Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 9 glasov Ocenite to novico!
Karmina Šilec
Karmina Šilec je v vokalno glasbo vnesla svežino in odprla nove prostore izraza, prepričljivosti, intenzivnosti doživljanja in komunikacije. Foto: BoBo
Carmina Slovenica
Zbor Carmina Slovenica je postal eden najbolj prepoznavnih slovenskih izvoznih artiklov, njegova umetniška vodja Karmina Šilec pa priznana mednarodno uveljavljena dirigentka. Foto: BoBo

Dodaj v

Karmina Šilec za leto dni na Harvard, Carmina Slovenica še naprej v negotovosti

Razvijala bo nov glasbeno-gledališki projekt
21. avgust 2018 ob 13:49
Maribor - MMC RTV SLO, STA

Umetniška vodja zbora Carmina Slovenica Karmina Šilec septembra odhaja na enoletno rezidenco na ameriški univerzi Harvard, kjer bo na tamkajšnjem Inštitutu za napredne študije Radcliffe razvijala nov glasbeno-gledališki projekt.

Tudi v času svoje rezidence v ZDA bo ostala umetniška vodja mariborskega zbora Carmina Slovenica.

Ustvarjanje in izmenjava transformativnih idej
Inštitut za napredne študije Radcliffe, na katerega odhaja za eno leto, je center na Univerzi Harvard. Namenjen je ustvarjanju in izmenjavi transformativnih idej v vseh disciplinah – na področjih znanosti, družbenih ved, humanistike in umetnosti. Vsako leto povabi okoli 50 vodilnih znanstvenikov in umetnikov z vsega sveta v svoj rezidenčni program in tako spodbuja inovativna raziskovalna sodelovanja.

Kot izpostavljajo v Carmini Slovenici, je disciplinarna raznolikost vabljenih sodelavcev inštituta impresivna: od znanstvenikov, ki iščejo rešitve za pomanjkanje vode v Severni Afriki in na Bližnjem vzhodu, do znanega dokumentarnega fotografa, avtorja ikoničnih fotografij sandinistov v Nikaragvi.

Priprava projektov, koncertov in predavanj
Med rezidenco sodelavci inštituta pripravijo predavanja in razstave, sodelujejo v interdisciplinarnih študijskih skupinah in z dodiplomskimi študenti Harvarda v raziskovalnem partnerstvu. Karmina Šilec bo tam po napovedih razvijala nov glasbeno-gledališki projekt in sodelovala z univerzitetno skupnostjo s pripravo projektov, koncertov in predavanj.

Glasba preživetja
Zadnji projekt Carmine Slovenice je bil VOGP Glasba preživetja, ki so ga premierno predstavili marca letos. Pred tem se je ta produkcijska hiša s sedežem v Mariboru znašla v negotovem položaju, saj je izpadla iz programskega razpisa ministrstva za kulturo za financiranje nevladnih ustvarjalcev v obdobju 2018–2021.

Odvisni od mariborske občine
"Ta odločitev posredno predstavlja izredno brutalno ukinjanje enega mednarodno najbolj prepoznavnih slovenskih umetniških programov. Posledica tega sklepa je katastrofalna, saj so do zdaj sredstva ministrstva za kulturo predstavljala ključni vir – 50 odstotkov vseh sredstev,"
je takrat izpostavila Karmina Šilec.

V tem trenutku se Šilčeva do prihodnosti Carmine Slovenice ne želi opredeljevati – vse je namreč odvisno od uspešnosti pri zbiranju finančnih sredstev, pri čemer so po umiku države zdaj odvisni predvsem od razpisov mariborske občine.

