Zaradi Sigmunda Freuda se je Gustavu Mahlerju (na fotografiji) spremenilo življenje tako na čustvenem kot ustvarjalnem področju. Foto: Festival Ljubljana
Zaradi Sigmunda Freuda se je Gustavu Mahlerju (na fotografiji) spremenilo življenje tako na čustvenem kot ustvarjalnem področju. Foto: Festival Ljubljana

Začetni fanfarni moto trobent je po psihoanalitiku Freudu neki oddaljen spomin iz njegovega otroštva. Čas, ko je Gustav v daljavi slišal trobente iz vojašnice v Jihlavi in je pred domačo hišo opazoval parado vojaškega orkestra.

A Gustav Mahler je od domače hiše bežal. Bežal je pred očetovim pretepanjem matere, ki jo je na koncu pohabil. To travmo je Mahler v štiriurnem sprehodu in pogovoru avgustovskega dne leta 1910 zaupal Freudu.

Zaradi Sigmunda Freuda se je Mahlerju spremenilo življenje tako na čustvenem kot ustvarjalnem področju. Moža se po tem sprehodu nista več videla. Freud je nekoč dejal, da po Mahlerju nikoli več ni srečal človeka s tolikšno dovzetnostjo za psihoanalizo, Mahler pa je priznal, da je po srečanju s Freudom spremenil svoj pogled na svet. K temu dogodku se nenehno vračamo skozi potovanje, ki poteka v obliki pogovora med tema dvema velikanoma.

Film, ki ga bodo v okviru cikla glasbenih dokumentarnih filmov Na utrip srca predvajali drevi ob 20.30 na 2. programu TV Slovenija, bo zaokrožila privlačna koreografska postavitev Renata Zanelle Adagietta iz Mahlerjeve Pete simfonije v vrhunski plesni izvedbi Shoko Nakamure in Wieslawa Dudeka. Večer ureja Danica Dolinar.