Dario Argento je svojemu direktorju fotografije Lucianu Tovoliju naročil, naj si ogleda Sneguljčico in sedem palčkov (1937) ter po Disneyevi animaciji oblikuje barvno lestvico njunega filma. Foto: IMDb
Dario Argento je svojemu direktorju fotografije Lucianu Tovoliju naročil, naj si ogleda Sneguljčico in sedem palčkov (1937) ter po Disneyevi animaciji oblikuje barvno lestvico njunega filma. Foto: IMDb
Tilda Swinton
I Am Love, Nemirna obala in zdaj še Suspiria: zdi se, da je Luca Guadagnino v Tildi Swinton našel svojo muzo. Foto: Reuters

V novi različici filmske klasike Suspiria, ki jo je leta 1977 režiral Dario Argento, se bosta zvezdnicama pridružili še mladi igralki Chloë Grace Moretz (Carrie) in Mia Goth, ki se je verjetno spomnite iz drugega dela Nimfomanke Larsa von Trierja. Projekt je menda "strastna želja" italijanskega režiserja, ki ga že zelo dolgo skuša spraviti v produkciji, poroča filmska revija Variety. Snemanje se bo oktobra začelo v Italiji in na Madžarskem.

Učna ura groze
Izvirnik v režiji kralja baročne grozljivke in žanra giallo se seveda še vedno redno uvršča na sezname "najboljših grozljivk vseh časov". V njem mlada ameriška baletka Suzy Bannion (Jessica Harper) pripotuje v Evropo, da bi šolanje nadaljevala na eni najbolj uglednih nemških baletnih akademij. Še sanja se ji ne, da je konservativna ustanova v resnici leglo mračnega kulta čarovnic s peklenskim načrtom, zavladati nad svetom.

Suspiria je tudi vizualno markanten film, poln divjih barv, ki jih je Argento dosegel z uporabo takrat že arhaičnega Technicolorjevega postopka.

Za novo različico Suspirie (beseda v latinščini pomeni vzdihljaje) je scenarij napisal David Kajganich (Nemirna obala, The Terror), pravice za distribucijo pa je že odkupil studio Amazon. Mimogrede, Kajganich je lani na neki scenaristični delavnici odgovarjal na vprašanje, kaj bi sam svetoval nadobudnim scenaristom. "Upam, da ne bom zvenel sitno, ampak mislim, da bi si nadobudni pisci morali poiskati vzorčen primer za formatiranje in gledati dobre filme."

"V življenju sem prebral en sam scenaristični priročnik, in ta je skušal ovreči klasične narativne modele, ki jih priporočajo druge knjige. Počutil sem se, kot da vstopam v smrtonosno spiralo samopomoči, zato sem jo hitro ucvrl od tam in se vrnil h gledanju izvrstnih filmov in dekonstruiranju postopka, po katerem so bili sestavljeni."