A Lady Caddy Who Never Saw a Hole in One indonezijskega avtorja Josepa Anggija Noena, ki je lani prejel glavno nagrado na festivalu Short Shorts.
A Lady Caddy Who Never Saw a Hole in One indonezijskega avtorja Josepa Anggija Noena, ki je lani prejel glavno nagrado na festivalu Short Shorts. "Lahko je bolj svoboden in neodvisen ... [in] nihče ti ne pove, kako narediti tak film," je o formatu kratkega filma povedal Anggi Noen. Foto: FIFF (Festival International de Films de Fribourg)
false
Igralec Tecuja Bešo je leta 1999 ustanovil festival kratkih filmov, ki jih obožuje. Najboljše kratke filme primerja z minimalistično in fino usklajeno zgoščenostjo haikuja. Prepričan je, da je prav kratka forma tista, ki bo prepričala vse več občinstva, saj se dostop preko pametnih telefonov in tablic povečuje. Prav tako se mu zdi kratki film odličen izziv in velik potencial za nove filmske ustvarjalce. Foto: AP

Festivalski organizatorji iščejo "navdušujoče, razburljive, ganljive" zgodbe, ki jih morajo režiserji predstaviti v 500 besedah, v japonščini ali angleščini, in prijaviti do 29. februarja. Med prijavljenimi bodo izbrali pet finalistov, od katerih bo vsak dobil 500.000 jenov (3.782 evrov), izbrani nagrajenec pa bo prejel 100 milijonov jenov (756.343 evrov) za ustvarjanje filma in milijon jenov (7.564 evrov) nagrade.
Zmagovalno delo bo prikazano na filmskem festivalu Short Shorts Film Festival & Asia leta 2017, na katerem prikažejo izbor najboljših kratkih filmov. Igralec Tecuja Bešo, ki je leta 1999 ustanovil festival, najboljše kratke filme primerja z minimalistično in fino usklajeno zgoščenostjo haikuja. "Imamo številne hollywoodske polomije, ki v uro in pol filma vržejo marsikaj samo zaradi reklame. Gledalec pa ne ve zares, ali gre za komedijo, ljubezensko zgodbo ali akcijski film. Ljudje se pri takšnih filmih začenjajo dolgočasiti," pravi Bešo.
Kratki filmi privlačni tako za gledalce in industrijo kot za ustvarjalce
Rieko Muramoto
, izvršna direktorica za digitalno poslovanje pri japonskem podjetju Avex Digital, ki bo festivalu priskrbelo sredstva za tekmovanje, je prepričana o smiselnosti vložka in koristi tako za vsebino žanra kot za mlade filmske talente. "Kratki filmi premorejo veliko potenciala za zaposlene ljudi, ki videe gledajo na svojih pametnih telefonih, kar pomeni, da mora biti celotna zgodba povedana hitro," pravi Muramoto.
Pri tej misli jo podpirajo tudi ustvarjalci festivala Short Shorts. Verjamejo, da bodo kratki videi v prihodnosti privabili le še več občinstva, saj se zabavne vsebine gledajo predvsem na pametnih telefonih in tablicah. Prepričani so, da tudi format kratkih filmov predstavlja velik potencial za mlade filmske ustvarjalce ter prinaša svežino in novo energijo v industrijo gibljivih slik.
Po drugi strani je ustvarjalni izziv kratkega formata zaradi načina digitalnega dostopa in uporabe na telefonih še večji. Vsekakor je laže klikniti na drug video kot oditi iz kinematografa, ko smo za ogled filma že plačali vstopnico. "Preživetje je težje. Občinstvo morate prepričati v 15 minutah," je pojasnila Muramotojeva.
Kratki film, svoboden in neodvisen
Indonezijski avtor Josep Anggi Noen, ki se je predstavljal tudi na mednarodnih filmskih festivalih v Rotterdamu in Busanu, njegov film A Lady Caddy Who Never Saw a Hole in One, pa je lani prejel glavno nagrado na festivalu Short Shorts, je opozoril še na eno prednost kratkega filma. "Lahko je bolj svoboden in neodvisen ... [in] nihče ti ne pove, kako narediti tak film," je o kratkem filmu povedal Anggi. Njegov lanski zmagovalni film, ki prikazuje, kako so z golfiščem uničili kmetijsko zemljišče v Indoneziji, je ekipa šestih ustvarjalcev posnela v dnevu in pol, uvršča pa se med manj konvencionalna dela, ki jim festival posveča prav takšno pozornost kot "konvencionalnim". Med drugim je bilo tam mogoče videti z oskarjem nagrajenega Toyland in lahkotno komedijo I Hate Musicals.