Knjiga je že pritegnila veliko medijsko zanimanje. Francoski prevod so izdali v 6000 izvodih, kar je za akademsko knjigo po pisanju časopisa Delo tudi za francoski trg veliko. Avtorico čaka še vrsta televizijskih in radijskih pogovorov. Foto: BoBo
Knjiga je že pritegnila veliko medijsko zanimanje. Francoski prevod so izdali v 6000 izvodih, kar je za akademsko knjigo po pisanju časopisa Delo tudi za francoski trg veliko. Avtorico čaka še vrsta televizijskih in radijskih pogovorov. Foto: BoBo

Ena od zagat pri izbiri je, da se ljudje težko soočamo z dejstvom, da je izbira povezana z izgubo.

Francoski prevod La tyrannie du choix je izšel konec avgusta pri pariški založbi Michel Albin. Knjigo je v francoščino iz angleščine prevedla Sylvie Taussig, predgovor pa je napisal ugledni psihoanalitik Michel Schneider.
O Izbiri so pisali pri literarni reviji Lire, pritegnila je pozornost La Monda in Le Pointa, dolg prispevek je bil objavljen v ženevskem Le Tempsu, kritiko je že pred časom dobila tudi v medijih, kot so The Independent in The Guardian. Saleclova, ki živi med Londonom, Ljubljano in New Yorkom, je o potrošniški ideologiji svobodne izbire že razmišljala tudi v intervjuju za belgijski Le Soir, čaka pa jo še vrsta televizijskih in radijskih pogovorov.
Berljiv slog in subtilen izraz
Urednica pri francoski založbi Mathilde Nobecourt je ob izidu knjige dejala, da avtorico odlikujeta berljiv slog in subtilen izraz. "Zanimivo se nam zdi, da je to knjigo, ki sega na različna področja: od psihologije in sociologije do filozofije in ekonomije, napisal nekdo, ki je odraščal na Vzhodu," meni urednica.
Tiranija izbire za ohranitev kapitalističnega vrtinca
je lahko tudi veliko breme. Zato je Soren Kierkegaard dejal, da nam svoboda povzroča izjemno tesnobo, Jean-Paul Sartre pa, da je svoboda, ko stojiš pred prepadom in je na tebi, ali se boš pognal čez rob ali ne. Zato se mi zdi ideja izbire, ki jo idealizira kulturni kapitalizem, nevarna," je povedala Renata Salecl ob slovenski izdaji. Citat povzema ravno ta del kulturnega konceptualnega okvira pojma "izbire", ki v današnjem svetu predstavlja tiranijo, kar vsebuje tudi naslov francoske izdaje. V današnjem svetu, ko lahko sami izberemo, kdo in kakšni želimo biti, sodobni družbeni imperativ "postani ti sam" je začel delovati proti nam samim. Ideologija izbire služi kapitalistični družbi, da ostaja v nenehnem pogonu, ne pa posamezniku, ki ob ukvarjanju z lastnimi željami nima časa razmišljati o novih načinih strukturiranja družbe.
Izbira pa prinaša še druge težave. "Izbiramo s predpostavko, kaj naj bi bila družbeno sprejemljiva izbira, razmišljamo, kaj bi drugi izbrali. Že v restavraciji, ko naročamo obrok, navadno vprašamo drugega, kaj bo izbral. Ena od zagat pri izbiri je, da se ljudje težko soočamo z dejstvom, da je izbira povezana z izgubo. Izbira pa je na paradoksen način ključna za razumevanje posameznika - od novoveške filozofije naprej pa tudi v ideji demokracije - kot tistega, ki ima določeno polje svobode," je še dodala Saleclova.

Ena od zagat pri izbiri je, da se ljudje težko soočamo z dejstvom, da je izbira povezana z izgubo.