Glasba
(8)
Vlatka Oršanić
Prvakinja ljubljanske Opere Vlatka Oršanić se z drevišnjim recitalom poslavlja od ljubljanskega ansambla in hkrati zaznamuje 40-letnico svojega umetniškega ustvarjanja. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
SNG Opera in balet Ljubljana
Sopranistka je leta 1978 začela kariero kot zelo mlada solistka ljubljanske Opere, nato pa je ustvarjala v tujini. Na ljubljanski oder se je vrnila leta 2000 z vlogo Abigaile v operi Nabucco, tri leta pozneje je znova postala članica ansambla, od leta 2006 pa je bila prvakinja te hiše. Foto: BoBo

Dodaj v

Recital sopranistke Vlatke Oršanić ob slovesu od ansambla ljubljanske Opere

Obletnica in slovo od ljubljanskega opernega odra
27. oktober 2018 ob 11:40
Ljubljana - MMC RTV SLO

Na velikem odru ljubljanske Opere bo sopranistka Vlatka Oršanić drevi zaznamovala 40-letnico svojega umetniškega ustvarjanja in se hkrati z njim poslovila od ljubljanskega ansambla.

V recitalu se bo prvakinja ljubljanske Opere predstavila skozi širok nabor napevov od Richarda Wagnerja in Roberta Schumanna do pesmi Sergeja Vasiljeviča Rahmaninova in hrvaškega skladatelja Iva Lhotke Kalinskega.

Vlatka Oršanić (1958) se je šolala na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri profesorici Ondini Otti Klasinc, izpopolnjevala pa pri komorni pevki Oliveri Miljaković na Dunaju. Leta 1976 je že kot študentka prejela Prešernovo nagrado, tri leta pozneje pa je zmagala na mednarodnem pevskem tekmovanju Mario del Monaco v Italiji. Leta 1978 je začela kariero kot zelo mlada solistka ljubljanske Opere, nato pa je ustvarjala v tujini. Na ljubljanski oder se je vrnila leta 2000 z vlogo Abigaile v operi Nabucco, tri leta pozneje je znova postala članica ansambla, od leta 2006 pa je bila prvakinja te hiše.

Bogat koncertni repertoar sopranistke
Oršanićeva je debitirala kot Sophie v operi Werther Julesa Masseneta, skozi leta pa je poustvarila več kot 40 glavnih vlog. Ponaša se tudi z bogatim koncertnim repertoarjem, s katerim je nastopala z orkestri, kot so Dunajski in Berlinski simfoniki, orkester Jugozahodnega nemškega radia, orkester Osrednjega nemškega radia, orkestri Rotterdamske, Madridske in Essenske filharmonije, Avstrijske radiotelevizije, Slovenske in Zagrebške filharmonije, Simfonični orkester RTV Slovenija, Simfonični orkester Hrvaške radiotelevizije in orkester Beograjske filharmonije.

Med dirigenti, s katerimi je sodelovala skozi svojo kariero, so Michael Gielen, Semjon Bičkov, Vladimir Jurowski, Kiril Petrenko, Lovro Matačić, Nikša Bareza, Rafel Frühbeck de Burgos, Pinchas Steinberg, Tomáš Hanus, Heinz Holliger, Dieter Rossberg, Howard Arman, Michael Schønwandt in drugi. Med njenimi pevskimi partnerji pa so bili Piotr Beczała, Anja Harteros, Peter Schreier in Elina Garanča.

Kot njene najvidnejše vloge velja izpostaviti Jaroslavno v Knezu Igorju Aleksandra Borodina, Tosco v istoimenski Puccinijevi operi in Kraljico noči v Mozartovi Čarobni piščali.

Nastopanje po vsej Evropi in na Japonskem
Poleg nemških gledališč v Darmstadtu, Freiburgu, Karlsruheju, Essnu, Bonnu, Bremnu in Bielefeldu je nastopala na velikih evropskih opernih in koncertnih odrih po Evropi, gostovala pa je tudi na Japonskem. Sodelovala je na velikih evropskih glasbenih festivalih, kot so Salzburški poletni festival, Dunajski slavnostni tedni, Edinburški festival, Festival d'automne Paris ali Majski glasbeni festival v Firencah. Posnela je tudi nekaj zgoščenk za Sony Classical in Emi.

Dejavna je tudi kot redna profesorica za solopetje na Glasbeni akademiji v Zagrebu, med letoma 2006 in 2010 pa je bila profesorica za solopetje tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

Vlatka Oršanić je leta 2012 prejela stanovsko nagrado Sama Smerkolja in Betettovo nagrado za umetniške dosežke na glasbenem področju, ovenčali pa so jo tudi z več nagradami na Hrvaškem, med katerimi sta nagrada Milke Trnine in nagrada Marijane Radev.

Drevišnji recital Vlatke Oršanić na velikem odru ljubljanske Opere se začne ob 19.30.

P. G.
Prijavi napako
Komentarji
torcida_ce
# 31.10.2018 ob 20:25
Sem jo našel na youtube. Kaj reči? Navdušujoče da ima nekdo v teh letih še toliko energije, volje za življenjem in pa tudi pevskega znanja.
Izraz korektno se mi zdi primeren. Ampak kot sem že rekel. Eno je odpeti eno, dve ariji s klavirjem. Drugo pa je 2 uri stati za orkestrom, peti, igrati itd.
Maksimum, ki ga pevci zdržijo je 70 in nekaj. Tenorji zelo redko. Dermota, Kraus so zdržali do 70.leta, drugače je pa z njimi konec okrog 60 če sploh. Basi in baritoni zdržijo dlje.
Je pa vse odvisno od genov, tehnike, načina življenja, pevskega razvoja, tudi sreče
esspero
# 30.10.2018 ob 20:16
torcida-ce@ Seveda, w.w.w.classicfm.com -90 years old Lina Vasta.
torcida_ce
# 30.10.2018 ob 11:18
Korektno petje 90letne sopranistke? To mi pa prosim link poslji...
Je pa tudi velika razlika peti eno arijo ali pa biti 2 uri na odru.
Priporocan branje Presernove Glose. Vsaj zadnje kitice
esspero
# 29.10.2018 ob 21:06
Ne vem no ,zjutraj sem gledal na facebooku korektno petje 90 letne Italijanske sopranistke.Zakaj bi morala že v pokoj? Pevci pojejo dokler lahko , lahko pa tudi več nočejo , takšen je bil tudi pokojni o.p Rudolf Francl.
torcida_ce
# 29.10.2018 ob 16:08
Zato ker ji je 60. Redke, recimo Mirella Freni, so bile pri tej starosti sposobne peti sopranske vloge. Glas se spreminja. Ko se pogovarjas po telefonu ves po glasu a se pogovarjas z 20 ali pa 60letnikom.
Ocitno ji ni do petja karakternih vlog kot so Mamma Lucia in Madelon.
prizemljen
# 29.10.2018 ob 13:18
esspero

Mogoče si pa načrtuje odhos v pokoj. Kaj bi rekli po štiridesetih letih?
esspero
# 28.10.2018 ob 22:10
Ne razumem zakaj ni več v opernem ansamblu?
torcida_ce
# 27.10.2018 ob 20:19
Gledal sem jo v Nabuccu. Odlična je bila. Ob njej pa Marko Kobal
Kazalo