N. Š.
Prijavi napako
Komentarji
štajerc64
# 21.08.2018 ob 14:24
država ti da odlikovanje za tvoje vrhunsko delo,
čez čas pa te vrže ven iz financiranja !?!?

kako je to možno ?

sramota.
Pahor, a boš reko kero ?
boš povezoval, al velja to samo za gospodarja ?
totijosipborz
# 21.08.2018 ob 14:41
V prvi vrsti bi moral odstopit Peršak. Minister bi se moral zavzeti za več sredstev, se kdaj oglasiti in udariti po mizi. On tega ne zna in zato je kultura je povsem podhranjena.
štajerc64
# 21.08.2018 ob 16:03
pa še to.
perpetuum jazille, ki so super in jih poslušam, je popolnoma komercialna zadeva in teh dveh stvari ne moreš primerjati.
velenjcan
# 21.08.2018 ob 19:29
Samostojna Slovenija, ki je nastala na osnovi kulturne tradicije, zmanjšuje denar za kulturo in za raziskovanje, čeprav predstavljata tudi v najugodnejši različici obroben strošek. Ministrstvo za kulturo, ki ne zmore posredovanja v korist svoje dejavnosti, si umiva roke nad delitvijo denarja tako, da imenuje nekakšne komisije, ki delajo za zaprtimi vrati, včasih tudi tako, da članov na sejah sploh ni (!), v njihove odločitve se pa minister ne upa posegat. Večina denarja ostaja v lJubljani, o kakem policentrizmu niti govora.

A se vam ne zdi samoumevno, da gre nekdo iz take situacije delat nekam, kjer bo imel vsaj začasno zagotovljene minimalne pogoje za delo?
arhitektka
# 21.08.2018 ob 17:10
No, Perpetuum Jazzile kljub imenu nima veze z jazzom. Niti popularnim jazzom. Oni so čisti pop, komercialni pop.
štajerc64
# 21.08.2018 ob 16:01
Glede na to, da pa potem voditeljica odide v tujino v letu, ko naj bi bilo (financno gledano) najtezje, je verjetno odlocitev o umiku finanicranja se toliko bolj utemeljena.

kak lahko napišeš kaj tako nasprotujočega in pravzaprav zlobnega ?

najprej so jim odvzeli finance.
kasneje, več mesecev, bo odšla.
zakaj zavajanje ?

bono

te nastope, je videlo na tisoče ljudi in niso za elito.
ne nakladat, zaradi nakladanja.
blazsef
# 22.08.2018 ob 11:29
@bralecx, @Bono in še kdo s podobnim glediščem:

Saj so vam že nekateri pred mano napisali, morda ne dovolj strukturirano ali jasno (čeprav mislim, da ja) - v prvi vrsti gre za umetniški projekt in ne projekt z izrazito komercialno naravnanostjo (kar ne pomeni, da nima svoje publike in tistega edino zveličavno opevanega "prihodka").

To, da si tak projekt drzne obstajati v Sloveniji, je zaradi majhnosti dežele, v kateri se nahaja, in količinske omejenosti njenih interesnih skupin, vedno tvegano početje. Tudi eksperimentalna znanost tvega, in mora! Ravno zato mora obstajati javni interes, ki ga z denarjem davkoplačevalcev, jasno (da ne bi zdaj o vsakodnevnem lastninjenju javnega interesa in grobih prisvajanjih tega, kam vse naj bi država dala "moj denar"), uresničuje in razporeja, v tem primeru, Ministrstvo za kulturo. Torej - če skupina strokovnjakov v tej naši majhni državi, kjer spet ni milijon ustvarjalcev, da bi bilo nemogoče slediti njihovemu delu s primerno občutljivostjo in pozornostjo, ni sposobna prepoznati pomembnosti in nenehne živosti zbora, kot je Carmina Slovenica, potem je umetnost pri nas obsojena najmanj na stopicljanje na mestu, če ne na propad.

