George Clooney pravi, da ga zgodba o neobičajnih junakih, ki so našli vsa ta umetniška dela in jih vrnili lastnikom, zelo zanima. Hitler se v filmu ne bo pojavil. 'Kdo pravzaprav želi gledati Hitlerja? In kdo ga zares želi igrati,' je še dejal režiser. Foto:
George Clooney pravi, da ga zgodba o neobičajnih junakih, ki so našli vsa ta umetniška dela in jih vrnili lastnikom, zelo zanima. Hitler se v filmu ne bo pojavil. 'Kdo pravzaprav želi gledati Hitlerja? In kdo ga zares želi igrati,' je še dejal režiser. Foto:
Ni znano, kako dobesedno scenarij sledi stranem knjige, a ta pripoveduje zgodbo, ki se odvije v devetih mesecih, o šestih strokovnjakih, 'spomeniških možeh', in njihovi nemogoči misiji pred nacističnimi plenilci rešiti umetniške zaklade.
Ko sta z Grantom Heslovom prispela v London, kjer naj bi z Alexandrom Desplatom in orkestrom posneli originalno glasbeno podlago, je Clooney ugotovil, da se časovno ne bo izšlo. "Pogledal sem Granta in rekel: Umiramo."

Film ga je Clooney posnel po knjigi Roberta M. Edsela The Monuments Men: Allied Heroes, Nazi Thieves, and the Greatest Treasure Hunt in History (Zavezniški junaki, nacistični tatovi in največji lov za zakladom v zgodovini), govori pa o skupini ameriških in britanskih umetnostnih strokovnjakov, ki si je na pobudo zavezniških sil prizadevala za vrnitev umetnin, ki so jih med vojno zaplenili nacisti, njihovim lastnikom. Clooney je za film napisal tudi scenarij (v sodelovanju z Grantom Heslovom) in v njem odigral glavno vlogo.

"Preprosto nismo imeli dovolj časa," je Clooney v torek priznal za Los Angeles Times. "Če bi bili posebni učinki kičasti, bi bil kičast celoten film. Nismo imeli dovolj ljudi, ki bi imeli na razpolago dovolj ur, da bi film dokončali."

To seveda pomeni, kot že rečeno, da filma The Monuments Men ne bo med nominiranimi za februarsko podelitev oskarjev - in Clooney trdi, da to tudi nikoli ni bila njegova osrednja ambicija. "Od samega začetka dalje smo trdili, da nočemo drugega kot ustvariti komercialen, neciničen izdelek, v katerem bo v ospredju skupinska igralska zasedba kot pri The Guns of Navarone." V filmu nastopijo še Matt Damon, Bill Murray, John Goodman, Cate Blanchett, Jean Dujardin in Hugh Bonneville.

"Komercialnost" ni grda beseda
Clooney, ki se običajno pri svojih filmih drži precej skopega proračuna - Marčeve ide je posnel z 12,5 milijona dolarjev, Lahko noč in zbogom s komaj 7,5 milijona dolarjev, njegov najdražji film Leatherheads je sicer znesel 58 milijonov -, si je tokrat privoščil velik proračun, 65 milijonov dolarjev. "Nisem proti snemanju komercialnega filma, nasprotujem le snemanju komercialnega filma, ki ga ne občutim kot pristnega. Rekli smo si torej: "Če bomo delali nekaj večjega, posnemimo zabaven film, ki ima kaj povedati."," je že lani dejal za Wrap.

Četica zamudnikov
The Monuments Men pravzaprav še zdaleč ni edini visokoproračunski projekt, ki so ga ustvarjalci iz letošnjega leta potisnili v prihodnjega: enako velja za filme The Wolf of Wall Street, Foxcatcher, Grace of Monaco in The Immigrant. In to sploh ni nujno slabo: filmi, ki se izognejo prenatrpanosti ponudbe v kinematografih v prazničnem času, imajo večjo možnost, da se pozneje dobro odrežejo, kar se tiče zaslužka. (In prav visoka gledanost bo potrebna, če hočejo, da se jih Akademija spomni, ko bo čas za podelitev oskarjev 2015.)