Film, posnet po resničnih dogodkih iz prve tretjine 19. stoletja, je režiral oskarjevec Alejandro González Iñárritu (avtor filmov Birdman in Babel), ki je skupaj z Markom L. Smithom napisal tudi scenarij zanj. Foto:
Film, posnet po resničnih dogodkih iz prve tretjine 19. stoletja, je režiral oskarjevec Alejandro González Iñárritu (avtor filmov Birdman in Babel), ki je skupaj z Markom L. Smithom napisal tudi scenarij zanj. Foto:
Številni žvižgači iz filmske ekipe so za Hollywood Reporter razkrili, da je bilo snemanje Povratnika daleč najhujša izkušnja v njihovih karierah.
Ko so računali na sneg, je bilo v Calgaryju, kjer so takrat snemali, tako toplo, da ga še od drugod niso mogli pripeljati ali uporabiti umetnega. Pozneje so se temperature spustile na 25 stopinj pod ničlo (in celo na 40 stopinj pod ničlo, upoštevajoč veter). Ampak ker so se takrat snemali prizori, ki se dogajajo jeseni, igralci niso nosili rokavic. "Vse je bilo zmrznjeno, oprema se je kvarila; že premikati kamero z enega konca na drugega je bilo nočna mora," se spominja režiser. Foto: YouTube
Povratnik je pač film o preživetju, pravi režiser, in zato je bilo pač nujno, da se igralci znajdejo v divjini. Foto: YouTube

Snemanje drame o trapperju (lovcu na živali z dragocenim krznom) Hugu Glassu, ki se je odvijalo daleč od hollywoodskega udobja, je pestila gora nevšečnosti - od planinarjenja po Argentini na lovu za snegom do tega, da so golega igralca vlekli po tleh - a Iñárritu je prepričan, da ima v rokah uspešnico.

Z oskarjem nagrajeni mehiški režiser si dela ni olajšal: The Revenant je snemal po zaporedju, kot se prizori pojavijo v filmu, in pri tem uporabljal zgolj naravno svetlobo. Že v času produkcije so na dan pricurljale vesti, da člani ekipe zaradi težkih delovnih pogojev dajejo odpovedi, producentu Jimu Skotchdopolu pa naj režiser menda sploh ne bi pustil na snemalno lokacijo.

Proračun filma je že splezal na 95 milijonov dolarjev, ocenjujejo pa, da bo v končnem seštevku presegel celo 135 milijonov, kar je za nepopulističen vestern s temačno motiviko seveda ogromna številka.

Razglašene violine ne sodijo v orkester
"Ničesar ne skrivam,"
se v nedavnem intervjuju za The Hollywood Reporter brani režiser. "Seveda so bile težave, a nobena taka, da bi bil zaradi nje v zadregi. Če kot režiser identificiram violino, ki igra razglašeno, jo moram pač umakniti iz orkestra."

Pritožbe se pojavljajo tudi na račun Iñárritujeve "neodločnosti", o čemer on sam pravi, da gre za "del procesa ... kipariti, kipariti, kipariti moraš, dokler ti ne uspe."

Zakaj Toma Hardyja ne bomo videli v Suicide Squadu?
Pa zaradi težav z vremenom in slabe organizacije ne trpi samo tehnična ekipa. Tom Hardy, ki ima v filmu stransko vlogo, se je bil zaradi prekrivanja urnikov prisiljen odpovedati spektaklu Suicide Squad: odmor med snemanjem Povratnika, ki bi moral trajati le dva tedna, se je raztegnil na šest tednov in tako globoko v januar, da je Hardy izpadel iz filma studia Warner.

Vsi so odnesli celo kožo
In potem je tu še anekdota o igralcu, ki naj bi ga za film golega vlačili po snegu, zgolj s kosom plastike za zaščito. "Večkrat sem ga vprašal, ali je v redu," pravi režiser, ki vztraja pri tem, da je "čista laž" trditev, naj bil bil možak v hudih bolečinah. "Bil sem superobziren do njega, ker je bil prijazen 22-letnik." Spet drugi igralec je bi potopljen v ledeno mrzlo vodo, ko se je njegova potapljaška obleka strgala. "Deset minut po tem, ko je opravil svoje delo, so poskrbeli zanj," trdi Iñárritu, ki je poudaril, da na snemanju ni bilo nobene resne poškodbe. "Vsaj enkrat na dan smo imeli sestanke, da smo potrdili, da smo vsi na varnem in v redu."

Pred zelenim platnom bi bilo seveda udobneje ...
51-letni filmar je bil trdno odločen, da si ne misli kratiti verodostojnosti z uporabo računalniške animacije in posebnih učinkov, še posebej zato, ker je tema njegovega filma preživetje v izjemnih razmerah. "Če bi vse skupaj snemali pred zelenim platnom, vsi s kavo v rokah in dobro razpoloženi, bi bili zdajle seveda vsi srečni, film bi bil pa verjetno sranje. Ko boste videli film, ko boste videli njegovo velikopoteznost, boste rekli: Vau."

Boj za preživetje
Scenarij je nastal na podlagi istoimenskega romana Michaela Punka, ki je izšel leta 2002; s podnaslovom Roman o maščevanju. Legendarnega raziskovalca Hugha Glassa (Leonardo DiCaprio) na odpravi po ameriški nedotaknjeni divjini brutalno napade medved, nato pa ga njegovi pajdaši lovci prepustijo gotovi smrti.

Glass se mora spopasti z nepredstavljivo žalostjo, pa tudi z občutkom, da ga je prevaral njegov prijatelj John Fitzgerald (Tom Hardy). Volja do življenja in ljubezen do družine mu nekako pomagata, ko se v boju za maščevanje prebija skozi neusmiljeno zimsko pokrajino. Film Povratnik bo v ZDA premierno predvajan za božič, v slovenske kinematografe prihaja na začetku prihodnjega leta.