Lahko pa se zgodi kakšna skupina, ki za širši okus (pa še teh v Sloveniji ni prav dosti, bi človek rekel) počne nekaj bolj širše dostopnega, kot to počne, z vsem spoštovanjem, Perpetuum Jazzile, kot ste ga omenjali. Vse lepo in prav, ampak zakaj nekateri tako zvesto prisegate na tezo, da se mora vsaka izvenserijska dejavnost "sama financirati", ko pa je vendarle več kot dovolj zgledov iz vseh mogočih zgodovinskih obdobij, ki govorijo drugače.
raknac navi
# 23.08.2018 ob 11:08
Se to. To, da se klasika in dobri umetniski projekti v tujini sami financirajo. To ni res. Gledalisca filma opere v evropi ni brez subvencij. Sponzorji??? V tem kapitalisticnem svetu ni kapitalista, ki bi sponzorski kes dal v kulturo in umetnost.
bralecx
# 21.08.2018 ob 17:11
Amfora: hvala za popravke. Pri komentarjih manjkrat pregledam oddani tekst, kar seveda ni opravicilo. Imam pa obcutek, da ste eden od tistih, ki jim je forma pomembnejsa, saj ne odgovarjate na mojo tezo. Zakaj Carmina Slovenica ne more nadomestiti sredstev, ce so tako prepoznaven izvozni artikel?
Delam in zivim v tujini, kjer je precej nenavadno, da so tovrstni projekti prisesani na drzavne jasli vsa ta leta, saj se drzavna sredstva uporablja za vzgojo in pomoc pri prepoznavnosti na zacetku. In ne za ze uveljavljene projekte. Tu klasika precej dobro zivi, a ne od lokalnega trga. Prednost klasike je, da nima meja.
Adanos
# 21.08.2018 ob 17:22
Primer Carmine Slovenice pač lepo kaže na dvoličnost slovenskih kulturnikov. Če samo grdo pogledaš katerega njihovega zaščitenega člana, fašeš tak gnev, da si lahko ob politično kariero ali še kaj hujšega.
Če pa nisi njihov, pa se ne bodo zavzeli za tebe, pa si lahko še tako kvaliteten in te bodo pustili propasti. Kaj pa njih briga za kvalitetno umetnost. Važno samo, da je "naša" (oz. njihova) umetnost.
Bono
# 21.08.2018 ob 16:04
Če bi te nastope videlo na tisoče ljudi, verjetno ne bi bilo vprašanje financiranja? Bi se vsa zadeva lahko vzdrževala sama.

V tem trenutku se Šilčeva do prihodnosti Carmine Slovenice ne želi opredeljevati – vse je namreč odvisno od uspešnosti pri zbiranju finančnih sredstev, pri čemer so po umiku države zdaj odvisni predvsem od razpisov mariborske občine.
bralecx
# 21.08.2018 ob 15:27
Ce naj bi bil to eden od bolj prepoznavnih izvoznih kulturnih projektov, verjetno ne bi bilo tezko najti sponzorja, oz. pridobiti sredstev od tistih, katerim se naj bi to izvazalo. Ali je pac izvoz tak, da se vse pocne s denarjem obcine oziroma Ministrstva? Glede na to, da pa potem voditeljica odide v tujino v letu, ko naj bi bilo (financno gledano) najtezje, je verjetno odlocitev o umiku finanicranja se toliko bolj utemeljena.
Zakaj pa lahko podobni projekti, kot je npr. Perpetuum Jazzile in podobni zivijo, se razvijajo in ne jamrajo, ko se jim jasli malo priskrtnejo? Nic nimam proti, da se financira in razvija slovenska kultura in tudi nisem zato, da je vse prepusceno trgu, ker bomo potem samo butaste komedije gledali. A ko je ta razvoj v celoti odvisen od drzavnega denarja in to za projekt, ki naj bi bil "med najboljsimi izvoznimi artikli", bi pa to moralo tudi kaksen signal poslati vsem skupaj.
Bono
# 21.08.2018 ob 15:56
Z vsem spoštovanjem, ampak razen izbrane peščice sploh kdo to posluša?
Kazalo