Miloš Srdić je slovenski direktor fotografije in snemalec mlajše generacije, ki v svoji filmografiji lahko našteje več celovečernih in kratkih filmov, izmed katerih so slovenskemu občinstvu verjetno najbolj znani Šanghaj Marka Naberšnika in Panika Barbare Zemljič. Foto: Katka Sušnik
Miloš Srdić je slovenski direktor fotografije in snemalec mlajše generacije, ki v svoji filmografiji lahko našteje več celovečernih in kratkih filmov, izmed katerih so slovenskemu občinstvu verjetno najbolj znani Šanghaj Marka Naberšnika in Panika Barbare Zemljič. Foto: Katka Sušnik
Gozdovi so še vedno zeleni
Gre za vojake v gorski opazovalnici na soški fronti leta 1917. Ko prileti italijanska granata, ostaneta živa le vojak Jakob Lindner (Michael Kristof) in težko ranjeni stotnik Jan Kopetsky (Simon Šerbinek). Oba sta pripadnika manjšin: Lindner je avstrijski Slovenec, medtem ko je stotnik dunajski Jud. Pomoč se ne more prebiti do njiju, ukazano pa jima je, da ostaneta na položaju.

Sekcija SEE Camera je posvečena promociji filmov Jugovzhodne Evrope. V letošnji tekmovalni program SEE Camera sta se poleg filma Gozdovi so še vedno zeleni uvrstili še dve manjšinski slovenski koprodukciji – hrvaški Zvizdan v režiji Daliborja Matanića (direktor fotografije pri filmu je bil Slovenec Marko Brdar, letošnji nagrajenec Festivala slovenskega filma za najboljšo fotografijo) ter makedonska Medena noč v režiji Ive Trajkova. Film Medena noč, pri katerem sta slovenski delež prispevali produkcijska hiša A Atalanta in RTV Slovenija, je tudi letošnji makedonski kandidat za nominacijo za tujejezičnega oskarja.

Film Gozdovi so še vedno zeleni v režiji Marka Naberšnika je vojna drama, ki skozi oči stotnika Jana in vojaka Jakoba spregovori o nesmislih in zablodah prve svetovne vojne. Posnet je bil v Sloveniji, na nekdanji meji z Italijo, na resničnih prizoriščih prve svetovne vojne, na Mangartu v Julijskih Alpah, ob trdnjavi Kluže, v Iškem Vintgarju, na gradu Strmol in v filmskem studiu Viba v Ljubljani. V glavnih vlogah so nastopili Michael Kristof, Clemens Aap Lindenberg, Kristian Hodko in Simon Šerbinek. Poleg avstrijske produkcijske hiše Artdeluxe Films je slovenski delež prispevala produkcijska hiša Perfo.


Miloš Srdić je slovenski direktor fotografije in snemalec mlajše generacije, ki v svoji filmografiji lahko našteje več celovečernih in kratkih filmov, izmed katerih so slovenskemu občinstvu verjetno najbolj znani Šanghaj Marka Naberšnika in Panika, celovečerni prvenec Barbare Zemljič, ki je nastal v produkciji Igranega programa TVS.

Kmalu skrivnostna štrena o cimrah
Trenutno Miloš Srdić sodeluje pri pripravah na snemanje celovečernega filma v produkciji Igranega programa RTV Slovenija pod režijsko palico Klemna Dvornika. Scenarij za film je napisala Barbara Zemljič po motivih romana Cimre Maje Novak. V filmu spremljamo mlado odvetnico Rebeko (Nika Rozman), ki ji je dodeljen primer umora scenografa Valterja, glavna osumljenka pa je Jana (Nina Ivanišin), njena prijateljica iz otroštva. Na prvi pogled zelo enostaven primer razkrije temne plasti, skrivnostne globine in stranpoti človeške narave. Prva filmska klapa bo padla konec oktobra letos.