Režiser Martin Scorsese, ki je režiral že 50 filmov, je 3D-tehniko označil kot nekaj, kar te popelje v neko drugo resničnost. Foto: EPA
Režiser Martin Scorsese, ki je režiral že 50 filmov, je 3D-tehniko označil kot nekaj, kar te popelje v neko drugo resničnost. Foto: EPA
Hugo
S tridimenzionalnim načinom snemanja je Scorsese požel velike uspehe, saj je za pustolovsko dramo Hugo, zgodbo o dečku siroti, živečem v zidovih pariške železniške postaje, prejel pet oskarjev in se s tem na letošnji podelitvi zlatih kipcev postavil ob bok filmu Umetnik. Foto: www.hugomovie.com

"Zdi se, kot da bi gledal premikajočo se skulpturo igralca, in je skoraj kot kombinacija gledališča in filma – bolj se vživiš v zgodbo," je v Las Vegasu povedal Scorsese in dodal, da namerava 3D-tehnologijo uporabljati v vseh svojih prihodnjih projektih. Želel si je tudi, da bi bila njegova legendarna filma Taksist in Razjarjeni bik posneta tridimenzionalno. S svojim 3D-prvencem Hugo je bil nadvse uspešen, saj je film na podelitvi oskarjev dobil kar pet zlatih kipcev.

3D kamere kot "delo v hladilniku"
S Scorsesejem je na shodu za mizo sedel tudi Ang Lee, režiser uspešnic Prežeči tiger, skriti zmaj, Gora Brokeback in Hulk, ki pa nad novo tehnologijo ni bil tako navdušen kot njegov sogovornik. Lee se je namreč pri snemanju 3D-filma Pijevo življenje, ki bo premiero doživel decembra, kar malce težko spopadal z novo tehnologijo. "Imel sem nasprotno izkušnjo, bil sem kar malo prestrašen," je o svojem drugačnem dojemanju 3D-snemanja povedal tajvanski režiser. "Še vedno smo pri tem novinci. V treh dimenzijah je težko snemati, a je zato bolj zanimivo, izkušnja je bolj intenzivna," je še povedal Ang in upravljanje mogočnih 3D-kamer opisal kot "delo v hladilniku".

Scorsese je komentiral tudi mešane odzive na kratko predstavitev Jacksonovega filma Hobit, ki je bil posnet z 48 slikami na sekundo, kar je marsikaterega gledalca zmotilo. Čeprav Scorsese posnetka ni videl, je novo tehnologijo zagovarjal, češ da se je treba na vsak preskok v evoluciji filmskega snemanja pač privaditi. Meni, da mlajša, digitalno osveščena generacija gledalcev z zelo ostro, skoraj preveč resnično sliko, ustvarjeno s snemanjem z 48 slikami na sekundo, ne bo imela težav. "Poleg tega lahko v postprodukciji s tako jasno sliko narediš, kar hočeš, kajne," je Petra Jacksona pri uporabi najnovejših tehnologij za snemanje nove zgodbe iz Tolkienovega Srednjega sveta podprl režiserski kolega Scorsese. Režiser filmov Zlovešči otok, Dvojna igra, Tolpe New Yorka in Dobri fantje načrtuje snemanje filma The Wolf of Wall Street, v katerem bo glavno vlogo odigral Leonardo DiCaprio – ni pa povedal, če bo tudi ta v treh dimenzijah. Lastnike kinematografov pa je pozval, naj vlagajo v digitalne projektorje, ki bodo lahko prikazovali filme, posnete z vsemi novimi tehnologijami. "Prihaja nova doba. Biti moramo v koraku z njo."