Filmska mama Joy in sin Jack iz filma Soba, ki deloma temelji na zgodbi Elisabeth Fritzl. Poleg je Joan Allen, ki v filmu igra Joyino mamo. Foto: Reuters
Filmska mama Joy in sin Jack iz filma Soba, ki deloma temelji na zgodbi Elisabeth Fritzl. Poleg je Joan Allen, ki v filmu igra Joyino mamo. Foto: Reuters
false
Kanadski igralec Jacob Tremblay blesti v vlogi Jacka. Foto: Reuters

Abrahamson je na filmsko platno prenesel knjižno uspešnico Emme Donoghue, ki pripoveduje zgodbo o Joy Newsome in njenem petletnem sinu Jacku. Ta se je rodil v vrtni uti, kamor je moški z imenom Nick po ugrabitvi zaprl Joy in jo potem tudi posilil. Mati Jacku tam ustvari poseben svet, ki presega okvire zapora, hkrati pa vseskozi snuje načrt za pobeg. V glavnih vlogah igrata Brie Larson (mama) in Jacob Tremblay (Jack), film pa je svetovno premiero doživel v Telluridu, dober teden pred festivalom v Torontu, poroča Guardian.

Gre za peti film irskega režiserja, čigar film Frank z Michaelom Fassbenderjem in Frankom Sidebottomom je odprl lanski festival Sundance, prvič pa je dogajanje postavljeno zunaj njegove rodne Irske. Številni kritiki Sobo opisujejo kot srhljivo mešanico trilerja in intimne družinske drame, odločitev režiserja, da se prvih 45 minut film dogaja le znotraj ute, pa kot zelo drzno in dobro popotnico na njegovem pohodu po kinematografih.

Pisateljica Emma Donoghue je navdih za zgodbo dobila v razvpiti zgodbi Josefa Fritzla, ki je svojo hčer Elisabeth več kot 20 let zadrževal v kleti družinske hiše. Ustvarjalci filma so se sicer potem oddaljili od resničnih dogodkov in skušali v ospredje bolj postaviti odnos med mamo in sinom.

Kritiki z izjemo Sobe niso bili preveč navdušeni nad letošnjo bero festivala, ki praznuje 40- letnico. Festival sicer velja za dobrega napovedovalca oskarjev. V zadnjih letih so na njem med drugim zmagali Revni milijonar, Kraljevi govor in 12 let suženj, ki so potem osvajali tudi oskarje. Lani je glavno nagrado občinstva prejel film Igra imitacije.

Med nagrajenci je tudi film Desierto, triler, v katerem igra Gael Garcia Bernal in ki pripoveduje skupino priseljencev v ZDA, ki jih preganja poblazneli vaščan. Prejel je nagrado mednarodne zveze filmskih kritikov. Bernal je ob prejemu nagrade dejal, da jo posvečajo tistim, ki "se selijo ne zato, ker bi to želeli, temveč zato, ker morajo." Nagrado mednarodnih filmskih kritikov je prejel tudi film slovaškega režiserja Marka Škopa Eva Nova.

Nagrado za najboljši kratki film je pobral Maman(s) režiserke Maimouna Doucoure, ki pripoveduje zgodbo disfunkcionalne družine skozi otroške oči.

Nagrado občinstva med dokumentarnimi filmi je prejel film "Winter on Fire: Ukrajine's Fight For Freedom," ki opisuje 93 dni dogajanja v Ukrajini ob padcu predsednika Viktorja Janukoviča, nagrado v kategoriji polnočna norost, v kateri po navadi predvajajo grozljivke, pa je prejel film Hardcore ruskega režiserja Ilye Naishullerja.

Nagrada za film o Stevu Fonyi
Novost letošnjega festivala je bila kategorija, v kateri so nagradili mednarodne avtorje. 25.000 dolarjev vredno nagrado je prejel Kanadčan Alan Zweig za dokumentarni film Hurt, v kateri predstavlja zgodbo enonogega Steva Fonya, ki je preživel raka in leta 1985 v teku čez državo zbral 13 milijonov dolarjev, potem pa je njegova pot šla strmo navzdol.

Nagrado filmskih delavcev "dropbox discovery" je prejel belgijski film Black režiserjev Adila El Arbija in Bilall Fallah, ki pripoveduje zgodbo temnopoltih Romea in Julie z bruseljskih ulic.

Med 35 prodanimi filmi je bil sicer med igranimi filmi najdražje, za 5 milijonov dolarjev, studiu Paramount prodan film Anomalisa, ki je nedavno v Benetkah prejel veliko nagrado žirije.

Na festivalu sta odmevala tudi film Idrisa Elbe o afriški državljanski vojni Beasts of no Nation in romantična komedija Rebecce Miller Maggie's Plan. Največ za prodajo filmskim studiem oziroma distributerjem je zaslužil film Charlieja Kaufmana Anomalisa, za katerega je Paramount plačal pet milijonov dolarjev, kar je le polovica od lanske vsote za film Chrisa Rocka Top Five.

Napovednik za Sobo: