Marijan Lipovšek je bil poleg glasbenega ustvarjanja tudi fotograf in velik ljubitelj gora. Foto: NUK
Marijan Lipovšek je bil poleg glasbenega ustvarjanja tudi fotograf in velik ljubitelj gora. Foto: NUK
Marijan Lipovšek
Marijan Lipovšekni bil le skladatelj in pianist, ampak tudi urednik, predavatelj, pedagog, prevajalec, kritik, publicist, esejist, fotograf in alpinist. Foto: Festival Ljubljana

Na Akademiji za glasbo so pripravili simpozij o Marijanu Lipovšku (1910-1995) ob letošnji stoletnici njegovega rojstva. Izseke iz njegovega življenja in dela je osvetlilo 11 strokovnjakov. Simpoziju je zvečer na Ljubljanskem gradu sledil koncert Lipovškovih skladb v izvedbi študentov akademije.

Lipovškov skladateljskih opus obsega orkestralna in vokalno-instrumentalna dela, komorno in solistično glasbo ter zborovske skladbe. Velja za predstavnika slovenske neoklasicistične smeri, v svoja dela je rad vpletal prvine ljudskega izročila. Napisal je glasbo za celovečerna filma Trst režiserja Franceta Štiglica in Dobri stari pianino Franceta Kosmača.

Tukaj si oglejte portretni film, ki je nastal ob stoletnici rojstva Marijana Lipovška.
Bil je dejaven tudi kot pianist, predvsem kot spremljevalec svoje hčere, svetovno znane mezzosopranistke Marjane Lipovšek. Na splošno je bil vsestranska osebnost; bil je še pedagog na Akademiji za glasbo in Filozofski fakulteti, direktor Slovenske filharmonije, urejal je Slovensko glasbeno revijo, pisal kritike, bil je tudi fotograf in velik ljubitelj gora. Za svoje delo je dobil Prešernovo nagrado.

Na simpoziju sodelujejo priznani slovenski muzikologi in drugi strokovnjaki, ki se ukvarjajo z zgodovino glasbe na Slovenskem. S svojimi prispevki odkrivajo podrobnosti o Lipovškovi mladosti, njegovih pogledih na glasbo pred drugo svetovno vojno, Lipovšku kot direktorju Slovenske filharmonije in njegovi poustvarjalnosti, dotaknili pa se bodo tudi posameznih segmentov njegove ustvarjalnosti: samospevov, klavirskih in komornih del ter zborovske in orkestralne glasbe, je mogoče izvedeti v vabilu na srečanje.

Simpozij sodi v niz znanstvenih srečanj, ki jih Akademija za glasbo vsako leto posveti tistim slovenskim skladateljem, ki do zdaj še niso bili obsežneje in celoviteje raziskani. Letošnje je 18. po vrsti in se bo, tako kot običajno, sklenilo s koncertom študentov akademije, temu pa bo sledil še izid monografske publikacije s predstavljenimi študijami.