Film

Poudarki

  • Igrajo: Jelena Gavrilović, Katarina Zutić, Sergej Trifunović, Srdjan Todorović
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,7 od 19 glasov Ocenite to novico!
Srbski film
Ko nekdanji pornoigralec sprejme 'vlogo svojega življenja', se ne zaveda, da se režiser filma poigrava z tudi z idejo o snemanju dejanskega umora.
Življenje in smrt porno tolpe
Lani je srbska produkcija predstavila še en film, ki prek metafore pornografije podaja kritiko sodobne Srbije. V filmu Življenje in smrt pornotolpe je Mladen Djordjević posnel zgodbo o mladem režiserju, ki ustanovi pornogledališče, s katerim se odpravi na turnejo po srbskih vaseh. A turneja se sprevrže v snemanje filmov, v katerih za zabavo izprijenih gledalcev pobijajo prostovoljne žrtve. Filmu so na letošnjem Grossmannovem festivalu podelili nagrado hudi maček za najboljši celovečerec.

Dodaj v

Srbski film – tako "bolan", tako absurden, da ga ni mogoče zares opisati

'Šokantni prizori kot odsev zlorabe, ki jo zagreši srbska vlada'
28. avgust 2010 ob 14:19
London - MMC RTV SLO

Alegorija trenutnega stanja v Srbiji ali korak prek meja vsakega dobrega okusa? Za britansko Komisijo za klasifikacijo filmov očitno slednje, saj je prepovedala predvajanje srbskega 'horor' filma na festivalu FrightFestLondon.

Potem ko je zgrožene britanske in tudi kritike drugih držav šokiral film Človeška stonoga režiserja Toma Sixa, je na podoben odziv naletel še srbski film režiserja Srdjana Spasojevića z naslovom Srbski film.

Film je slovensko občinstvo videlo pred približno enim mesecem na Grossmannovem filmskem festivalu, kjer je z nagrado hudi maček slavil prav tako srbski in nič manj šokanten film Življenje in smrt porno tolpe Mladena Djordjevića.

Britanska komisija za klasifikacijo filmov je skupaj z westminsterskim svetom zahtevala umik določenih prizorov filma (vsega skupaj približno 4 minute) iz projekcije na londonskem festivalu grozljivk, vendar so organizatorji film v celoti umaknili s programa, saj so prepričani, da mora biti 'film te vrste predvajan v svoji celoti'.

Do kakšnih dejanj je mogoče prisiliti človeka
Kontroverzni film pripoveduje zgodbo o upokojenem pornozvezniku, ki ga potegnejo nazaj v industrijo. A tokrat gre za projekt, tako gnusen, tako strašen, da si niti v najstrašnejši mori ne bi mogel misliti, v kaj se spušča. Koliko je torej človek pripravljen storiti v določeni situaciji in za denar? Med najbolj šokantnimi prizori je med drugim posilstvo novorojenega otroka. Čeprav je verjetno marsikdo na tej točki sklenil 'ne, tega filma si ne bom ogledal', je režiser prepričan, da je tudi ta prizor povsem upravičeno del celote. Pravi, da gre za "dnevnik naše lastne zlorabe, ki jo je zagrešila srbska vlada" in film o "… vladi vodij, ki hipnotizirajo ljudi, da počnejo stvari, ki jih ne želijo početi". "Da bi razumeli, za kaj zares gre, je treba začutiti nasilje teh dejanj," še pojasnjuje režiser.

'Le necenzuriran film lahko izrazi režiserjevo stališče'
A Britanske komisije za klasifikacijo filmov to pojasnilo ne prepriča in vztraja pri zahtevi, da se izreže 49 delov filma. "Filmski ustvarjalci trdijo, da je Srbski film zamišljen kot alegorija Srbije same," je priznala predstavnica komisije. "Komisija priznava, da so prizori posneti zato, da šokirajo, a spolno nasilje presega, kar je po naših standardih še sprejemljivo." Organizatorji FrightFesta so od samega začetka težili k projekciji necenzurirane različice filma, a ker so bili izglasovani, so se odločili, da film preprosto umaknejo iz programa, saj menijo, da je tak film treba predvajati, kakor si ga je zamislil režiser.

Filmski kritiki niti sami niso enotnega mnenja. "Mislim, da je film tragičen, bolan, motilen, absurden, razjarjajoč in v bistvu zelo inteligenten," je zapisal kritik Scott Weinberg in dodal: "Hkrati ga občudujem in sovražim. In nikoli več si ga ne bom ogledal. Nikoli."



