Pogled na Doževo palačo, Zecca in kampanile z ladjami v ospredju, okoli 1851. Foto: Reuters
Pogled na Doževo palačo, Zecca in kampanile z ladjami v ospredju, okoli 1851. Foto: Reuters
John Ruskin
Canale Grande in Casa d'Oro med restavracijo, okoli 1845. Foto: Reuters
John Ruskin
Bazilika sv. Marka s skupino mož na Markovem trgu, okoli 1845. Foto: Reuters

Dražbeno kladivce je na koncu udarilo pri 75.000 funtih (približno 101.515 evrov), zbiratelj pa se ni motil, dagerotipije s podobo Benetk so se zares izkazale za delo tega slavnega literarnega kritika viktorijanske dobe. John Ruskin, ki si ga bo zgodovina umetnosti med drugim zapomnila tudi po vplivnih esejih, s katerimi je stopil v bran nerazumljenim krajinam vizionarja Williama Turnerja, je dagerotipije Benetk posnel okoli leta 1850. Ravno v času, ko je napisal Beneške kamne (The Stones of Venice), razpravo o beneški umetnosti in arhitekturi v treh zvezkih.
Reprodukcije dagerotipij bodo s še z nekaterimi drugimi podobami, ki so bile v Ruskinovi lasti, izdal v monografiji Carrying Off the Palaces: John Ruskin's Lost Daguerreotypes.
Prvi komercialno uspešen fotografski postopek
Glavni dokaz, da gre za Ruskinovo delo, so številke na hrbtni strani posnetkov, ki se ujemajo z zapisi v njegovih rokopisih, hranjenih v Ruskinovi knjižnici Univerze v Lancastru. Prav tako so strokovnjaki potrdili, da gre za njegovo pisavo. Dagerotipija, ki je poimenovana po izumitelju francoskem slikarju in fiziku Louisu Daguerreu, je fotografiranje na posebno kovinsko ploščo. Postopek, ki je bil razvit v prvi polovici 19. stoletja, med prvimi, ki je postopek uporabljal, pa je bil tudi slovenski slikar Primož Škof, je pozitivna slika na spoliranem premazu srebra na bakreni plošči.
"Odkritje 188 do pred nedavnega neznanih dagerotipij Johna Ruskina je najbolj vznemirljiv trenutek v najini karieri," je dejal trgovec s fotografijami Ken Jacobson, ki s svojo ženo Jenny podpisuje omenjeno monografijo. Izhaja pa pod okriljem trgovca z redkimi knjigami in rokopisi Bernarda Quaritcha.
Dagerotipije so dragoceno pokazalo, kako je uporaba tega prvega komercialno uspešnega fotografskega postopka vplivala na Ruskinove akvarele. "Menimo, da bosta kakovost in nekonvencionalni slog Ruskinovih dagerotipij presenetila tako proučevalce zgodovine fotografije kot tiste, ki se ukvarjajo z Ruskinovim delom," je dejal Jacobson, ki je prepričan, da so dagerotipije izjemno odkritje v zgodovini fotografije, tudi če njihov avtor ne bi bil znan.