"Odločitev za Yannicka je bila lahka," je komentiral direktor ustanove Peter Gelb. "On je pravi umetnik, da nas popelje v novo poglavje zgodovine Metropolitanske opere." Foto: EPA
Yannick Nézet-Séguin
V resnici Nézet-Séguin službe ne bo v celoti prevzel do leta 2020, ker je do takrat tudi polno zaseden. Foto: EPA

Na delovno mesto bo 41-letni maestro, "rockovski zvezdnik v klasičnih krogih" s sezono 2017/18 prišel začasno, tri leta kasneje pa bo nastopil z vsemi pooblastili.

Obvezne hvalnice
"Postati glasbeni direktor Metropolitanske opere mi pomeni izpolnitev življenjskih sanj,"
je četrtkovo potrditev za to funkcijo komentiral Nezet-Seguin, ki je obenem začasno podaljšal mesto glasbenega direktorja pri Filadelfijskem orkestru. "Počutim se počaščenega in ponižnega, da bom nasledil legendarnega Jamesa Levina ter sodeloval z izjemnim orkestrom, zborom in osebjem po mojem mnenju največje operne družbe na svetu."

Na telefonski konferenci, katere se je udeležil na daljavo z Japonske, je izrazil svojo pripravljenost na čimprejšnji začetek dela, poudaril, da "ne bo le vodil, ampak tudi služil", ni pa izrisal nobenih konkretnih smernic; novinarskih vprašanj prav tako ni sprejemal.

Konec nekega obdobja
Nézet-Séguina so izbrali mesec dni po tem, ko je slavni "Met" aprila naznanil, da se bo 72-letni Levine s koncem tekoče sezone poslovil in s tem končal obdobje, v katerem je izoblikoval delovanje ustanove, sam pa postal eden najbolj prepoznavnih vodij v opernem svetu.

Kaj pa vmesno obdobje?
Pogled na ta dva datuma nam pove, da bo med Levinovim odhodom in prihodom njegovega naslednika na čelu ustanove zazevala praznina. To pomeni, da ima trenutno vse vajeti v rokah direktor opere, Peter Gelb, ki je v preteklosti že imel nekaj uspehov (in nekaj brc v temo) v tej vlogi.

V Montrealu rojeni Nézet-Séguin je svojo glasbeno pot začel s študijem klavirja, nato se je odločil za dirigiranje. Leta 2000 je postal glasbeni direktor Orkestra Metropolitain v Montrealu, leta 2010 pa glasbeni direktor Filadelfijskega orkestra - enega od petih velikih ameriških orkestrov.

V Metropolitansko opero je prvič prišel leta 2009 kot gostujoči dirigent pri produkciji Bizetove Carmen, in od takrat se vanjo vrača vsako leto.