V letu 2014 so ženske režirale le sedem odstotkov najdonosnejših 250 filmov v Hollywoodu. Foto: Reuters
V letu 2014 so ženske režirale le sedem odstotkov najdonosnejših 250 filmov v Hollywoodu. Foto: Reuters

Koliko filmov z moškimi superjunaki propade na kinoblagajnah? Kot režiser nimaš nobenega nadzora nad trženjem in nad proračunom. Pritisk je neverjeten. Če bi ženski res spodletelo, bi kar naenkrat obveljalo, da so vse ženske bedne režiserke.

Lexi Alexander (o tem, zakaj ne bi režirala Čudežne ženske)
Wonder Woman
Wonder Woman je seveda ključna superjunakinja stripovskega vesolja DC Comics, amazonska princesa, ki svet varuje kot Čudežna ženska. Prav se zdi, da bo film o njej režirala ženska.

Pa ne zato, ker bi na področju produkcije vladala suša: v tem obdobju bodo pri Foxu posneli 22 filmov, pri Paramountu pa 25.

Selma le ni bila znanilka sprememb
Analiza, ki so jo opravili pri spletni strani The Wrap, je pokazala še, da Fox v resnici ni posnel nobenega filma z žensko režiserko že od leta 2010, ko je Elizabeth Allen Rosenbaum režirala družinsko komedijo Ramona and Beezus. Paramount ima za odtenek boljšo statistiko: zeleno luč so leta 2014 prižgali za zgodovinsko dramo Selma; režirala jo je Ava DuVernay, ki je tudi sicer zelo glasna borka za večjo raznolikost v poklicih za filmsko kamero.

Ta statistika se nekako kar ujema z nedavnim poročilom Centra za študij žensk na televiziji in v filmu Univerze v San Diegu. To je pokazalo, da so v letu 2014 ženske režirale le sedem odstotkov najdonosnejših 250 filmov v Hollywoodu; moški so podpisali 85 odstotkov vseh filmov, ki so bili posneti v ZDA.

Filmska industrija je v zadnjem času pod silnim pritiskom, da se je treba nekako spopasti z diskriminacijo na podlagi spola v njenih vrstah. Vse pogosteje spregovorijo tudi znane osebnosti. Jessica Chastain je denimo napisala po spletu silno deljen esej o tem, kako je uživala na snemanju prihajajočega filma The Zookeeper’s Wife, ki ga je snemala pretežno ženska ekipa. Navezala se je tudi na zahvalni govor svoje soigralke iz Služabnic, Viole Davis, ki je svojega emmyja sprejela z besedami: "Edina stvar, ki temnopolte ženske loči od drugih, je število priložnosti." Sama dodaja: "Enako je stanje, ko govorimo o režiserkah v primerjavi z režiserji - preprosto ne dobijo enakih priložnosti."

Plačni prepad ni edina težava
Keira Knightley
se je problematike dotaknila v nekem lanskem intervjuju. "Kje so zgodbe žensk?" se je na glas vprašala. "Mislim, da je prepad med plačami v industriji zelo pomembno vprašanje, a še bolj me skrbi to, da se naši glasovi ne slišijo."

Wrapova analiza sicer ugotavlja, da nimajo čisto vsi studii odpora do žensk v vodilnih vlogah. Pri Disneyju so pred kratkim najeli Avo DuVernay, da bo režirala adaptacijo priljubljenega mladinskega romana A Wrinkle in Time. Mira Nair je na čelu njihovega projekta Queen of Katwe, ki v kinematografe prihaja še letos, Jennifer Lee pa se vrača kot sorežiserka nadaljevanja Ledenega kraljestva.

Še eno nadaljevanje uspešnega filma, nova Bridget Jones, prav tako nastaja pod žensko taktirko - Otroka Bridget Jones režira Sharon Maguire. Poleg tega studio Universal razvija tudi igrano različico Male morske deklice v režiji Rebecce Thomas in Pravo noto 3, ki jo bo režirala Elizabeth Banks. (Za studio Sony Banksova razvija tudi novo priredbo Charliejevih angelčkov.)

Studio Warner, najplodovitejši v Hollywoodu, v prihodnjih letih v svet pošilja tri filme v ženski režiji. Najodmevnejša bo najbrž Čudežna ženska (v režiji Patty Jenkins), sicer pa prihajata še romantična drama Me Before You (r. Thea Sharrock) in Unforgettable (r. Denise Di Novi).

Koliko filmov z moškimi superjunaki propade na kinoblagajnah? Kot režiser nimaš nobenega nadzora nad trženjem in nad proračunom. Pritisk je neverjeten. Če bi ženski res spodletelo, bi kar naenkrat obveljalo, da so vse ženske bedne režiserke.

Lexi Alexander (o tem, zakaj ne bi režirala Čudežne ženske)