Film
(9)

Poudarki

  • Najboljši film: Hvala za Sunderland
  • Najboljši režiser: Metod pevec (Vaje v objemu)
  • Najboljša igralca: Gregor Baković in Uroš Fürst
  • Najboljša igralka: Jana Zupančič
  • Najboljši stranski igralec: Branko Đurić – Đuro
  • Najboljša stranska igralka: Marjuta Slamič
  • Najboljši scenarij: Matevž Luzar (Srečen za umret)
  • Najboljši dokumentarni film: Dolge počitnice
  • Nagrada občinstva: Srečen za umret
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 41 glasov Ocenite to novico!
Hvala za Sunderland
Johanu (igra ga Gregor Baković) gre vse narobe, ostane brez službe, žena ga pusti, nanj se zgrnejo finančne težave, celo poskus samomora se obrne drugače. Povsem drugačna je zgodba pevke na začetku uspešne poti, ki v intervjuju potoži, kako hudo je preobremenjena. Foto: Žiga Gašperin
Vaje v objemu
Metod Pevec se v filmu Vaje v objemu vrača k dvema temama, ki sta stalnici njegovih filmov - plesu, ki se je iz posameznega prizora razširil v osrednje izhodišče zapleta, in medčloveškim odnosom. 'Vse se zgodi, ko se spustimo v odnose, razmišlja režiser. Sreča in nesreča. Ljubezen in sovraštvo. Zato so v odnosih skrite najlepše zgodbe.' Foto: Emotionfilm
Srečen za umret
Matevž Luzar je nagrajen za scenarij za film Srečen, v katerem pripoveduje o upokojenem učitelju glasbe, ki se umakne za mirno preživljanje jeseni življenja, a se zgodi ravni obratno in ga prvič zares začne živeti. Foto: FSF
Dolge počitnice
Damjan Kozole je z dokumentarcem Dolge počitnice kritike osvojil že po premieri, zdaj je prepričal že žirijo Festivala slovenskega filma. Foto: FSF
VIDEO
Nagrajenci Festivala slov...

Dodaj v

V velikem finalu v Portorožu slavje filmov RTV Slovenija

Najboljši scenarist Matevž Luzar, najboljši dokumentarec Kozoletov
30. september 2012 ob 20:30,
zadnji poseg: 1. oktober 2012 ob 10:41
Portorož - MMC RTV SLO

Glavno vesno 15. festivala slovenskega filma so podelili filmu Hvala za Sunderland, v katerem režiser Slobodan Maksimović slika dva fenomena sodobne (slovenske) družbe – poštenega delavca na robu eksistence in razvajeno zvezdnico, ki ji je tudi sprehod psa odveč.

Film, ki je nastal pod okriljem Igranega programa TV Slovenija, je žirija izbrala za najboljši igrani celovečerec festivala, nagrado je ekipi prinesel tudi Gregor Baković, ki je prepričal v glavni vlogi poštenega Johana. Za stransko moško vlogo je nagrajen Branko Đurić - Đuro (žirija v njem prepoznava inovativnost), film pa je nagrajen še za najboljšo montažo - priznanje prejmeta Jurij Moškon in Milan Milošević. Kot pravi član žirije Mitja Okorn, je Hvala za Sunderland tisti film, iz katerega jim je največ ostalo v spominu, najbolj jih je zabaval in se jih dotaknil.

Igralski dvojec, ki se dopolnjuje
Vesno za najboljšo režijo je prejel Metod Pevec za dramo o odnosih Vaje v objemu (tudi tu je RTV Slovenija večinski koproducent, sodelovala pa je s produkcijsko hišo Vertigo).

Uroš Fürst
si z Bakovičem deli nagrado za najboljšo moško vlogo, in kot pravi članica žirije Zvezdana Mlakar, je Fürst izjemno moderen v tem, kako vlogo ponotranji, medtem ko je Baković izjemno subtilen in se mora lotevati močnejših tem. V Vajah v objemu, zgodbi o dveh parih, ki na plesnem tečaju tanga ugotovita, da se mnogo bolj ujamejo v nasprotnih kombinacijah, je kot najboljša igralka prepričala Jana Zupančič. Kot pravi žirant Demeter Bitenc, Fürst in Zupančičeva svojih vlog ne bi mogla ustvariti drug brez drugega.

Dogajanje v Portorožu za MMC spremlja Klavdija Kopina. Spremljate jo lahko na twitterju.

Najboljša stranska igralka je Marjuta Slamič za vlogo Phirav Pao v filmu Šanghaj, ki po besedah Bitenca nosi vso tragiko dogajanj, optimizem in bit.

Najboljši scenarij Matevžu Luzarju
Za najboljši scenarij je nagrajen Matevž Luzar za film Srečen za umret. Trenko-sladka pripoved o staranju, ki stereotipna prepričanja obrne na glavo in uči, da za življenje nikoli ni prepozno, je nagrajena tudi za najboljšo fotografijo, kostumografijo, scenografijo in ton, na mesto najboljšega pa so ga postavile tudi ocene gledalcev.

