Cumberbatch v uvodnem filmu, The Fifth Estate, igra mladostnega zanosa polnega Assangea, ki mu je vcepil pridih avstralskega
Cumberbatch v uvodnem filmu, The Fifth Estate, igra mladostnega zanosa polnega Assangea, ki mu je vcepil pridih avstralskega "bondovskega zlikovca", nemški igralec Daniel Brühl (Zbogom, Lenin) pa se predstavlja v vlogi njegovega nekdanjega somišljenika in sodelavca Daniela Domscheita - Berga. Foto: Dreamworks
Neverjetna zgodba filma 12 Years a Slave je pravzaprav posneta po resničnih dogodkih. Kruti, neusmiljeni sužnjelastnik bo tokrat Michael Fassbender, abolicionist, ki naposled spremeni Solomonovo življenje, pa Brad Pitt.
V Dolgi poti do svobode, filmski upodobitvi istoimenske knjižne biografije, ki se osredotoča predvsem na Mandelova zgodnja leta (od odraščanja v podeželski vasici prek let zapora na otoku Robben pa do demokratične izvolitve za predsednika leta 1994), v vlogi protagonistove žene Winnie nastopi Naomie Harris (Skyfall). Film je režiral Justin Chadwick (The Other Boleyn Girl).
V Dallas Buyers Club groteskno shujšani Matthew McConaughey igra moškega, ki umira za aidsom - še prej pa se z zdravnico (Jennifer Garner) lotita farmacevtskega lobija.

Eden od največjih festivalov na svetovnem filmskem zemljevidov se od svojih "kolegov" v Benetkah, Berlinu in Cannesu ne razlikuje le po večjem populizmu izbranih filmov, ampak kar celotnega pristopa: karte so v splošni prodaji in jih lahko kupi kdor koli, celotna prireditev pa daje več poudarka na interaktivnost kot drugi festivali. Dobitnika edine nagrade, ki jo na koncu podelijo, izbere občinstvo. Pri tem je zanimivo, da prav glas ljudstva presenetljivo pogosto pravilno napove, kateri film bo všeč tudi Akademiji ("zadeli" so tako Revnega miljonarja in Kraljev govor kot tudi Za dežjem posije sonce. Glede na to, da studii zadnja leta poskušajo filme premierno prikazati čim pozneje, da še pridejo v poštev za oskarje, se je Toronto kar naenkrat znašel v idealnem položaju med konkurenčnimi festivali.

Assange na filmskem platnu
Letošnja izdaja festivala se bo v prvi vrsti osredotočila na biografske filme in zgodbe, posnete po resničnih dogodkih. Festival bo tako odprl film The Fifth Estate (Peta veja oblasti) v režiji Billa Condona, ki prinaša zgodbo ustanovitelja WikiLeaksa Juliana Assangea. V glavni vlogi je nastopil britanski igralec Benedict Cumberbatch. Condon, ki ima sicer "na vesti" zadnja dva dela sage Somrak, je The Fifth Estate zastavil kot dramatično srhljivko, ki načenja temeljno vprašanje sodobnega časa: Kakšna je cena skrivnosti v svobodni družbi in kakšna je cena njihovega razkritja?

Vrača se Steve McQueen
Novodobni Sherlock Holmes, Benedict Cumberbatch, bo letos v Torontu pravzaprav pogosta pojava: videli ga bodo še v filmski adaptaciji drame Let's Play, v kateri Meryl Streep avtoritativno vodi svoj klan (njem sta še Julia Roberts in Ewan McGregor), pa tudi v svetovni premieri drame 12 Years a Slave (Suženj 12 let) o svobodnem temnopoltem Američanu (Chiwetel Ejiofor), ki so ga leta 1841 ugrabili v New Yorku in prodali v suženjstvo (njegov lastnik bo Michael Fassbender). Film je režiral Steve McQueen, po Lakoti (2008) in Sramoti (2011) eden najbolj hvaljenih britanskih režiserjev

Svetovno premiero bo na letošnjem festivalu doživelo 146 filmov.

Težko pričakovana biografija Mandele
Na ogled bo tudi težko pričakovani biografski film Mandela: Long Walk to Freedom (Mandela: Dolga pot do svobode) režiserja Justina Chadwicka, v katerem je nekdanjega južnoafriškega predsednika upodobil Idris Elba. Na programu pa je med drugim še film Johnatana Teplitzkega The Railway Man (Železničar) o Ericu Lomaxu, ki je bil leta 1942 kot britanski oficir v japonskem vojnem ujetništvu. Tam je moral sodelovati pri gradnji zloglasne "železnice smrti".

Poklon Coryju
V Torontu bodo predvajali tudi zadnja dva filma, ki ju je posnel julija letos umrli zvezdnik Gleeja, Cory Monteith. Organizatorji so sprva nameravali predvajati zgolj film All the Wrong Reasons (Vsi napačni razlogi) v režiji Gie Milani, nato pa so se odločili, da bodo predvajali še film Josha C. Wallerja McCanick.

Na veliko platno se vračata tudi Kate Winslet (v sentimentalni drami Labor Day) in Keira Knightley (v romantični zgodbi iz sveta glasbene industrije, Can a Song Save Your Life?)