Na prvem koncertu bo mogoče slišati izvedbo Vivaldijevega sakralno-vojaškega oratorija z naslovom Judita, zmagovalka nad Holofernovim barbarstvom, RV 644 za pet solistk, zbor in orkester. Orkester in Zbor Slovenske filharmonije jo bo izvedel pod taktirko Mateja Šarca. Dramatične arije so zaupali petim odličnim solistkam: Barbari Kozelj, Diani Haller, Liesbeth Devos, Niki Gorič in Kamili Mazalovi. Foto: Darja Štravs Tisu/Slovenska filharmonija
Na prvem koncertu bo mogoče slišati izvedbo Vivaldijevega sakralno-vojaškega oratorija z naslovom Judita, zmagovalka nad Holofernovim barbarstvom, RV 644 za pet solistk, zbor in orkester. Orkester in Zbor Slovenske filharmonije jo bo izvedel pod taktirko Mateja Šarca. Dramatične arije so zaupali petim odličnim solistkam: Barbari Kozelj, Diani Haller, Liesbeth Devos, Niki Gorič in Kamili Mazalovi. Foto: Darja Štravs Tisu/Slovenska filharmonija
Antoni Vivaldi
V središču festivala bo italijanski skladatelj Antoni Vivaldi, ki je s svojimi najbolj priljubljenimi skladbami neštetokrat preigravani skladatelj. Foto: Wikipedia
Violina
Festival se bo 26. januarja sklenil s koncertnimi skladbami za več solističnih inštrumentov hkrati. Foto: BoBo

Tako baročno glasbo opisuje Matej Šarc, umetniški vodja Filharmoničnega festivala baročne glasbe, ki se bo v tretji izdaji posvetil glasbi italijanskih mojstrov. Prav zaradi naštetega mu je sestavljanje programa v največji užitek. Ko se enkrat odloči za program, razlaga Šarc, poskuša na baročno glasbo gledati skozi perspektivo današnjega časa. Izvajalska praksa stare glasbe je namreč po njegovih besedah izjemno razvita: "Imamo lahko že občutek, da se določene interpretacije ukvarjajo bolj same s seboj, da bi bile novejše, drugačne od prejšnjih in na tak način tudi marketinško bolj zanimive, pri čemer imam v mislih predvsem bojno polje v tujini." Vendar se mu na to ni treba ozirati. Ob tem poudarja, da je namerno odstopanje od trendov lahko izjemno dobrodošlo, če je seveda prepričljivo, k čemur sam teži.

Historični inštrumenti s sodobnim zvenom
Na tak način se je lotil tudi italijanskega skladatelja Antonia Vivaldija, ki je z najbolj priljubljenimi skladbami, ki jih je napisal, ničkolikokrat preigrani skladatelj. Sam je posegel po vokalno-inštrumentalnem delu, ki v Sloveniji še ni bilo izvedeno in je v marsičem posebno. Vivaldijev oratorij Judita, zmagovalka nad Holofernovim barbarstvom, bo na festivalu zazvenel 11. januarja.

Kot je poudaril, bo izvedba precej avtentična, čeprav igrajo na sodobne in ne na historične inštrumente. Vendar pa bo med glasbili mogoče slišati tako baročne trobente kot baročne timpane, pa tudi nekaj specialnih inštrumentov, ki jih je Vivaldi uporabil za oratorij. Mednje denimo sodi chalumeau, prednik klarineta, ki je bil v Vivaldijevem času resnično priljubljen samo v Benetkah.

Vrsto dramatičnih arij za ženske glasove bo odpelo pet solistk - Barbara Kozelj, Diana Haller, Liesbeth Devos, Nika Gorič in Kamila Mazalova.

Trenutek za komorno glasbo
Kot je zdaj že običaj, bo drugi koncert namenjen komorni glasbi za manjše sestave. Na njem bodo člani Orkestra Slovenske filharmonije izvedli sonate dveh tipov, ki sta doma v Italiji - sonata da chiesa, ki jo zaznamuje poduhovljena glasba in več počasnih stavkov, ter sonata da camera, ki je namenjena zabavi in razvedrilu ter ima več hitrih stavkov.

Osem violinistk in violinistov
Festival se bo 26. januarja sklenil s koncertnimi skladbami za več solističnih inštrumentov hkrati. Koncert, ki so ga naslovili Concerto con molti strumenti, je namenjen v baroku zelo priljubljenemu žanru koncertnih skladb za več solističnih inštrumentov hkrati. V Vivaldijevem Koncertu za štiri violine, RV 580 in Bachovem Koncertu za tri violine, BWV 1064 se bo v solistični vlogi predstavilo kar osem violinistk in violinistov, članov Orkestra Slovenske filharmonije. Na tem koncertu bo Tomaž Sevšek na orglah izvedel tudi Bachovo priredbo Vivaldijevega Koncerta v a-molu, RV 522, festival pa bo izzvenel z Bachovo Suito št. 3 v D-duru, BWV 1068.