Kot pravijo lastniki Rough Trade New York, ne želijo
Kot pravijo lastniki Rough Trade New York, ne želijo "mešati štren" na brooklyinskem glasbenem področju, ampak bi se radi le "pridružili zabavi". V njihovi ponudbi, ki ne bo zajemala rabljenih nosilcev glasbe, bo v skladu z londonskim izročilom poudarek predvsem na britanskih izvajalcih. Foto: Reuters
Prodajalno so uredili v nekdanjem skladišču produkcijske hiše HBO. Foto: Reuters
Od prvih zamisli do uresničitve projekta Rough Trade New York so minila štiri leta. Foto: Reuters

Prostor na severu "hipstrske" soseske Williamsburg, ki se razteza na 1.400 kvadratnih metrih površine, je nekdanje skladišče televizijske produkcijske hiše HBO. Zdaj so ga predelali v trgovinski objekt, v katerem so na prodaj knjige, revije, zgoščenke in seveda vinilne plošče, uredili pa so tudi velik koncertni oder.

Rough Trade se je po pisanju Stereoguma pridružila četici zdaj zelo trendovskih prodajaln plošč pod okriljem založb, ki so jih v zadnjih letih odprli v trendovskih območjih Brooklyna Williamsburg in Greenpoint. Tu sta, na primer, Co-Op 87, s katero upravlja založba Mexican Summer, pa Captured Tracks pod okriljem istoimenske založbe. A hkrati za Rough Trade to ne drži, saj sta založba in trgovinsko podjetje z istim imenom, ko gre za poslovno dejavnost, že nekaj časa popolnoma ločena.

Rough Trade je bila najprej trgovina: v poznih 70. jo je odprl Geoff Travis, specializiral se je za vinilke punka in postpunka, ki jim je postopoma začel dodajati zametke indie rocka. Šele nekaj let po zagonu trgovine je Travis začel založniško dejavnost pod imenom Rough Trade Records. Med največje dosežke založbe spadajo na primer prvi štirje albumi kultne zasedbe The Smiths, pa že skoraj kultni prvenec Strokesov The Modern Age.

"Drzna" izbira lokacije
Tudi newyorška trgovina na naslovu North 9th St., le streljaj od obrežja East River, je v skladu z njihovo "politiko" odpiranja prodajaln na ne ravno predvidljivih lokacijah, stran od verig ulične mode, megalomanskih knjigarn in Starbucksov. Za Stereogum je solastnik Stephen Godfroy povedal, da so pravzaprav poiskali nekakšno zatočišče od Avenije Bedford, kjer že vlada trgovinska norija. "Za nekatere bi bila to drzna poteza, za nas pa je popolnoma naravna," komentira odločitev, da trgovina leži na območju, kjer ni ravno veliko peščev.

Rough Trade New York je kar trikrat večja od ne ravno majhne trgovine v Rough Trade East v vzhodnem Londonu, v kateri prav tako redno gostijo že uveljavljene in vzhajajoče izvajalce. Godfroy priznava, da je odpreti tako trgovino v letu 2013, ko je glasbena industrija dosegla novo dno, precej pogumnodejanje, a že z Rough Trade East na Brick Lane jim je kljub slabim napovedim uspelo na novo popularizirati koncept prodajalne plošč, razširjen v srečevališče glasbenih navdušencev.

Seveda tudi v Brooklynu, tako kot v Vzhodnem Londonu, ne bodo manjkali kavarna, trgovina z glasbeno opremo, prostor za posedanje med poslušanjem glasbe, galerija in koncertno prizorišče z barom, ki bo zlahka sprejelo od 250 do 300 ljudi. Pravzaprav lastniki podpirajo zbiranje in "postopanje" po trgovini, ne nujno nakupovanja. Upajo, da bodo v dobi mp3-jev spet obudili zanimanje za fizične nosilce glasbe, ne gre jim toliko za dobiček, trdijo.

Na ponedeljkovem odprtju Rough Trade New York je nastopila indiepopzvezdnica Sky Ferreira.