Hoffmanova malce nemarna pojava je skladna s podobo resnega boemskega igralca z newyorških gledaliških desk: na pogovoru v hotelu Excelsior na Lidu se je pojavil v starih hlačah, zmečkani ponošeni majici s kratkimi rokavi, neobrit in razmršenih las, ki so z vseh strani kukali izpod bejzbolske čepice z napisom New York Rangers. Foto: Reuters
Hoffmanova malce nemarna pojava je skladna s podobo resnega boemskega igralca z newyorških gledaliških desk: na pogovoru v hotelu Excelsior na Lidu se je pojavil v starih hlačah, zmečkani ponošeni majici s kratkimi rokavi, neobrit in razmršenih las, ki so z vseh strani kukali izpod bejzbolske čepice z napisom New York Rangers. Foto: Reuters

Mislim, da se preveč govori o scientologiji, ki v Ameriki ni niti približno tako vplivna in pomembna, kot se predstavlja v medijih. Poznam nekaj scientologov, a velika večina igralcev in ljudi v tem poslu nima nikakršne zveze s scientologijo.

Philip Seymour Hoffman
Hoffman s soigralcem Joaquinom Phoenixom in režiserjem Paulom Thomasom Andersonom. Foto: EPA

Zame je to film o odnosu med očetom in sinom, o odnosu med mentorjem in njegovim učencem, o dveh odraslih ljudeh, ki imata zanimivo in neobičajno prijateljstvo, ker drug drugega potrebujeta. Zame je to film, ki govori o vseh verovanjih in hkrati o nobenem.

Philip Seymour Hoffman
Hoffmana vloga v Gospodarju že uvršča med glavne kandidate za zlatega leva za najboljšo moško vlogo na 69. Mostri. Foto: Reuters

Ne mislim, da je scientologija drugačna od podobnih 'gibanj' in kultov osebnosti v Ameriki in po svetu, ljudi zanese želja po moči in oblasti.

Philip Seymour Hoffman
Hasidi, scientologija in arabska pomlad na Lidu

Gre za film Paula Thomasa Andersona, ki Hoffmana že uvršča med glavne kandidate za zlatega leva za najboljšo moško vlogo na 69. Mostri. "Ne razmišljam o nagradah, pomembno mi je osebno zadovoljstvo z odigrano vlogo in filmom," pa je med pogovorom povedal slavni newyorški igralec.

Andersonov film je pritegnil veliko pozornosti v Benetkah tudi zato, ker je - kot je priznal sam avtor - v uvodu omenjeni lik vodje kulta navdahnjen z L. Ronom Hubbardom, razvpitim vodjem in utemeljiteljem kontroverzne scientologije.

"Mislim, da so to etiketo scientologije filmu prilepili mediji," nam je povedal Hoffman, čeprav je povezavo priznal tudi sam režiser. "Film se ne ukvarja s scientologijo, film se ukvarja s številnimi stvarmi, a ne s scientologijo. To ni biografska pripoved o Hubbardu," že malce živčno pojasnjuje sogovornik in nadaljuje z odgovorom na podvprašanje o osebnem stališču glede scientologije in religijah nasploh: "Nimam stika s scientologijo, ne spremljam, kaj se na tem področju dogaja, niti nisem prebral niti ene knjige o scientologiji. Nasploh pa nisem naklonjen religijam in veri, tako da imam predsodke do vseh, ne le do ene. Mislim, da se preveč govori o scientologiji, ki v Ameriki ni niti približno tako vplivna in pomembna, kot se predstavlja v medijih. Poznam nekaj scientologov, a velika večina igralcev in ljudi v tem poslu nima nikakršne zveze s scientologijo. To, da mediji na to temo ves čas izpostavljajo dva slavna hollywoodska igralca, ni odraz resničnega stanja, verjemite mi ..."

Philip Seymour Hoffman (Marčeve ide, Nadarjeni gospod Ripley, Skoraj slavni, Magnolija, Veliki Lebowski ...) je dosegel status izjemno cenjenega karakternega igralca, pa tudi v živo se je pokazalo, da je "karakter": nekoliko nejevoljno je odgovarjal na vprašanja, sem in tja pa celo izrazil začudenje nad tem, "kaj vse nas zanima". Njegova malce nemarna pojava je skladna s podobo resnega boemskega igralca z newyorških gledaliških desk: na pogovoru v hotelu Excelsior na Lidu se je pojavil v starih hlačah, zmečkani ponošeni majici s kratkimi rokavi, neobrit in razmršenih las, ki so z vseh strani kukali izpod bejzbolske čepice z napisom New York Rangers. "Ne, ne navijam več za Rangerse, nekoč sem jih spremljal, danes pa me ne zanimajo več," je potešil našo radovednost in dodal: "Ta kapa mi je všeč, pa jo nosim (smeh)." Mi pa smo ga še malo "zamorili" s scientologijo ...