M. K., (delno po The Guardian)
Prijavi napako
Komentarji
sanja25
# 16.01.2011 ob 08:54
Sem ga tudi gledala. Nikomur ga ne morem priporočiti in ob tem filmu sem prvič pomislila, da mogoce cenzura niti ni tako slaba stvar. Pa sem gledala že veliko kao "nagnusnih" filmov(Irreversible, Passolinijevi filmi, Saw....), sam to je bil res edini film, ki bi ga dala brez pomislekov cenzurirati. Totalno bolan film in slaba usluga srbski filmski industriji.
luka666
# 02.10.2010 ob 14:48
mislm ljudje....je FILM!!!!!kaj vam ni jasno...komentarji za bruhat od nabijajanja in filozofiranja u prazno do tega da komentirajo ljudje ki kao nimajo želodca niti gledat, pol so pa pametni....pejte si mal na net pogledat kaj se dogaja v resničnem lajfu...kaj delajo kitajci in japonci....tisto je še bolj sick in resnično!!!to tule je pa film, zelo dobro posnet, dobra zgodba odlična igralska zasedba, edino kar je je to da so prizori ki pa jih vaši bogi želodčki ne prenesejo....buhuhu
Blue86
# 02.09.2010 ob 01:22
Moj odnos do ogleda filma (nisem ga gledala) najbolje povzamejo naslednje vrstice:
Tim Anderson of the horror review site "Bloody Disgusting" likened the movie to "having [his] soul raped" and dissuaded anyone reading his review from ever seeing it, writing: "If what I have written here is enough to turn your feelings of wonder into a burning desire to watch this monstrosity, then perhaps I haven't been clear enough. You don't want to see Serbian Film. You just think you do." (Wiki)

Tale novica na Rtv mi je zbudila zanimanje, radovednost in sem malo pobrskala po netu. Kar sem prebrala, je bilo čisto dovolj. :-)
Mi je pa zanimiva ideja oz. povezava nasilja v filmu s srbskimi travmami v RL po izkušnjah preteklih desetletij. Zato se strinjam s komentatorji, ki ne sodijo (zavračajo) filma na prvo žogo, čeprav je ogaben.
Kaj več pa seveda ne morem reči, ker nisem gledala filma in ga tudi ne bom.
razmetan
# 01.09.2010 ob 10:07
Nekateri res ne ločite umetnosti od vsakdanjih novic črne kronike tipa Slovenske novice.
Kvaliteten film drugače!
merikh
# 31.08.2010 ob 17:04
Jest se pa ne strinjam s tvojo "tezo". Če prav razumem je teza to, da se da na vsako stvar prilepiti simbolizem. To se sicer res da narediti, tako kot lahko na kravo prilepiš napis želva, ampak nekako to še nič ne pomeni.
mucek113
# 30.08.2010 ob 18:09
Ja help, tudi jaz se strinjam tvojo tezo.
mucek113
# 30.08.2010 ob 18:09
Ja help, tudi jaz se strinjam tvojo tezo.
help
# 30.08.2010 ob 13:12
mucek113
Se popolnoma strinjam. Sicer, če se človek malo poheca, se da na čisto vsako sranje od filma prilepit simbolizem in družbeno kritičnost. Recimo Petek 13. je tako lahko film, ki kritizira brezobzirnost in brezčustvenost ameriške vlade, motorka pa simbol masovnih medijev, ki "ubijajo" mladino. Ampak nekateri avtorji so pač iskreni in se ne skrivajo za nekim plaščem lažne umetnosti.
help
# 30.08.2010 ob 13:02
botox
Ja, srbske depresivne/samomorilske drame so poseben žanr zase. Če bi jih pogledal toliko kot jaz, bi vedle o čem govorim. Posebno sranje nastalo sprva iz povsem političnih razlogov, ki pa je potem zapadlo v larpurlartizem filmskih festivalov.
mucek113
# 29.08.2010 ob 22:45
Pogledal film. Film slab. To je prvo. Nič posebnega. Kot drugo, pa nagnusen. Tako bolane stvari, na katere človek pomislit ne more.

