Ob tebi se spopade s tematiko, ki je od takšnega filma ne bi pričakovali: z vprašanjem izbire in svobodnega odločanja o svojem življenju – in smrti. Foto: Blitz Film & Video Distribution/Kolosej
Ob tebi se spopade s tematiko, ki je od takšnega filma ne bi pričakovali: z vprašanjem izbire in svobodnega odločanja o svojem življenju – in smrti. Foto: Blitz Film & Video Distribution/Kolosej
Ob tebi
Lou Clark najde službo v graščini, kjer jo premožna družina Traynorjevih zaposli kot negovalko in družabnico sina. Foto: Blitz Film & Video Distribution/Kolosej

Tipične prvine hollywoodskih romanc, kot so denimo protagonisti manekenskega videza, čeprav naj bi šlo za navadne ljudi, in značilno komiko, recimo v nasprotjih med resnim, zadržanim fantom in razposajenim, čudaškim dekletom, združuje z izpostavljanjem razrednih razlik. Tipično junakinjo hollywoodskih ljubezenskih zgodb zelo redko vidimo na zavodu za zaposlovanje, medtem ko se v filmu Ob tebi to zgodi kar takoj, saj Lou Clark (ki jo igra Emilia Clarke) odpustijo iz bara, kjer je delala kot natakarica.

Novo službo najde šele v graščini, ki se vzpenja nad majhnim mestecem, kjer živi. Premožna družina Traynorjevih namreč išče negovalko in družabnico za sina, mladega in lepega Willa Traynorja (igra ga Sam Claflin), ki je pred dvema letoma v prometni nesreči ostal tetraplegik in od tedaj do življenja nima več veselja. Melanholični in osorni Will, ki po svoji zagrenjenosti spominja na byronskega gospoda Rochesterja iz Jane Eyre, ustvari odlično (in tudi komično) nasprotje trapasto veseli Lou, in ker se vsaj v ljubezenskih zgodbah nasprotja privlačijo, se med njima kljub začetnim zapletom seveda kmalu splete obojestranska naklonjenost, ki pobitega Willa vsaj malo prebudi iz letargije. Romantični junak v filmu je tokrat poleg tega, da je lep, pameten, duhovit in premožen, tudi prikovan na invalidski voziček – a to filmu ne preprečuje, da ne bi med protagonistoma vseeno ustvaril močne kemije, ki deluje od začetka do konca.

Ob tebi se nato spopade s tematiko, ki je od takšnega filma na neki način ne bi pričakovali: z vprašanjem izbire in svobodnega odločanja o svojem življenju – in smrti. Willu, čeprav je prvič po nesreči spet zaljubljen, to ni dovolj, da si zaradi dosmrtne prikovanosti na voziček ne bi še vedno želel umreti. Ker je poudarek v filmu vendarle na ljubezenski zgodbi, ne bi mogli trditi, da Ob tebi eksistencialno vprašanje, kot je to, naslovi posebej kompleksno, vendar pa je gotovo, da gre za film, ki je pogumnejši od povprečja. In če smo sprva podvomili, ali lahko film s tako transparentnimi nameni, kot jih ima Ob tebi, te tudi doseže, se izkaže, da lahko – in da gre za film, ki v svojem okviru, torej v okviru ljubezenske zgodbe in ganljive drame, odlično deluje.

Tina Poglajen, iz oddaje Gremo v kino na 3. programu Radia Slovenija (ARS)


NAPOVEDNIK FILMA: