Za svoje sanje smo odgovorni sami. To je temeljni nauk psihoanalize – in filmske fikcije. Foto: Kinodvor
Za svoje sanje smo odgovorni sami. To je temeljni nauk psihoanalize – in filmske fikcije. Foto: Kinodvor

Vse težko delo je opravila ona, jaz sem imel lažji del. Čeprav po poklicu ni filozofinja, ne le razume, kaj hočem povedati, ampak to prevede v vizualni jezik. Edina stvar, ki mi ni všeč, je izkušnja igre. To ponavljanje, to 'še enkrat, še enkrat, še enkrat …'. To je bil zame fašistični del. Ostalo je bilo zabava. Ampak igralec ne bi mogel biti nikoli.

Slavoj Žižek o snemanju s Fiennesovo, ki jo je označil za "mojo Leni Riefenstahl"
Žižek z vnemo razkriva skriti pomen filmov, ki tokrat segajo od kultne Carpenterjeve klasike Oni živijo prek Zmagoslavja volje in Mojih pesmi, mojih sanj pa vse do hollywoodske uspešnice Titanik. Foto: Kinodvor

je zapisal Jordan Mintzer s Hollywood Reporterja.

V Kinodvoru bo v sredo in četrtek na ogled film, v katerem je filozof Slavoj Žižek po filmu Perverznežev filmski vodnik ponovno združil moči z britansko režiserko Sophie Fiennes. Žižek v celovečercu ponudi popotovanje v srce ideologije - v sanje, ki oblikujejo naša kolektivna prepričanja in prakse, so zapisali v Kinodvoru.

Po dokumentarnem filmu Perverznežev filmski vodnik iz leta 2006, v katerem je preučil filme in njihov skriti pomen, Žižek tokrat skozi pronicljivo interpretacijo filmskih prizorov išče odgovore na različna vprašanja, katerih skupna točka je ideologija. Ta, sicer ena pomembnih tem Žižkovega opusa, se tako razkriva kot brezčasen okvir, ki oblikuje družbeno vsakdanjost.

"V Perverzneževem vodniku po ideologiji neposredno primerjamo resničnost in filmsko fikcijo, da bi raziskali, kako verjamemo v družbeno-politično realnost. Filmske kulise smo uporabili, da bi poudarili položaj, ki ga filmi zavzemajo v naših osebnih in kolektivnih svetovih," je o filmu zapisala Fiennesova.

V dokumentarcu so med drugim prikazani odlomki iz filmov Oni živijo Johna Carpenterja, Moje pesmi, moje sanje Roberta Wisa, Peklenska pomaranča Stanleyja Kubricka, Taksist Martina Scorseseja, Iskalca Johna Forda in Žrelo Stevena Spielberga.

Sophie Fiennes (1967) je samostojno filmsko kariero začela leta 1998, predtem pa je sodelovala pri filmih britanskega režiserja in znanega eksperimentalnega umetnika Petra Greenawaya.

Znana je predvsem po svojih dokumentarnih filmih, ki pogosto nastajajo v tesnem sodelovanju s portretiranci. Pred sodelovanjem z Žižkom je leta 1999 med drugim posnela dokumentarec The Late Michael Clark, ki v ospredje postavlja tega britanskega plesalca in koreografa. V sodelovanju z nemškim umetnikom Anselmom Kieferjem je leta 2010 posnela celovečerec Over Your Cities Grass Will Grow (Trava bo prerasla vaša mesta), s pevko Grace Jones pa pripravlja film Grace Jones - The Musical of My Life (Grace Jones - muzikal mojega življenja).

Vse težko delo je opravila ona, jaz sem imel lažji del. Čeprav po poklicu ni filozofinja, ne le razume, kaj hočem povedati, ampak to prevede v vizualni jezik. Edina stvar, ki mi ni všeč, je izkušnja igre. To ponavljanje, to 'še enkrat, še enkrat, še enkrat …'. To je bil zame fašistični del. Ostalo je bilo zabava. Ampak igralec ne bi mogel biti nikoli.

Slavoj Žižek o snemanju s Fiennesovo, ki jo je označil za "mojo Leni Riefenstahl"