Dobrodušni velikan - zmagovalni film 6. Festivala evropskega in mediteranskega filma. Na fotografiji Gunnar Jonsson kot naslovni lik Fusi. Foto:
Dobrodušni velikan - zmagovalni film 6. Festivala evropskega in mediteranskega filma. Na fotografiji Gunnar Jonsson kot naslovni lik Fusi. Foto:
false
Naše vsakdanje življenje, prikazano tudi na letošnjem sarajevskem festivalu in nedavnem Festivalu slovenskega filma v Portorožu, je tudi predstavnik BiH-a za nagrado oskar za najboljši tujejezični film. Foto: HAVC
false
Nagrado Vilka Filača za direktorja fotografije je prejel Sturla Brandth Grøvlen za film Victoria. Na fotografiji na 65. filmskem festivalu v Berlinu, kjer je prejel srebrnega medveda za izjemni umetniški prispevek pri tem 140-minutnem filmu, posnetem v enem kadru. Foto: EPA
false
Častni gost festivala je bil srbski igralec Slavko Štimac, prejemnik nagrade za ustvarjalni prispevek na področju svetovne kinematografije, ki se ga lahko spominjamo med drugim iz filmov Se spominjaš Dolly Bell? (1981), Kustoričevih Podzemlje (1995), Življenje je čudež (2004), Buick Riviera (2009). Foto: FEMF

Nagrado za najboljšega režiserja je prejel Aleksej German mlajši za film Pod električnimi oblaki, nagrado Vilka Filača za direktorja fotografije pa Sturla Brandth Grøvlen za film Viktoria. Že pred začetkom festivala je bil znan letošnji prejemnik nagrade za ustvarjalni prispevek na področju svetovne kinematografije – igralec Slavko Štimac je bil tudi častni gost festivala.
Toplo zabaven portret ogromnega moškega s še večjim srcem
Islandsko-danska romantična drama Dobrodušni velikan (Fusi oziroma Virgin Mountain), "domiseln, sočuten in toplo zabaven portret ogromnega asocialnega moškega s še večjim srcem", kot je o filmu zapisal Stephen Dalton v časniku The Hollywood Reporter, je navdušil že na festivalu v Tribeci, kjer so mu podelili nagrade za najboljši film, najboljšega igralca in najboljši scenarij. Gunnar Jonsson odigra 43-letnega Fusija, ki še vedno živi pri mami, njegovo življenje pa je prejkone monotono, razpeto med delom na letališču in konjičkom rekonstruiranja bitk iz druge svetovne vojne. Prelomni trenutek doživi z darilnim kuponom za plesni tečaj, kjer spozna drugo osamljeno dušo.
Zgodbe v tranzicijski družbi
Med prvenci je žirijo najbolj prepričala bosansko-slovensko-hrvaška koprodukcija Naše vsakdanje življenje (Naša svakodnevna prića) v režiji in po scenariju Ines Tanović, ki skozi zgodbe treh posameznikov pripoveduje o težavah tranzicijske družbe, ki ljudem poskuša vsiliti nove standarde, a jim obenem ne more omogočiti osnovnih življenjskih pogojev.
Stoletje po ruski revoluciji
Aleksej German
je v rusko-ukrajinski-poljski znanstvenofantastični drami Pod električnimi oblaki (Pod elektricheskimi oblakami oziroma Under Electric Clouds) povzel duhovno stanje Rusije leta 2017 v sedmih poglavjih. Z močno simboliko, dolgimi prizori, slovansko mračnostjo in ironičnim humorjem povezuje zgodbe skozi osrednji lik Saše, ki se mora po vrnitvi iz tujine ukvarjati z očetovo zapuščino - gradbiščem. Vizualno navdušujoča zgodba med kosi jekla in betona v neskončni pokrajini, brezciljnim tavanjem po tem nadrealističnem svetu, med preteklostjo in sedanjostjo, umetnostjo in politiko, melanholijo in mislijo na prihodnost.
Napeta berlinska noč v enem kadru
Nemški kriminalni triler Victoria, posnet v enem samem kadru, spremlja mlado Španko Victorio in štiri fante na njihovem pohodu skozi berlinsko noč. Kamera lahkotno poveže spreminjanje časa s številnimi lokacijami in tako gledalca postavi v središče dogajanja. Film v režiji Sebastiana Schipperja je prejel že več domačih filmskih nagrad, pa tudi tri nagrade na Berlinalu.
O nagrajencih je odločala žirija, ki so jo sestavljali filmska kritičarka Neva Mužič, direktor fotografije Radovan Čok in režiser Ubald Trnkoczy. Na 6. Festivalu evropskega in mediteranskega filma, ki je v Piranu potekal med 6. in 10. oktobrom, so prikazali skupno 31 filmov. Festival želi gledalcem približati kakovosten evropski film, zato v program vključujejo tudi sveže filmske poslastice in filme, nagrajene na nekaterih največjih svetovnih filmskih festivalih, kot so tisti v Berlinu, Cannesu, Benetkah, Torontu, Karlovih Varih in Sarajevu.