Že Darren Aronofsky je menda hotel, da bi bil Christian Bale naslovni junak v njegovem Noetu; ker ta zaradi drugih projektov ni imel časa, je tisto vlogo dobil Russell Crowe ... ki sicer redno snema z Ridleyem Scottom. Foto:
Že Darren Aronofsky je menda hotel, da bi bil Christian Bale naslovni junak v njegovem Noetu; ker ta zaradi drugih projektov ni imel časa, je tisto vlogo dobil Russell Crowe ... ki sicer redno snema z Ridleyem Scottom. Foto:
V intervjuju za revijo Esquire je Ridley Scott vero označil kot "največji vir zla". "Drug drugega maličimo zaradi svojih bogov. Ironija pa je v tem, da verjetno vsi častijo istega Boga."
Režiser pravi še, da je z njegovega vidika za zgodbo kvečjemu koristno, da je ateist. Tako mora namreč "samega sebe prepričati, da zgodba deluje".

Premiera biblične epopeje Exodus: Gods and Kings je napovedana za december, Christian Bale pa očitno že zdaj zaganja promocijsko mašinerijo s prvimi zanimivimi interpretacijami lika Mojzesa. "Zelo verjetno se mi zdi, da je bil možak shizofrenik, obenem pa eden najbolj barbarskih posameznikov, o katerih sem kdaj bral," je izjavil na tiskovni konferenci v Los Angelesu.

Muhasti Bog
Bale sicer priznava, da mu je bilo Sveto pismo španska vas, preden je sprejel vlogo, a se je od takrat poglobljeno vrgel v študij, kar pomeni, da je poleg Biblije prebral tudi Toro, Koran in Mojzesovo življenje izpod peresa Jonathana Kirscha. Pri vsem skupaj ga je najbolj presenetila kompleksnost lika Mojzesa - in njegovega Stvaritelja. "Bil je človek z ogromno težavami, vihrav in muhast. Ampak še večje presenečenje pa je bil značaj Boga: tudi on je silno muhast."

Nesrečni zaradi sekularne interpretacije
Njegove izjave je že s skepso sprejela spletna krščanska skupnost, ki sicer upa, da bo Scott svoj spektakel zastavil malo bolj zvesto verskemu izročilu, kot je lani to storil Darren Aronofsky z Noetom. Spletna stran Christianity Today se je bolj ali manj vdala v to, da bomo priča še eni sekularni obdelavi svetopisemske zgodbe; poročajo, da je Ridley Scott na vprašanje o vzporednicah med Eksodusom in trenutnimi napetostmi na Bližnjem vzhodu odgovoril: "Ljudje jih lahko povlečejo, če hočejo biti res negativni, lahko pa se samo usedejo in uživajo v kl***evem filmu. Film je!"

Na Patheos.com jih skrbi že sama premisa tega, da "Bale špekulira o tem, kaj se je dogajalo v Mojzesovi glavi", pri American Insightsu pa so izvedli anketo, ki je pokazala, da bi si 74 % Američanov film ogledalo, če "bi bil zvest Bibliji", 68 % pa bi ga namenoma preskočilo, če ji ne bi bil.

Morje je razklal ... potres?
Večino versko obarvanih blogerjev skrbi to, da bo Scott, po napovedniku sodeč, delitev Rdečega morja prikazal kot posledico potresa, in ne božjega posredovanja. "Ne moreš kar prikazati delitve morja, dveh zidov vode, ki se treseta, medtem ko med njima jezdi vojska," je na to temo povedal Scott, ki se spominja, da ga že kot otroka ta prizor v filmski klasiki Deset Božjih zapovedi ni prepričal. "Spomnim se tistega občutka in zdelo se mi je, da si moram nujno zamisliti bolj znanstveno razlago."

Trenda še ni konec
Z Mojzesovo zgodbo se Scott od bibličnih časov še ne bo poslovil: julija je bila potrjena vest, da bo nato posnel še film, postavljen v čas takoj po slavni bitki med Davidom in Goljatom.

Očitno bomo tako priča še eni podvojitvi, kakršnih je v Hollywoodu na pretek: svoj film o Davidu, drugem kralju Izraela in Judeje, o katerem poročata Matejev in Lukov Evangelij, razvija tudi studio Warner. Predloga zanj bo menda nova knjiga David: The Divided Heart, ki jo je napisal David Wolpe, po oceni Newsweeka najbolj vpliven rabin leta 2012. "David je najbolj kompleksen junak in antagonist v celotni Bibliji," je Wolpe komentiral za Variety. "Bil je vojskovodja, neverjetno talentiran, pesnik, kralj, ki je združil narod, in človek, ki je blizu Bogu, a greši. Težko si predstavljam bolj filmski lik."