Najboljši med dokumentarnimi filmi, ki so letos dobili svojo sekcijo, so Dolge počitnice Damjana Kozoleta. Režiser, ki se je za konec tedna razveselil že štirih nagrad na filmskem festivalu v Gironi (za igrani film Slovenka), je v Portorožu prepričal z kritiško hvaljenim dokumentarcem o izbrisanih. V filmu preplete življenjske zgodbo treh ljudi, ki jih je politična odločitev odstranitve iz registra državljanov zaznamovala za vse življenje. Mitja Okorn je med dokumentarnimi pohvalil še film Jaz sem Janez Janša.

Najboljši animirani film je Pikapolonica hoče odrasti Miha Knifica, za glasbo je nagrajen Primoz Obržan za kratki film Jana Cvitkoviča Sto psov. Šanghaj režiserja Marka Naberšnika, ki je festival odprl, je nagrajen še za najboljšo masko, za katero je skrbela Mirjam Kavčič. Žirija je pohvalne besede namenila prejemniku vesne za najboljši kratki film Nad mestom se dani režiserja Blaža Završnika, ki ga je iz kategorije študentskih filmov celo "povzdignila" v kategorijo kratkih filmov. Najboljši študentski film je film Kekec, tri dni pred poroko režiserja Jake Šuligoja.

Bartlovi podelili Badjurovo nagrado
Še pred začetkom festivala so tradicionalno razglasili dobitnico Badjurove nagrade, ki jo je letos prejela kostumografka in pedagoginja Alenka Bartl. Edino veliko stanovsko nagrado v Sloveniji za delovanje na področju filma prejme za svoje izjemno avtorsko delo na področju filmske kostumografije, ki ga je ustvarila v nadvse plodnih 54 letih dela pri slovenskem filmu. Poleg omenjenih žirantov so o filmih presojali še filmska režiserka in scenaristka Hanka Kastelicova in direktor fotografije Valentin Perko. Festival je letos predstavil 66 naslovov, od tega jih je bilo 43 uvrščenih v tekmovalni program.

M. K.
Prijavi napako
Komentarji
Fleaa
# 01.10.2012 ob 07:49
Mitja Okorn je fajn dons zjutraj po radiju povedal, da je bilo delo težko ker je moral med samimi povprečnimi izdelki izbrat najboljšega in je 4in dal oceno 6,5/10.
škoda dnarja za taka skropucala, ki so bolj ko ne sama sebi namen.
KPRAA
# 30.09.2012 ob 21:53
No važno da SDS vzema RTV-ju denar. Bo prihodnja leta P(olit)TV skrbela za slovenski film.
gg.2057
# 01.10.2012 ob 19:00
Mi je pa žal, da si filmski kritiki in žirija, ki si oblizuje prste ob filmu Dolge počitnice, ni upala preseči močno politično konotacijo, ki jo ta film prinaša, ker hej, dvomim, da je film po kvaliteti izstopal... Je bil pa seveda dovolj dober, da so si dotični lahko oprali roke ...
Pero Fresh
# 01.10.2012 ob 10:32
@arijaigor: verjetno se boš strinjal, da obstajajo še druge estetike, zato ti kar pohvali "Škafarjevo pot v čisto umetnost", dovoli pa, da drugi morda menijo drugače.

Žirije vedno odločajo subjektivno, zato so odločitve le redko sprejete s splošnim odobravanjem, ko jo boš sestavljal ti v njej zagotovo ne bo nezrelih in infantilnih...
gg.2057
# 01.10.2012 ob 07:30
Predvidljivo bi bilo, da bi zmagal Šangaj - in hvala q, da ni dobil nobene nagrade in da v ospredje pridejo medijsko manj izpostavljeni filmi ...
Franc Pijanc
# 01.10.2012 ob 07:02
No, po drugi strani pa fajn da se vidi pol leve joške Tanje Ribič
Franc Pijanc
# 01.10.2012 ob 06:59
Očitno še en safr film. Slovenski film, beda......
dharma
# 01.10.2012 ob 09:32
Franc Pijanc, v Kajmaku si lahko nazorno ogledaš komplet. Če pa stisneš še pavzo, lahko brez probčema onaniraš do onemoglosti, ker po citatu bosanskega Jureta je žena, citiram: "nešto oko pičke"! A ja še to, od zdaj naprej bo moj moto "Petko v vsak slovenski film!" ker očitno drugače ne gre.
Igor, z vsem arijskem spoštovanjem, zadnjega Škafarjevega filma nisem videl, lahko pa rečem, da je Oča izvenserijski...
arijaigor
# 30.09.2012 ob 20:45
http://www.rtvslo.si/blog/arijaigor/skaf
arjeva-pot-v-cisto-umetnost/76451

Nagrade so predvidljive kot pasulj, Narodno zavedna žirija, je v teh težkih časih nagradila komedije, da ne bomo žalostni in depresivni. Presežka Škafrajevega filma niso opazili, ker ne razumejo, da je film tudi poglobljena zabava, ne klišejsko guncanje afen. Zmagovalni film ima toliko predvidljivih scen, kot da bi jih stresal iz hruške, Nujno je potrebno sestaviti žirijo iz ljubiteljev različnih žanrov, tako enostranske žirije, sploh ni še nikoli bilo, zato nagrad,e niso merodajne. Če delaš na filmu, še ne pomeni, da kaj razumeš o življenju, lahko si nezrel in infantilen...
Igor Bizjan
Kazalo