Umetniški vodja Matej Šarc je za festival izbral tri portretne koncerte nemških baročnih skladateljev. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Umetniški vodja Matej Šarc je za festival izbral tri portretne koncerte nemških baročnih skladateljev. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Georg Philipp Telemann
Georg Philipp Telemann (1681–1767) je eden izmed tistih skladateljev, ki ga je njegov čas slavil, nato pa je utonil v pozabo. Kritiki 18. stoletja so ga označevali kot enega največjih živečih skladateljev svojega časa, z njim pa nista mogla tekmovati niti njegova sodobnika Bach in Händel. Telemanna, ki je ustvarjal dela vseh takrat znanih glasbenih zvrsti, so pogosto prikazovali kot vzor kompozicijskih postopkov, njegova glasba pa je bila občudovana po vsej Evropi. Foto: Wikipedia

Kot je dejal umetniški vodja Matej Šarc, se bo festival osredotočil na nemški barok, ker mu je ta kot oboistu blizu.

Šarc je za festival izbral tri portretne koncerte treh različnih skladateljev, ki jih bo v petek, 9. januarja, uvedel koncert z naslovom Nezvesta. Koncert "ne bo kratek", opozarja.

Prvi večer bo Händlov
Pod njegovo taktirko bo Orkester Slovenske filharmonije s sopranistko Barbaro Kozelj izvedel pet Händlovih arij, tri iz opere Alcina ter dve iz opere Ariodante. Preostanek programa bo sestavljala skladateljeva orkestralna glasba: dva concerta grossa ter suita Glasba za kraljevi ognjemet. Šarc napoveduje intimen, a obenem dramatičen, humoren in na koncu pompozen koncert.

Drugi koncert, ki bo teden dni pozneje, je naslovljen Poročena, saj bo mogoče slišati dve Bachovi poročni kantati: Umaknite se, otožne sence in O, prelepi dan, zaželeni trenutek. Kot solistka bo z Ansamblom Slovenske filharmonije nastopila priznana ameriška sopranistka Sally Sanford. Na koncertu, posvečenem Bachu, bo poleg omenjenih kantat mogoče prisluhniti še Suiti št. 2 v h-molu in Brandenburškemu koncertu št. 5 v D-duru.

Po Nezvesti in Poročeni še ... Čudaška
Tretji koncert z naslovom Čudaška je dobil naslov po Telemannovi suiti Bizarna. Orkester Slovenske filharmonije jo bo skupaj s Koncertom za violino v A-duru, imenovanim Žabe, Suito v F-duru, imenovano Alster, Koncertom za oboo v D-duru in Uverturo, združeno s tragikomično suito v D-duru izvedel 30. januarja. Šarc, ki bo dirigiral, bo obenem tudi solist na oboi.

Kako uglasbiti putiko ali pa narcisoidnost?
Skladbe, uvrščene na sklepni koncert, so po njegovih besedah v kompozicijskem smislu čudaške, saj že naznanjajo glasbeni humor, ki so ga pozneje razvili Mozart in drugi. Tako bo mogoče prisluhniti oponašanju žab, vran, pa tudi ponazarjanju bolezni, kot je putika, in vedenja, kot je narcisoidnost. Po Šarčevem mnenju bo koncert lahkoten in slikovit, v estetskem smislu pa močno drugačen od predhodnih dveh.