Ne mi nabijat o neki umetnosti in simbolizmu. Razumem kaj je hotel režiser povedat, samo na tako gnusen način ni potrebno. Hotel je šokirat in to mu je uspelo. Mojstri režiranja, pa ne potrebujejo ekscesov, da se nekoga dotaknejo ampak naredijo to na tenkočuten in prefinjen način, da nekaj vzbudi v gledalcu. To je damjanmurkovski način iskanja pozornosti. Ni potrbno da si dober, ampak da si najbolj poseben, čeprav idiotski in nečloveški. Lahko se potrudiš in nekaj nardiš, da te bodo opazili, lahko pa se slečeš in tečeš nag po mestu, prav tako te bodo opazili.
merikh
# 29.08.2010 ob 21:58
Sem gledal film. Mnogi od komentatorjev ga niso in nekaj natolcujejo.

Predvsem se sprašujem, če je vredu snemat takšne filme. Res je konkretno bolan in zelo grafičen. Res zelo bolano. Ne me narobe razumet film je res fantastično posnet. Igra fantastična, kadri sapo jemajoči. Nobena stvar v filmu ni tam samo za sceno, vse ima zelo močno simboliko. Zelo močan film...

Ampak... bolano. Ne bi ga mogel priporočit nikomur.
Botox45
# 29.08.2010 ob 18:18
ko berem te komentarje, mi je seveda jasno, zakaj takšno stanje v slovenskem filmu ... ker nas obdajajo ljudje, ki morajo še kakšnih 500 let rasti, da bodo sploh vedeli, kaj je to filmska kamera. mislim ... svoje čase je za pohujšljivea od betic neokretnih veljal tudi prešeren. sprašujem se, koliko od vas sii je film sploh ogledalo? na podlaggi koncepta neke pavšalne teorije o enakost s prostitucijo, o obupni kinematoggrafiiji (depresivne drame, kaj je to? žanr? če je, so depresivne drame vodilni žanr v svetu umetniškega filma po stopnjii prefinjenega umetniškega izraza). jaz si filma nisem pogledal ... in ključ je v ideološko neobremenjenem gledanju. jasno je, da nam neki naučeni principi v življenju ne pomagajo.
jasno pa je že zdaj, da gre za alegorijo srbske stvarnosti, um pa je bolan manj kot je bolna družba, ker zna očitno stvari reflektirati iin sii očitno priizadeva k izhodu iz krize. bah.
bršljan
# 29.08.2010 ob 12:08
Ljudje so od nekdaj raziskovali najtemnejše in najbolj umazane plati človekšega uma. Ne zdi se mi primerno, da bi zdaj nekoga, ki to razgali, označevali za bolanega. Potem bi morali vsak film, ki kaže umore in posilstva in vse krvavo, označiti za delo bolanega uma, tudi Spielberga.
help
# 29.08.2010 ob 10:03
Sicer pa ima film popoln naslov. Je simbol, kako je ena od najboljših evropskih kinematografij sedaj padla na raven snemanja umazanih porničev, lahkotnih komedij brez poante in depresivnih, brezizihodnih dram.
sejnik
# 28.08.2010 ob 23:44
Britanska komisija za klasifikacijo filmov je skupaj z westminster svetom - WTF?
Hafis
# 28.08.2010 ob 23:21
Tudi porno film je lahko slab ali dober, in porno igralka je lahko slaba ali dobra (in ne govori o izgledu)
marcipan
# 28.08.2010 ob 23:11
zamislš si najgrozovitejša in najogabnejša možna dejanja in o njih posnameš film. res težko, ja... tak režiser je neki tacga kot bejba, ki si slavo služi slačenjem in seksom
Hafis
# 28.08.2010 ob 22:44
Men osebno se mi film ne zdi nič bolj šokanten od kakšenga vojnega filma. V svojem žanru je film odličen, igranje odlično, kamera, scenografija in fotografija super in "score" je noro kul. Sem ga gledal na Grossmannu in ji bil veliko bolj všeč kot uni drugi srbski film - Porno Banda, ki se je začel odlično a se je zgubil v drugem delu. Skratka svaka čast srbom da so to posnel.
feedme
# 28.08.2010 ob 22:41
Mi gre prej na bruhanje ob teh puritanskih klobasanjih v komentarjih kot pa pri gledanju takšnega filma.
prim00z
# 28.08.2010 ob 19:50
priporočam tudi film Nekromantik.
Viera
# 28.08.2010 ob 19:29
Film je preprosto - klišejski.

