Celovečerni prvenec priznane srbske igralke Mirjane Karanović je dognan psihološki portret ženske, ki nepričakovano odkrije resnico o preteklosti svojega navidez popolnega moža. Foto: Borut Živulović/Bobo
Celovečerni prvenec priznane srbske igralke Mirjane Karanović je dognan psihološki portret ženske, ki nepričakovano odkrije resnico o preteklosti svojega navidez popolnega moža. Foto: Borut Živulović/Bobo

Avtorica se je učinkovito lotila občutljive in boleče povojne tematike v srbski družbi. Film se odlikuje po realističnih likih, čvrsti pripovedni zgradbi, odlični igri ter presenetljivem in etičnem razpletu dogodkov.

Iz utemeljitve vodomca
Nagrado FIPIRESCI, ki jo podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev, je prejel Michael Dudok de Wit za svoj celovečerni animirani prvenec Rdeča želva.
Nagrado FIPIRESCI, ki jo podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev, je prejel Michael Dudok de Wit za svoj celovečerni animirani prvenec Rdeča želva. Foto: Borut Živulović/Bobo
Na Liffu je bilo na ogled 103 celovečernih in 19 kratkih filmov iz 44 držav, vsega skupaj je bilo izdanih 44.000 vstopnic.
Na Liffu je bilo na ogled 103 celovečernih in 19 kratkih filmov iz 44 držav, vsega skupaj je bilo izdanih 44.000 vstopnic. Foto: Borut Živulović/Bobo

Mednarodna žirija v sestavi Jelka Stergel, Mariola Wiktor in Pjer Žalica, ki je izbirala med filmi iz programskega sklopa Perspektive, je v obrazložitvi zapisala: "Avtorica se je učinkovito lotila občutljive in boleče povojne tematike v srbski družbi. Film se odlikuje po realističnih likih, čvrsti pripovedni zgradbi, odlični igri ter presenetljivem in etičnem razpletu dogodkov."

Posebno omembo so podeljevalci vodomca namenili izraelskemu filmu Teden in en dan v režiji Asapha Polonskega in jo utemeljili: "Režiser zahtevno temo žalovanja obravnava s svojstvenim avtorskim pristopom, ki ne zapade v patetiko ali banalnost, pač pa gledalca prepriča skozi upodobitev in delovanje psihološko večplastno zasnovanih značajev."

Občinstvo je z glasovanjem izbiralo svojega favorita, ki prejme nagrado zmaj. Med 37 filmi je najvišjo povprečno oceno 4,68 dobil film Med morjem in zemljo, portret hudo bolnega moškega na obrobju kolumbijske družbe v režiji Carlosa del Castilla in Manola Cruza.


Projekciji zmagovalnih filmov 27. Liffa bosta v ponedeljek, 21. novembra, ob 18.00 in 20.00 v Kosovelovi dvorani CD-ja. V prvem terminu bo na ogled favorit občinstva Med morjem in zemljo, v drugem pa Dobra žena, dobitnica nagrade vodomec.

Nagrado FIPIRESCI, ki jo podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev - letos so jo sestavljali Janet Baris iz Turčije, Shy Segev iz Izraela in slovenska predstavnica, MMC-jeva novinarka Ana Jurc - je dobila Rdeča želva, celovečerni animirani prvenec oskarjevca Michaela Dudoka de Wita. Žiranti so v obrazložitvi nagrade "epski paraboli o človekovem preživetju in odnosu do narave, družine, bivanja in upa" zapisali: "Pripoved, podana v mehkih, toplih tonih animacije in s harmonično glasbeno spremljavo, brez besed preigrava cel spekter človeških občutij: v enem najbolj nepozabnih animiranih filmov zadnjih let se prepletajo drama, vznemirjenje, akcija in humor."

Rdečo želvo je "posvojila" tudi mladinska žirija, ki je letos v sklopu sodelovanja med Liffom in festivalom Kinotrip prvič izbrala svojega favorita.

Nagrada za najboljši film v 360-stopinjski snemalni tehniki je dobil Torta napad, ki po mnenju žirije "gledalca umesti v samo središče dogajanja, z dinamično mizansceno in uravnoteženo uporabo celotnega prostora pa tradicionalno pasivnemu opazovalcu podeli vlogo aktivnega soudeleženca v zgodbi".

Nagrado za najboljši kratki film je Figuri Kataryne Gondek podelila žirija v sestavi Urška Djukić, Hans Christian Leitich, Vladimir Seput. O Figuri so zapisali: "V procesu razgaljanja konstrukcije spomenika, plast za plastjo, s trenutki minimalističnega humorja in vizualne poezije, se mala človeškost zoperstavi absurdno gigantskemu."

Podelitvi nagrad je sledila projekcija letošnjega zaključnega filma - španske obešenjaške komedije Moja divja noč v režiji Alexa de la Iglesie.

Avtorica se je učinkovito lotila občutljive in boleče povojne tematike v srbski družbi. Film se odlikuje po realističnih likih, čvrsti pripovedni zgradbi, odlični igri ter presenetljivem in etičnem razpletu dogodkov.

Iz utemeljitve vodomca