"Ne mislim, da je scientologija drugačna od podobnih 'gibanj' in kultov osebnosti v Ameriki in po svetu, ljudi zanese želja po moči in oblasti," pove Hoffman in nadaljuje, da je "tisto, kar Lancasterja razlikuje od podobnih vodij v resničnem življenju, njegova iskrena želja, da bi pomagal ljudem, in pripravljenost na to, da se zmeraj znova dopolnjuje in uči. Metode, ki jih uporablja, niso blodnje niti kakšno eksotično pranje možganov. Hipnozo je prakticiral tudi Freud, kajne? Mislim, da je Lancaster čisto običajen mentor, ki ima morda 'agresivnejši' pristop, a ga to ne dela zlega."

Ste vi kdaj v življenju imeli mentorja?
Seveda, mislim, da imamo vsi v določenem trenutku v življenju nekega mentorja. Meni je moj pomagal v nekaterih težkih trenutkih v življenju, njegovega imena pa vam ne bom izdal, ker vam ne bi nič pomenilo. In ne sprašujte me, kateri težki trenutki so to bili, ker o tem ne želim govoriti.

Ste bili vi kdaj komu mentor?
Ne ravno. Kot režiser sem bil v nekakšni vlogi mentorja svojim igralcem, kot dolgoletni igralec sem delil izkušnje z mlajšimi kolegi, a nič zunaj filmskega in igralskega poklica. Mislim, da tega nimam v sebi in da ne želim biti odgovoren za nekoga drugega. Razen svojim otrokom, seveda, njim sem mentor, a to so vsi starši ... (smeh)

V filmu ste mentor Freddieju, ki ga zelo doživeto igra Joaquin Phoenix. Vajino igralsko sodelovanje na platnu deluje eksplozivno in zelo dinamično ...
Joaquin je briljanten igralec, do konca predan liku, izjemno resen igralec. Odlično sva se dopolnjevala, pogosto pa tudi improvizirala, ker so najini skupni prizori kar vabili k temu.

Jasno ste nam dali vedeti, da za vas to ni film o scientologiji ali kakem podobnem gibanju ali kultu. Kako bi torej film opisali nekomu, ki ga ni videl?
Vaša vprašanja so na mestu, a morate razumeti, da jaz kot igralec drugače gledam na stvari. Zame je to film o odnosu med očetom in sinom, o odnosu med mentorjem in njegovim učencem, o dveh odraslih ljudeh, ki imata zanimivo in neobičajno prijateljstvo, ker drug drugega potrebujeta. Zame je to film, ki govori o vseh verovanjih in hkrati o nobenem. Resnično ne vem, kaj je navdihovalo Paula (Thomasa Andersona, op. a.), trdim pa, da film lahko govori o katerem koli kultu ali o kateri koli religiji, pa naj bo to katolicizem ali scientologija, popolnoma vseeno je. To je lahko tudi zgodba o duhovniku v vaši lokalni cerkvi, ki ga ljudje hodijo poslušat in jim pridiga z nekim ciljem. Zame je to film o karizmatičnem vodji, ki ima plemenite cilje v življenju, in mislim, da filmu uspeva prepričljivo prikazati vse te vidike, medčloveške odnose in sporočila, ki sem jih omenil.

Stjepan Hundić za MMC iz Benetk

Mislim, da se preveč govori o scientologiji, ki v Ameriki ni niti približno tako vplivna in pomembna, kot se predstavlja v medijih. Poznam nekaj scientologov, a velika večina igralcev in ljudi v tem poslu nima nikakršne zveze s scientologijo.

Philip Seymour Hoffman

Zame je to film o odnosu med očetom in sinom, o odnosu med mentorjem in njegovim učencem, o dveh odraslih ljudeh, ki imata zanimivo in neobičajno prijateljstvo, ker drug drugega potrebujeta. Zame je to film, ki govori o vseh verovanjih in hkrati o nobenem.

Philip Seymour Hoffman

Ne mislim, da je scientologija drugačna od podobnih 'gibanj' in kultov osebnosti v Ameriki in po svetu, ljudi zanese želja po moči in oblasti.

Philip Seymour Hoffman
Hasidi, scientologija in arabska pomlad na Lidu