Gledamo
(4)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 7 glasov Ocenite to novico!
Glavni vlogi sta prevzela Octavia Spencer in Sam Worthington. Foto: Promocijsko gradivo
Film, tako kot knjižna predloga, izkorišča velike metafizične teme za trivialno izpeljavo oziroma poišče na globoka vprašanja plitve odgovore. Foto: Promocijsko gradivo

Filmska recenzija: Koliba

Nekakšna metafizična pobarvanka za odrasle
8. april 2017 ob 16:06
Ljubljana - MMC RTV SLO

Družino Macka Phillipsa zadene tragedija – na skupnem taborjenju med reševanjem sina pri težavah ob veslanju izgine najmlajša hči, ki je medtem ostala na bregu.

Policija po nekaterih indicih domneva, da je bila ugrabljena in umorjena, vendar je nikoli ne najdejo. Dolgotrajen obup, ki preplavi Macka, ga odtuji od družine in znancev, dokler ne prejme nenavadnega pisma, ki ga vabi v kolibo na lokacijo, podobno tisti, na kateri je izginila hčerka. Mack se na pot odpravi s pištolo, na cilju pa doživi presenetljivo razsvetljenje.

Film Koliba je posnet po knjižni uspešnici coelhovskega tipa, ki izkorišča velike metafizične teme za trivialno izpeljavo oziroma poišče na globoka vprašanja plitve odgovore. Struktura filma je klasično tridelna, po idiličnem uvodu sta na vrsti preobrat v vprašanje smisla trpljenja in človeške krutosti in potem protagonistov odhod v divjino, ki predstavlja iskanje, ponazori pa ga domišljijski konec tedna, preživet v družbi multikulturne svete trojice – tu se sooči s samim sabo in začne sprejemati novo resničnost.

Obsežni del filma sestavljajo neznosne poenostavitve, instantne vizualne in vsebinske floskule ter prepoznavna obča mesta, s hojo po vodi vred - to vse dela Kolibo za nekakšno metafizično pobarvanko za odrasle, ki ponuja psihoterapevtsko svetopisemsko samopomoč, potopljeno v kičasto newageevsko podobje.

Da igra hripavega in zagrenjenega protagonista, ki preživi avatarski konec tedna ob srečanju z utelešenimi koncepti, prav Sam Worthington, je sicer simpatičen pomežik, če na siceršnjo kinematografsko ponudbo pogledamo še bolj metafilmsko in od daleč, pa lahko ugotovimo, da dobivamo poleg božičnih filmov, ki so se na sporedu popolnoma udomačili, po novem tudi velikonočne celovečerce ...

Čeprav je film kot končni proizvod pravzaprav nekaj povsem nesnovnega, iz artikuliranja metafizičnih tem zelo redko nastane res kakovostno umetniško delo. Če pustimo Tarkovskega ob strani, kot razred zase, lahko ugotovimo celo, da je stroga in asketska linija filmskih janzenistov, od Dreyerja prek Bressona in Melvilla do Schraderja in Reygadasa, veliko uspešnejša od avtorjev, ki se religije lotevajo s poljudnejšega vidika. Sicer pa za konkreten primer niti ni treba daleč v preteklost: kakšno brezno je lahko med kičasto duhovno plažo, kakršna je Koliba, in resno umetnino, je pred kratkim lepo prikazal Scorsese s svojim pasijonom, Tišino.

Gorazd Trušnovec, iz oddaje Gremo v kino na 3. programu Radia Slovenija (ARS)

NAPOVEDNIK ZA FILM:

ODDAJA GREMO V KINO:

Prijavi napako
Komentarji
SF0100
# 23.05.2017 ob 21:05
Knjiga je top šit.

Sam rabš met možgane in srce.
Kobelco
# 02.05.2017 ob 00:30
glede na datum kritike ''malo pozno'' dodajam tale komentar, ampak film sm šele pred kratkim gledal: george74, ne morem rečt v enem stavku, ampak dveh: film je za pogledat, ampak bo marsikoga zaradi tematike in prikaza le-te verjetno odbil. menim, da komur vera ni blizu/po godu, oz ne mara ravno tudi kakšnih ''neposrednih (in morda poenostavljenih)'' prikazov Boga, bo vse skupaj delovalo čudno za gledat. res škoda, ker film podaja bolj globoke odgovore kot avtor kritike meni. res da so zadeve podane na enostaven način, ampak te ''enostavne'' zadeve niso tako enostavne, ko jih preslikaš na razne situacije v življenju. tako da za 120min filma ni malo stvari pokritih...navsezadnje, da nekaj razumeš, še posebej če je zadeva tako pomembna, je najbolje, če je tudi razlaga poenostavljena. od tam pa lahko greš naprej...in marsikomu niso ravno dobro znane predstavljene razlage v filmu.

rad bi tudi dodal moje mnenje, da je zgoraj podana kritika sicer podana kot dodelan zapis, ampak že v osnovi zgreši poanto in namen filma...zaškripa že v prvi povedi drugega odstavka, na samem začetku dejanske kritike. morda ironično pa konec filma oz zadnje povedi vsaj zame primerno odgovarjajo tudi na jedro kritike oz na zapisano ''plitvost odgovorov in floskule'' v filmu.
Sikk Puppi
# 09.04.2017 ob 10:18
Če ne znaš razbrati iz napisanega, raje ne glej :)
george74
# 09.04.2017 ob 01:29
Ja kaj pol, je za gledat al ne? Tko v enem stavku
Kazalo