Leta 1930 rojena Marni Nixon je bila klasično šolana pevka, vendar je njeno ime večinoma ostalo neznano - za nekatere vloge, ki jih je odpela, niso niti navedli njenega imena. Foto: YouTube
Leta 1930 rojena Marni Nixon je bila klasično šolana pevka, vendar je njeno ime večinoma ostalo neznano - za nekatere vloge, ki jih je odpela, niso niti navedli njenega imena. Foto: YouTube

Zanimivo [se je] podati v glavo igralke, za katero poješ. Je kakor, da bi jim odrezal vrhove glav in videl, kaj je spodaj. Moraš vedeti, kako se počutijo, da lahko zapoješ, kot bi zapeli oni - če bi znali peti.

Marni Nixon
Kralj in jaz
V Kralj in jaz je Marni Nixon odpela lik Anne, za kar je dobila vsega 420 dolarjev honorarja. Foto: IMDb
Zgodba z zahodne strani
"Ni vedela, koliko njenega dela bo opravil nekdo drug," se je pevka spominjala pozneje muzikala Zgodba z zahodne strani. "Ni vedela, da bo ves njen vokal odstranjen in da bom vse odpela jaz. Ne verjamem, da bi ego Natalie Wood lahko to prenesel." Foto: IMDb

V zgodovino sta se zapisali še pesem Diamond Are A Girl's Best Friends, kjer je Nixonova za Marilyn Monroe odpela visoke tone in njen vokal za lik Natalie Wood iz Zgodbe z zahodne strani. Čeprav je pela v več kot 50 filmih, se je osebno na filmu pojavila zgolj enkrat, in sicer v vlogi sestre Sophie, ene izmed nun, ki v filmu Moje pesmi, moje sanje odpojejo How Do You Solve A Problem Maria?.

Pogodba o molčečnosti sicer nevidnega glasu
Leta 1930 kot Margaret Nixon McEathron rojena Marni Nixon je bila klasično šolana pevka, vendar je njeno ime torej večinoma ostalo neznano - za nekatere vloge, ki jih je odpela, je niso niti poimensko navedli. S Twentieth Century Fox je celo podpisala pogodbo, ki je določala, da je ne bo nikoli razkrila, da je odpela vokale za Deborah Kerr v muzikalu Kralj in jaz. Informacija je prišla šele pozneje v javnost, ko jo je v enem izmed intervjujev razkrila kar Kerrova sama.

Za Washington Post je Nixonova povedala, da je Kerrova v muzikalu Kralj in jaz želela dajati zares pristen vtis, da sama poje, in je ob tem uporabljati iste mišice in posledično obrazno mimiko, kot jih pevci med petjem, kar je zahtevalo njuno tesno sodelovanje.

"Kakor, da bi jim odrezal vrhove glav"
Nixonova je tako nekoč svoje delo primerjala z delom kaskaderja, med drugim tudi zato, ker je tako intenzivno sodelovala z igralci, da se je lahko zares vživela v njihove like.

Audrey Hepburn jo je celo vsako jutro pobrala s svojim avtom in sta se skupaj odpeljali na snemanje My Fair Lady in vse čas tesno sodelovali, da sta lahko precizno uskladili svoja prispevka k celoti lika Elize Doolittle. O tem sodelovanju je leta 1964 za New York Journal-American dejala, da se je "zanimivo podati v glavo igralke, za katero poješ. Je kakor, da bi jim odrezal vrhove glav in videl, kaj je spodaj. Moraš vedeti, kako se počutijo, da lahko zapoješ, kot bi zapeli oni - če bi znali peti."

"Ne verjamem, da bi ego Natalie Wood lahko to prenesel."
Niso pa vsa sodelovanja vselej potekala gladko. Za lik Marie iz Zgodbe z zahodne strani, ki ga je utelesila Natalie Wood, je bilo sprva mišljeno, da bo Nixonova odpela le visoke tone, vendar je imel režiser Robert Wise drugačen načrt. "Ni vedela, koliko njenega dela bo opravil nekdo drug," se je pevka spominjala pozneje. "Ni vedela, da bo ves njen vokal odstranjen in da bom vse odpela jaz. Ne verjamem, da bi ego Natalie Wood lahko to prenesel."

In pravzaprav je bila na koncu Natalie Wood tista, katere ime je bilo navedeno na plošči z glasbo iz muzikala, ki so jo v ZDA prodali v več kot treh milijonih izvodov. Posledično Nixonova ni bila deležna tantiem, dokler se ni skladatelj Leonard Bernstein odpovedal četrtini odstotka svojega lastnega avtorskega honorarja in ga prenesel na pevko.

Tudi na Broadwayu in na turneji z Liberacejem
Nixonova se je na filmu prvikrat kot nevidni glas pojavila leta 1947, istega leta je izvedla tudi svoj prvi samostojni nastop na odru Hollywood Bowla, in sicer v Carmini Burani pod taktirko Leopolda Stokowskega. V poznejših letih je kot solistka sodelovala z newyorško filharmonijo, nastopala na Broadwayu in v opernih hišah ter vodila z emmyjem nagrajeno otroško oddajo Boomerang. Mnoga leta pa je bila na turneji z razvpitim Liberacejem.

Poročena je bila trikrat: najprej z Ernestom Goldom, ki je med drugim zložil glasbo za filma Eksodus in Plaža, njun sin Andrew Gold pa je znan kot avtor naslovne skladbe za televizijsko serijo Zlata dekleta. Pozneje je bila poročena z Lajosom Frederickom Fensterjem in nato še z Albertom Blockom, ki je umrl lani.

Marni Nixon je v strmosti 86 let umrla v nedeljo za rakom na dojki, za sabo je pustila dve hčerki iz prvega zakona, šest vnukov in tri pravnuke.

Zanimivo [se je] podati v glavo igralke, za katero poješ. Je kakor, da bi jim odrezal vrhove glav in videl, kaj je spodaj. Moraš vedeti, kako se počutijo, da lahko zapoješ, kot bi zapeli oni - če bi znali peti.

Marni Nixon