Vsak prepotenten pobalin ima za osnovno idejo snemanja fuk. O tem pač ni treba veliko razmišljat. To je matrica, ki je vsem jasna. Ves scenarij in dramaturgija, ki se iz te matrice razvijeta, pa sta odvisna od režiserjeve vizije, in ta se večinoma izkaže zgolj za glasbeni okrasek. Osnovni ideji ničesar ne doda. Vsi si v izhodišču rečejo: Dajmo posneti fuk! In ko si izmišljujejo, kaj naj fuku dodajo, eden sklene, naj baba fuka, pa naj bo študentka, pa naj si tako plačuje študij, drugi pa reče, desc fuka, pa babi glavo odseka. In? Kaj sta povedala drugega kot to, da eden fuka za denar za študij, drugi pa za uresničitev nekakšnega projekta? Zdi se le, da sta oba posnela film, zato da bi posnela fuk. In to je vse.

Ko je bil Steven Spielberg še neznan, je snemal neke čudne nadaljevanke pa reklame pa serije in vse skupaj nič. Imel pa je idejo za film. Ko jo je predstavil šefom, seveda niso mrdnili, ker kdo pa je neki Steven. Ampak je vztrajal in se je nekoč zgodilo, da so nekje končali snemanje nekega filma, in ker je prišlo do nekih zamud pri produkciji ali kaj in filmske opreme na lokaciji še niso pospravili, so rekli Stevenu: No, evo, če hočeš posneti film, ga daj, dokler je oprema še tam. In če ti uspe, prav, sicer ne prihajaj več nazaj. Na voljo je imel kake 3 tedne (vseeno je potem malo zamudil, ampak se je na koncu dalo zmenit) in posnel svoj prvi film, srhljivko "Duel". In je postal Steven Spielberg.

Kdo lahko danes stori isto: en igralec, en avto, en kamion, ena cesta, nič fuka = Steven Spielberg?
komentator11
# 28.08.2010 ob 19:21
carsko
t0039285
# 28.08.2010 ob 18:46
Tako grozovite prizore delajo tisti,ki so jih delali tudi v živo-in to masovno !
vidim
# 28.08.2010 ob 18:27
@Skippy
če film gledaš tako potem, je tako vseeno da ga ne gledaš. Vsakdo ga gleda v prvi vrsti kot notranje doživljanje vsega kar se prikaže.

Film je resnično delo bolnega uma.
Skippy
# 28.08.2010 ob 18:18
ne vem, kaj je ljudem, da sploh snemajo take filme.... to bi morali prepovedat... to nima veze s svobodo umetniškega izražanja, tukaj gre za promocijo sadizma.

A ti ne razumeš, da je film igrana zadeva? Da je to kar vidiš na zaslonu samo igra in ne resničnost?
SkyWalker
# 28.08.2010 ob 18:17
ne vem, kaj je ljudem, da sploh snemajo take filme.... to bi morali prepovedat... to nima veze s svobodo umetniškega izražanja, tukaj gre za promocijo sadizma. Komur so pa všeč taki filmi, naj se pa zamisli nad sabo...

Jasno je, da gre za film z druzbenokriticno podlago. Pri tem katarzicno izbruha vse srbske vojne, srbske klavnice, politicne atentate, srbski kaos, srbsko samoponizevanje, srbsko grandomansko avtodestruktivnost ipd. Sokanten in groteskno logicen. Sicer pa nic pretresljivo novega na podrocju eksperimentalnega filma, s to razliko, da je Srbski film precej bolj spoliran in zahvaljujoc se spletu tudi bolje promoviran.
Bendit
# 28.08.2010 ob 18:14
kva pa je kle kej tazga, trailer zgleda prav ok. :)) grem gledat se film :P
Ramus
# 28.08.2010 ob 18:05
Tako pa izgleda ko lucifer zavlada v človeškem umu in nastane tako bolan izdelek. Seveda ni edini,... nepovratno je tudi eden takšen, ki ga lahko posname le izrojen um. To ni več svoboda umetnosti, pač pa razčlovečenje.
tyr
# 28.08.2010 ob 17:57
Absolutno bolano.

Vsi ostali opisi niso primerni.
Andronik
# 28.08.2010 ob 17:54
Disgusting! Awful!

Ta film lahko posname samo oseba, ki nima vseh desk naštelanih. A imajo sploh v RS Ministrstvo za kulturo?

