlywood
V digitalni dobi je mladim filmskim ustvarjalcem veliko lažje kot predhodnikom, priznava sogovornik. A vseeno morajo biti tehnično podkovani in umetniško navdahnjeni. Foto: Slowlywood
V bližnji prihodnosti obetavna filmska ekipa cilja tudi na festivale. Foto: Slowlywood
Čefur se še enkrat izkaže za 'hvaležen' motiv slovenske filmske ustvarjalnosti. Foto: Slowlywood

Besede "gverilskega" režiserja "brezproračunskih" filmov Samirja Bajrića, ki je s svojo ekipo Slowlywood posnel serijo Šuplje priče. Gotovo je ta po katerem izmed spletnih kanalov dosegla tudi vas, če slučajno ne, pa jo spoznajte zdaj. Rdeča nit vseh "šupljih prič" je odtujena verižica ("zlatni lanac"), ki jo lastnik, pa čeprav za ceno življenja, hoče nazaj. V vsakem od do zdaj posnetih štirih delov se pojavi tudi "Johnny Depp".

Preberite kratek pogovor z režiserjem in igralcem Bajrićem, nato pa si oglejte napeto in zabavno "gverilsko" serijo. S četrtim delom, ki ga prilagamo spodaj, Slowlywoodovci, ki se kljub pomanjkanju ali kar odsotnosti finančnih sredstev za snemanje trudijo posneti tehnično, scenaristično in igralsko kakovostne kratke filme, v bližnji prihodnosti ciljajo tudi na festivale ...

Kdo ali kaj je Slowlywood?

Slowlywood je produkcijska skupina, ki jo tvorimo mladi ljubitelji filma. Slowlywood je seveda asociacija na Hollywood. Toda ker smo v Sloveniji, je tu Slo-, in ker smo "no budget" in je zaradi tega delo oteženo, smo Slowly-.

Vseeno pa vašim "no budget" (stopnja niže od "low budget", torej nizkoproračunskih) filmom na prvi pogled "brezproračunskega" statusa ne bi nujno pripisali. Kako ste jih vendarle uspeli posneti? Najbrž je bilo potrebno "gverilsko" delovanje ...

Današnji ustvarjalci videovsebin smo v veliko boljšem položaju, kot so bili naši kolegi pred nekaj leti. V tej digitalni dobi videa že nekaj tisočakov zadostuje, da kupimo dovolj kakovostno opremo za ustvarjanje tehnično kakovostnih videovsebin. Tisto, kar zdaj mora priti v ospredje, pa je umetniška in tehnična podkovanost ekipe. Moram reči, da imam trenutno zelo dobro ekipo igralcev, snemalcev, montažerjev in producentov, ki komaj čakajo na nov projekt. A sedaj, ko so se dokazali, jim "gverila" nekako ne ustreza več.

Tudi v vašem filmu je v ospredju v slovenski popularni kulturi v zadnjih letih tako priljubljen stereotipni lik "čefurja". Zakaj ste šli v to smer - ker ste vedeli, da "čefur" tako rekoč zagotavlja medijsko pozornost, morda?

Kot bi rekel Magnifico ("Što bi rek'o Magnifico"): "Jest sm čefur, ti si čefur, on je čefur, mi smo čefur, vsi smo čefur." Ko se sprehajaš po Ljubljani ali totem Mariboru, Celju, Kranju, Jesenicah in pogledaš okoli sebe, si ne moreš kaj, da ne bi rekel: "Lejga čefur, tm je čefur." Čefurji so med nami. Potem pa je tukaj se veliko tistih, ki rečejo "Čefurji raus". Čefur pa se prilagaja in je neuničljiv. Čefur je zanimiv, privlačen in odbijajoč hkrati. Torej idealen za film. Imam pa zelo veliko željo narediti slovenski film, kjer bi bili vsi liki stoodstotni Slovenci. Mogoče nekje z roba Slovenije. Tisti, ki iz ekonomskih razlogov hodijo delat v tujino. Toda mislim, da bi me ponovno zaneslo in bi raje naredil avstrijski ali italijanski film o čefurjih.

Malo za šalo, malo zares. Skupna točka vseh filmov je odtujena verižica, v vseh pa se pojavi tudi hollywoodski zvezdnik Johnny Depp. Kako ste zvezdnika njegovega kova pripravili do sodelovanja?

Najprej malo za šalo. Ko sem poklical Johnnyja Deppa, se je malček sprenevedal. Potem pa sem poklical Roberta De Nira, ki je poklical Johnnyja in mu rekel: "Johnny, ne seri! Pojdi v Slovenijo in oddelaj, kar te fantje prosijo." Johnny pride, si sam plača letalsko karto, vendar mi nismo imeli za taksi od letališča do hotela. Tako da smo se sprijaznili z dvojnikom.

Sedaj pa zares. Čefurji smo zelo ponosni na svoj nakit in, kot je nekdo napisal v komentarju na YouTubu ("sve mu diraj al lanca nemoj"), lahko z njim počneš, kar želiš, le njegovo verižico pusti pri miru (ja, malo čudno se sliši po slovensko). Ko ti nekdo vzame, kar ti največ pomeni, ti pa si temperamentni južnjak, si za to, da bi to dobil nazaj, pripravljen tudi umreti. Johnny Depp oziroma Gaj Levič pa je srhljivo podoben Johnnyju tudi s svojim obnašanjem. Ko sem tega fanta spoznal, sem takoj vedel, da mora igrati "sam sebe", in to tudi počne.

Opaziti je vpliv različnih hollywoodskih filmskih žanrov in estetik. Kdo so režiserji (ali filmi), ki so vas navdihovali?

Nedvomno sem popolnoma nor na filme Quentina Tarantina. Večino pomembnih dialogov iz njegovih filmov znam na pamet. Potem pa so tukaj še režiserji, kot so Alejandro Inarritu, Martin Scorsese, Alejandro Amenabar, Sergio Leone, Brian De Palma, Francis Ford Coppola. Večino dialogov Ala Pacina in Roberta De Nira znam na pamet.

Naš drugi film Šuplje priče 2 ima kavbojski insert Rat za lakat (Vojna za komolec). Glavni lik je Djemo. To je v bistvu bosanski Django iz originalnega filma Sergia Corbuccija, ki ga igra Franco Nero. Ko sem izvedel, da bo Quentin Tarantino posnel film Django brez okovov, sem moral narediti (seveda v stilu "ni keša") en "kul" kavbojski lik Djanga in ga postaviti v naše okolje, in nastal je Djemo. Tako da je Django v bistvu Djemo.