Kdo financira takšne projekte? Kako je možno, da si neki film za naslov prisvoji "nacionalno" ime?
Botox45
# 28.08.2010 ob 17:42
"ne vem, kaj je ljudem, da sploh snemajo take filme.... to bi morali prepovedat... to nima veze s svobodo umetniškega izražanja, tukaj gre za promocijo sadizma. Komur so pa všeč taki filmi, naj se pa zamisli nad sabo..."

kdor je sposoben tako dosledno sledii svoji ideologiji, ne da bi ga v življenju vsaj za kanček pozanimalo dejansko stanje stvari, bi se pa tudi lahko zamislil ned sabo ... vendar ne more ...
stewie
# 28.08.2010 ob 17:38
No, pol pa to. Saj se mi tudi Žikica zdi kar primeren za vlogo raznoraznih manijakov, v bistvu je on eden od takih igralcev, ki lahko igra vse sorte karakterjev.
Pero9
# 28.08.2010 ob 17:35
stewie Ledgerja vloga Jokerja ni uničla, un je bil Joker v seb skos, pol je samo izigral to vlogo.
stewie
# 28.08.2010 ob 17:22
Admin mi je zbrisal povezavo do filma. Morda bo vsaj tole dopustil: torej, tisti, ki želite videti film prek neta in imate dovolj dober želodec za to, pojdite na portal mojnet.rs in v iskalnik za video odtipkate naslov filma, imate ga v 11ih delih.

Žikica je pa izvrsten igralec, svaka mu čast, da si je upal spraviti delat nekaj takega, upam da ga tole ne bo uničilo tako, kot je Heatha Ledgerja uničila vloga Jokerja.
michael25
# 28.08.2010 ob 16:48
ne vem, kaj je ljudem, da sploh snemajo take filme.... to bi morali prepovedat... to nima veze s svobodo umetniškega izražanja, tukaj gre za promocijo sadizma. Komur so pa všeč taki filmi, naj se pa zamisli nad sabo...
tupamaross
# 28.08.2010 ob 16:35
Kaj bi šele bilo, če bi posneli film o bulmastifih.
nixo
# 28.08.2010 ob 16:32
Po pravici povedano mi sploh ni do tega, da bi razumel simboliko, ki jo nekdo pripoveduje s posilstvom novorojenega otroka. Dvomim, da se ista simbolika ne bi dala povedat na drugan način. Ampak očitno je danes res lažje prit do reakcije na tvoje delo, če si v svojih delih že bolano provokativen. V tem smislu je tak "umetnik" popolnoma na istem nivoju kot so osebki v resničnostnih šovih.
TineB
# 28.08.2010 ob 16:26
Vsaj zgleda kot film. Ne pa umotvori naših filmskih ustvarjalcev, ki niso res prav ničemur podobni. Včasih je slovenski film veljal za olalala na področju Juge, danes je pa največja beda na področju Balkana. Tudi na področju filma smo postali totalni provincialci. Ni čudno, da najboljši naši ustvarjalci ustvarjajo zunaj naših meja.
Jožef Beujs +
# 28.08.2010 ob 16:23
Film je odličen!
Ponosen bi bil na takšen film, če bi bil slovenske produkcije.
Čista umetnost filma.
jahbulon
# 28.08.2010 ob 15:47
citat iz članka: "Koliko je torej človek pripravljen storiti v določeni situaciji in za denar? Med najbolj šokantnimi prizori je med drugim posilstvo novorojenega otroka.

Film je nedvomno šokanten, ampak tu gre za večplastno simboliko; OK, na prvo žogo, kaj vse s(m)o dejansko ljudje na Balkanu in širše pripravljeni danes storiti za denar, a če smo natančni, do ekscesov pride zaradi superultra močne viagre, ki jo dajo protagonistu, slednji nima več nadzora nad svojimi dejanji, ve da so gnusna, vendar je prisiljen početi to kar pač počne, tu ne gre več za denar.

Na drugi strani pa je simbolika filma lahko tudi v smislu kaj vse nam danes servirajo kot normalno in sprejemljivo, celo zaželeno, kam se pomikajo meje in kako to novo realnost sprejemamo in v njej aktivno participiramo čeprav vemo oz. vsaj intuitivno čutimo, da nam je ta realnost vsiljena, in da smo žrtve konstatne manipulacije.
izaija
# 28.08.2010 ob 15:24
sick..bogi tamal k je spilu u temu filmu..
Kazalo